خانه

با رعایت این 6نکته در خرید پول بیشتری را پس انداز کنید

  • حتی افرادی که ادعا می کنند از خرید کردن متنفرند، گاهی اوقات مجبورند خرید کنند. اگر نمی خواهند لباس یا کفش بخرند، به هر حال برای مایحتاج زندگی و مواد غذایی باید به خرید بروند. برای افرادی که عاشق خرید کردن هستند، نیازی به ایجاد انگیزه نیست. چون به خرید کردن اعتیاد دارند، به هر دلیلی بیرون می روند تا خرید کنند. از آنجایی که خرید کردن بخشی جدایی ناپذیر از زندگی همه شده، باید راهی پیدا کنیم تاپول کمتری صرف خرید کردن کنیم. به غیر از خرید ملزومات، همیشه راه هایی هستکه محتاطانه خرید کنیم و پول بیشتری را پس انداز کنیم. در این مقاله نکاتی را مطرح می کنیم تا بتوانید پول بیشتری پس انداز کنید.

    1. کم کردن خرید های آنی و بدون فکرخرید
    اگر ما زیاد پول خرج می کنیم، به خاطر این است که خوب برنامه ریزی نمی کنیم و بیشتر خرید های آنی و لحظه ای می کنیم. این نوع خریدها دلایل زیادی دارد. شاید احساس افسردگی می کنید یا انقدر خوشحال هستید که دوست دارید چیز جدیدی بخرید. شاید در کشور جدیدی هستیدو دوست دارید تا جایی که می توانید چیزهای جدید بخرید. همه ی این خریدها جیبتان را خالی می کند! وقتی این خریدهای آنی و لحظه ای را کم کنید، به اندازه کافی می توانید پول پس انداز کنید.

    2. سعی کنید خیلی از خریدها را همزمان انجام دهید
    لیستی از خریدهایی که برای یک هفته یا یک ماه نیاز دارید تهیه کنید و برای خرید همه ی آن ها یک بار بیرون بروید. وقتی چند بار برای خرید کردن بروید، علاوه بر این که باید پول زیادی را صرف بنزین زدن و جای پارک کنید، وسوسه می شوبد چیزهایی را بخرید که نیاز ندارید. این نوع وسوسه شدن ها همیشه هست.

    3. به راحتی می توانید کالایی را از طریق اینترنت پیدا کنید، اما در برابر وسوسه خرید هر چیزی که می بینید مقاومت کنید
    موقع حراج،فروشگاه های آنلاین مثل یک معجزه می مانند. خرید آنلاین آسان تر هم هست چون شما می توانید از بین هزارن جنس، کالای خودتان را با خیال راحت، وقتی در خانه هستید پیدا کنید. اما بایدمحتاط باشیدو در برابر وسوسه خرید هر چیزی که دوست دارید مقاومت کنید، چون در کمتر از آنی پول زیادی را صرف خرید چیزهایی می کنید که واقعاً نیاز ندارید.

    4. نباید چیزهایی را فقط به این خاطر که در حراج هستند بخرید
    شاید فکر کنید اگر کالایی در حراج باشد با خرید آن پول زیادی را صرفه جویی کرده و برای خرید  ملزومات اصلی پس انداز می کنید، اما این کار صرفه جویی نیست، این وسایل فقط جای اضافی را در خانه اتان اشغال می کنند. دنبال چیزهایی باشید که واقعاً به صرفه باشد و پولتان را با خرید چیزهای اضافی تمام نکنید.

    5. زمان زیادی را تحقیق کنید تا بفهمید کجا می توانید بهترخریدکنید
    قبل از این که هر چیزی را بخرید، زمان زیادی را درباره آن کالا تحقیق کنیدتا بفهمید کجا می توانید بهرین خرید را داشته باشید. همان کالا ممکن است در فروشگاه دیگری با قیمت متفاوت و مناسب تری باشد. به جای این که به خاطر تحقیق نکردن پولتان را از دست بدهید، می توانید با چند دقیقه یا یک ساعت تحقیق، در پولتان صرفه جویی کنید. یاد بگیرید این کار را همیشه انجام دهید نه فقط برای خرید های مهم و اصلی، حتی برای خریدهای کوچک. به زودی این کار برای شما تبدیل به عادت می شود و در پولتان صرفه جویی می کنید.

    6. منتظر حراج ها باشید، نمی توانید تصور کنید که در بعضی فروشگاه ها چقدر می توانید به صرفه خرید کنید
    بعضی از چیزهایی که در فروش های حراج پیدا می شوند واقعاً حیرت انگیزند.می توانید کالایی را با قیمت خیلی پایین بخرید. حتی اگر محل آن حراج کمی دور باشد، حتماً بروید چون چیزهای بسیار خوبی پیدا می کنید که شاید دیگر هیچ وقت نتوانید پیدا کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها زندگی , موفقیت ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان