خانه

8 نکته در مورد استفاده از خط چشم مایع

  • آن بخشی از آرایش که به چشمها حالتی زیبا و جذاب می بخشد کشیدن خط چشم است. می توانید چشمهایتان را بزرگتر نشان دهید و همه توجه را به سمت چشمانتان معطوف نمایید. مداد چشم برای کشید خط چشم کاربرد آسانتری دارد ولی خط چشم مایع بسیار زیباتر و ماندگارتر خواهد بود. باید گفت خط چشم مایع تاثیری حرفه ای تر به جا خواهد گذاشت. هنگام استفاده از خط چشم مایع باید مراقب باشید تا خط را تمییز بکشید و خط یا لکه اضافی برجای نگذارید تا مجبور نشوید خط را پاک کنید و مجددا بکشید. در اینجا نکاتی را ذکر خواهیم کرد تا با نحوه کشیدن یک خط چشم خوب و سریع آشناتر شوید.

    1. پلک بالاخط چشم
    همیشه بهتر است برای کشیدن خط چشم مایع از پلک بالا شروع کنید. برای شروع کشیدن خط چشم کمی سرتان را به سمت عقب خم کنید و سپس کار را شروع کنید. با اینکار احتمال چکیدن مایع خط چشم بر روی قسمتهای دیگر را کم خواهید کرد. از قسمت داخلی چشم شروع کنید و با یک حرکت روان و آرام خط را تا گوشه خارجی چشم امتداد دهید. نکته مهم اینست که هنگام کشیدن خط چشم کمی چشمتان را باز نگه دارید تا در آینه بتوانید نحوه انجام کار را ببینید.

    2. پلک پایین
    هنگام کشیدن خط چشم برای پلک پایینی چشم، خط را باید در جهت مخالف پلک بالا بکشید. خط را از گوشه خارجی چشم شروع کرده و به سمت گوشه داخلی چشم امتداد دهید. خط چشم را جوری بکشید که چشمانتان حالت گربه ای پیدا کنند.

    3. چشمها را درشت تر کنید
    خط چشم برای خانمهایی که چشمان کوچک دارند واقعا یک نعمت است. توسط خط چشم مخصوصا خط چشم مایع می توانید توجه را به سمت چشمهایتان جلب نمایید. از خط چشمی که یک درجه تیره تر از رنگ مژه هایتات است استفاده نمایید، خط را از وسط چشم همراستا با نقطه میانی عنبیه تان شروع کرده و تا گوشه خارجی چشم امتداد دهید. پس از اینکه خط را کشیدید می توانید آنرا با خط چشم مشکی تیره تر نمایید. از بیش از حد تیره کردن و ضخیم کشیدن خط چشم اجتناب کنید.

    4. در آخرین مرحله خط چشم را بکشید
    خط چشم باید آخرین مرحله در آرایش چشم باشد. اول از لوازم آرایش دیگر مانند ریمل و سایه استفاده کنید و در نهایت خط چشم را اضافه کنید.

    5. دستتان را بی لرزش نگه دارید
    اینکه هنگام کشیدن خط چشم دستتان بدون لرزش باشد بسیار مهم است. اگر فکر می کنید نزدیک ایستادن به آینه می تواند کمک کند اینکار را بکنید در غیر اینصورت از شخص دیگری برای کشیدن خط چشم کمک بگیرید.

    6. گوشه چشم را با دست نگه دارید
    قبل از کشیدن خط چشم، با دستتان که آزاد است گوشه چشم را نگه  دارید. با اینکار پوست پلک کشیده می شود و خط چشم راحت تر و تممیزتر کشیده خواهد شد.

    7. خط را خیلی نزدیک به چشم نکشید
    خط چشم را نزدیک به چشم بکشید ولی نه خیلی نزدیک، زیرا در اینصورت ممکن است چشمتان دچار سوزش شود و در عین حال چشمتان حالت ترسناکی پیدا کند.

    8. مجبور نیستید همیشه خط چشم پایین را بکشید
    حتی اگر  خط چشم پایین را نکشید، چشمانتان بزرگتر و زیباتر به نظر خواهند رسید. یک سایه چشم نسبتا تیره همان تاثیر خط چشم را خواهد داشت.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی
    برچسب ها آرایش , آرایش چشم , زیبایی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان