خانه

8 نکته که فقط کسانی که قهوه دوست دارند می دانند

  • بعضی از افراد هر چه بزرگ تر می شوند بیشتر عاشق قهوه می شوند. شاید با یک فنجان در طول روز شروع شود و به روزی چند فنجان هم برسد. در این مقاله می توانید نکاتی را درباره مشکلات و لذت های مربوط به قهوه بخوانید.

    1. تمام برندهای خوب (مثلhalf and half) را می شناسند
    ممکن است شما قهوه را خوب دم کنید ولی خودِ قهوه، برند خوبی نباشد. اگر خودتان نتوانید برای خرید به بازار بروید، حتماً به آن کسی که برایتان خرید می کند تأکید می کنید نوع به خصوصی را که می خواهیدبرایتان بخرد. بعضی از افراد فکر می کنند کسانی که قهوه زیاد دوست دارند،اصلاً خامه یا کافی میت در قهوه شان نمی ریزند، اما این طور نیست. یک فنجان قهوه خالص و سیاه یا یک فنجان قهوه ترکیب شده با شیر یا کافی میت، هر دو عالی هستند و هر کدام لذت های مخصوص به خودشان را دارند.قهوه

    2. گاهی در مواقع ضروری به مسکن احتیاج پیدا می کنند
    منظور مواقعی است که بیشتر از 8 ساعت بدون قهوه می مانید.در این حالت دچار سردردی می شوید که به "سردرد قهوه" معروف است. وقتی این سردرد را می گیرید، بقیه روز به ندرت می توانید از شر آن خلاص شوید، حتی اگر یک فنجان قهوه بخورید.

    3. زمان زیادی را در مغازه هایی که دانه قهوه می فروشند می گذرانند
    شاید از خودتان بپرسید: قهوه بو داده (برشته) فرانسوی بگیرم یا ایتالیایی یا برای صبحانه قهوه کمتر بو داده و روشن بگیرم؟
     (مدت زمان بو دادن انواع قهوه ها: American Roast: 7دقيقه>بودادن ملايم،9:City Roast الي 11 دقيقه>بو دادن متوسط،11:French Roastالي 13 دقيقه>بودادن تا حد تيره،:Espresso Roast14 دقيقه>تيره ترين حالت)
    بعضی از افراد نوعی را انتخاب می کنند که کمترین مقدار از دانه های قهوه در ته ظرف بماند. با صرف این زمان، با بهترین دانه های بو داده شده در فروشگاهها آشنا می شوید. این کار خیلی مهم است، چون بیشتر کسانی که قهوه دوست دارند، به یک نوع قهوه یا دانه قهوه ی خاص علاقه دارند.

    4. وقتی یک دوست یا یکی از اعضای خانواده برایشان قهوه درست می کند، حس خوبی ندارند
    اکثر مردم قهوه دوست ندارند، فقط آن را می نوشند تا در طول روز بتوانند بیدار بمانند. بنابراین خیلی برایشان مهم نیست اگرکمتر قهوه بخورند یا قهوه مانده یا کهنه بخورند، اما کسانی که قهوه دوست دارند این طور نیستند، (مگر این که یکی از آن سردرد های وحشتناک مخصوصِ قهوه را گرفته باشند)، البته این افراد پر مدعا نیستند، فقط عادت دارند طعم، کیفیت، مقدار انرژی و دمای قهوه اشان عالی باشد.

    5. تقریباً در برابر تأثیرات کافئین مقاوم هستند
    کسانی که بیش از حد قهوه دوست دارند،در طول روز قهوه ی زیادی می خورند. کافئین یک عامل محرک در قهوه است. اما این افراد انقدر به قهوه معتاد هستند که کافئین هیچ تأثیری روی آن ها نمی گذارد، مگر این که خیلی زیاد قهوه بخورند. آن ها تقریباً در هر زمانی از روز از خوردن قهوه لذت می برند. مثلاً شاید صبح در ماگ مخصوصشان قهوه بخورند و شب هم قبل از خواب دوباره در همان ماگ در حال خوردن قهوه باشند!

    6. یک ماگ مخصوص به خود دارند
    کوچک یا بزرگ، بلند یا پهن، سبک یا سنگین، تمام این افراد یک ماگ دارند که همیشه در همان قهوه می خورند، معمولاً تا وقتی طرحش پاک شود یا اتفاقی بشکند، از آن استفاده می کنند.کسانی که واقعاً عاشق قهوه هستند، دو تا ماگ دارند، یکی برای زمانی که می خواهند قهوه کمتری بخورند و یکی هم برای موقعی که قهوه بیشتری می خورند. مثلاً وقتی زیاد کار دارند یا روز سختی در پیش دارند، اندازه بزرگ را انتخاب می کنند. این اندازه بزرگ شاید 3 فنجان یا بیشتر را در خودش جای دهد.

    7. گاهی زمان حمام رفتن خود را بر طبق زمان قهوه خوردن تنظیم می کنند
    قهوه هر چیزی را در سیستم داخلی بدنتان تسریع می کند. بنابراین کسانی که قهوه دوست دارند یا حتی افراد معمولی، در طول روز طوری برنامه ریزی می کنند که زمان حمام رفتنشان موقعی باشد که می خواهند قهوه بخورند. تنها نکته بدی که درباره قهوه وجود دارد این است که باید زیاد به دستشویی بروید!

    8. استاد آسیاب کردن قهوه هستند
    بعضی از افراد در خرد کردن سبزیجات خیلی ماهرند، بعضی ها هم در درست کردن خاگینه!کسانی که قهوه دوست دارند طرز استفاده صحیح از قهوه آسیاب کن را می دانند و قهوه را به روش درستی آسیاب می کنند. می دانند که با چه درجه ای باید دانه های قهوه را آسیاب کنند. یکی از نشانه های این افراد این است که خودشان دانه های قهوه را آسیاب می کنند و با قهوه ساز خودشان ( مثلاً فرنچ پرس: french press) آن را دم می کنند.برای داشتن یک فنجان قهوه خوب، استفاده از این روش کمی آزمون و خطاست. چون جزئیات خیلی مهم است. در واقع یک آسیاب خوب تفاوت زیادی را بین یک فنجان قهوه متوسط و یک فنجان قهوه عالی که هر کسی را هیجان زده می کند، ایجاد می کند. اگر دوست دارید یک فنجان قهوه عالی بخورید، از کسی که عاشق قهوه است بخواهید برای شما قهوه درست کند.

    دوست داشتن قهوه سختی ها و لذت های خودش را دارد. هیچ چیزی لذت بخش تر از انتخاب دانه های قهوه مورد علاقه تان در مغازه، آسیاب کردن و دم کردن آن ها و درست کردن یک فنجان قهوه عالی نیست. مطمئناً جنبه های منفی هم دارد مثلاً مقاومت بدن در برابر کافئین (چون بعضی مواقع واقعاً احتیاج دارید شما را بیدار نگه دارد) و یا سردردهای معروف قهوه. البته از نظر کسانی که عاشق قهوه هستند تمام این مسائل ارزش خوردن یک فنجان قهوه عالی را دارد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها
       2

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان