خانه

تاثیر کار کردن در خانه بر روی سلامتی

  • کار کردن در خانه از خیلی جهات راحت تر است.مجبور نیستید هر روز ساعتتان را زنگ بگذارید تا 6 صبح از خواب بیدار شوید، از شر رفت و آمد در ترافیک و شلوغی راحت می شوید،راحت و آسوده روی مبل در دفتر کاری، در خانه خودتان کار می کنید. همه دوست دارند با لباس راحتی در خانه ی خودشان کسب درآمد کنند. اما کار کردن در خانه معایبی هم دارد، چون طبق تحقیقات ممکن است تأثیرات مضری روی سلامتی شما بگذارد. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را بخوانید.

    مزایای کار کردن در خانه:کار
    دیگر ساعت 6 صبح با آلارم گوشی از خواب بیدار نمی شوید.با خیال راحت و در آرامش صبحانه می خورید،یک صبحانه سالم و بدون عجله. حتی می توانید به جای کورن فلکس یک پن کیک موزی خوشمزه درست کنید.

    صرفه جویی در پول یکی دیگر از مزایای کار کردن در خانه است. وقتی برای خودتان کسب وکار مستقلی داشته باشید، می توانید پول زیادی را صرفه جویی کنید. مثلاً دیگر لازم نیست پول زیادی را صرف اجاره کردن یک فضای اداری کنید.

    در محیط خانه راحت هستید، لازم نیست ساعت ها پشت میز بنشینید و کار کنید، پاهایتان خواب نمی رود و خشک نمی شود. کاملاً در ساعات کاری خود آزاد هستید.
    از شر توقعات همکاران نیز راحت می شوید. وقتی در یک اداره در کنار دیگر کارمندان کار می کنید، ممکن است گاهی همکارانتان از شما توقعات بی جا داشته باشند و کارهایشان را به شما محول کنند. حتی می توانید ساعت کاری تان را خودتان انتخاب کنید. اگر دوست دارید ظهر برای ناهار با دوستتان بیرون بروید، به جای آن می توانید بعد از ظهر یا شب کار کنید. بهترین مزیت کار کردن در خانه این است که از شر رفت و آمدها،ترافیک، شلوغی مترو، انتظار برای اتوبوس و ... خلاص می شوید.

    معایب کار کردن در خانه:
    همان طور که گفتیم با کار کردن در خانه دیگر همکارانی وجود ندارند که کارشان را گردن شما بیندازند. ولی خودتان هم دیگر نمی توانید گاهی اوقات که سرتان شلوغ  است کارتان را به شخص دیگری محول کنید! البته می توانید نظر هم اتاقی یا همسرتان را راجع به کارتان بپرسید، اماوقتی افراد همفکری در اطراف شما باشند که همه کارشان یکی است، خیلی بهتر است.
    گاهی کار و زندگی شخصی را با هم قاطی می کنید. شاید یش از حد و افراطی کار کنید.گاهی به موقع ناهار نمی خورید.زمان زیادی تنها بودن نیز برای سلامت ذهن و مغز خوب نیست.  به عنوان یک انسان، باید زمانی را صرف تعامل با دیگران کنیم.

    ممکن است بازدهی کاری شما کمتر شود. مطالعات نشان داده کار کردن با لباس راحتی ممکن است بازدهی لازم را نداشته باشد. درست است که مقداری پول بابت بنزین، بلیط و کرایه ماشین صرفه جویی می شود، اما فکر کردید اگر هر روز تمام طول روز را در خانه باشید چقدر باید پول آب و برق و گاز و .... بدهید؟ اگر برای یک سازمان یا شرکت کار می کنید، ممکن است به تدریج در تصمیم گیری ها شما را کنار بگذارند و فراموش شوید. پس به خاطر این که این اتفاق نیفتد باید به طور منظم با آن ها در تماس باشید.

    البته تمام این نکاتی که گفته شد نسبی است و بستگی به وضعیت هر فرد دارد. باید حد تعادل آن را پیدا کنید. مثلاً می توانید دو روز در هفته را در اداره یا شرکت کار کنید تا ارتباط خود را با همکارانتان حفظ کنید و بقیه هفته را در خانه کار کنید. اگر به تنهایی و مستقل کار می کنید، لپ تاپ خود را بردارید و به یک کافه یا کافی شاپ یا ... بروید و در آنجا کار کنید. حتماً لازم نیست با کسی حرف بزنید، اما حداقل کنار دیگران هستید، بعلاوه شاید تغییر پوزیشن تنها چیزی باشد که نیاز دارید!

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها زندگی , موفقیت ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان