خانه

چگونه در محل کار باعث موفقیت یا اخراج خود میشویم

  • عادت های غلطی که در محل کار باعث اخراج میشود:عادت، غلط، خوب، اخراج
    پشت گوش انداختن:
    دکتر بروکز معتقد است که این عادت می تواند به کار شما آسیب جدی برساند. او می گوید: اگر شما یکی از کسانی هستید که انجام کارشان را به دقیقه ۹۰ موکول می کنند و کل پروژه را تا آخرین روزهای تحویل، معلق نگه می دارند، احتمالا از تاثیری که این رفتار بر روی همکارانتان میگذارد، بی خبر هستید، فشار و عجله ای که در روزهای آخر تحویل پروژه صورت می گیرد، باعث می شود که دیگران مجبور به تعجیل در کارهای شان شوند و متعاقب آن رفتاری عصبی را از خود بروز دهند در صورت وقوع هر گونه مشکلی پس از تحویل پروژه، این شما هستید که تبدیل به سیبل انتقادات می شوید و باید مسئولیت شکست را به تنهایی بر دوش بگیرید.
    دروغ گویی:
    دروغگویی در مورد توانایی ها و قابلیت ها، اضافه کردن کاذب ساعت های کاری، دادن زمان بندی نا به جا، قبول اعتبار بابت کاری که سایر کارمندان انجام داده اند و... همگی از مواردی هستند که به سرعت می توانند شما را به پرتگاه اخراج نزدیک کنند دکتر کایزر استیرنز، روانشناس و نویسنده کتاب پرفروش «نجات از بحران شخصیت»، در این باره چنین می گوید: «عدم صداقت یک شیب لغزنده است که در انتهای آن تصادفی ویرانگر، انتظارتان را می کشد.
    تنبلی:
    هنگامی که مرتبا دیر به سر کار می رسید و یا از زمان های استراحت بیشتر از حد مجاز استفاده می کنید، عملا به دیگران اعلام می کنید که بی خیال کار خود هستید و اهمیت چندانی برای آن قائل نیستید این موضوع نه تنها نوعی بی احترامی به همکارانتان به حساب می آید، بلکه برای مدیران نیز به هیچ وجه خوشایند نخواهد بود پس بهتر است اگر حفظ شغل خود را دوست دارید، بکوشید حتی کمی زود تر از زمان شروع رسمی کار، در دفتر خود حاضر باشید و از این طریق نشان دهید که شغلتان از اهمیت بالایی برای شما برخوردار است.
    ارتباط ضعیف ایمیلی:
    بسیاری از ارتباطات کاری این روز ها از طریق ایمیل انجام می پذیرد اگر عادت ندارید ایمیل خود را زود به زود چک کنید، با این خطر مواجه هستید که اعلامیه های مهم و یا زمان برگزاری جلسات را از دست دهید آسیب دیگری که در این رابطه ممکن است وارد شود، نحوه پاسخگویی شما به ایمیل های دریافتی است در یک ایمیل کاری به هیچ وجه نباید قلم فرسایی کرد، متن شما باید کوتاه باشد و تمامی جنبه های اصلی کار را پوشش دهد.
    اعتیاد به شبکه های اجتماعی:
    این یکی از شایع ترین دلایلی است که باعث از دست دادن شغل شما می شود. اگر زمان زیادی را در روز صرف شبکه های اجتماعی و یا هر سایت دیگری می کنید که به شغل شما ارتباطی ندارد، بدانید که این موضوع بر روی راندمان شما تاثیر گذار خواهد بود.
    بی توجهی:
    هر شرکتی در محیط کارش فرهنگ مخصوص به خود را دارد. این فرهنگ شامل قوانین نوشته و نانوشته بسیاری است که قالب رفتاری کارمندان را تشکیل می دهد. بی توجهی به این فرهنگ می تواند باعث شود که دیگران به شما به چشم یک جدا افتاده نگاه کنند و از معاشرت با شما خود داری نمایند.
    شما همچنین باید در جریان باشید که برخی عادت های شخصیتی تان نیز ممکن است به مذاق دیگران خوش نیاید، لذا باید در قالب فرهنگ محیط کاری که به آن اشاره کردیم، آن ها را کنترل نمایید گوش دادن به موسیقی با صدای بلند، باد کردن و ترکاندن آدامس، بلند صحبت کردن با موبایل و .. همگی از مواردی هستند که تمرکز سایر کارمندان را برهم می زنند و بر روی کار آن ها تاثیر منفی می گذارند.
    کنترل اعصاب:
    اگر زود به زود عصبانی شوید، به دیگران این پیغام را ارسال می کنید که نمی توانید در مواقع حساس مورد اعتماد واقع شوید و در واقع از پس مسئولیت کارهای پر فشار بر نخواهید آمد. برای حل این مشکل می توانید از تکنیک های تمدد اعصاب مانند مدیتیشن و یا تمرین های هوازی بهره ببرید و سعی کنید که هرگز مشکلات شخصی خود را به محیط کار نیاورید.
    فقدان اخلاق:
    از کودکی یک سری اصول کلیدی را در رفتار اجتماعی به ما یاد میدهند اگر کسی چیزی به شما داد به او بگویید «متشکرم»، اگر چیزی از کسی می خواستید به او بگویید «لطفا»، اگر کسی را به تازگی ملاقات می کنید حتما خود را معرفی نمایید جالب این که تمام آن مواردی که در کودکی یاد گرفته اید، اکنون در محیط کار عواملی کلیدی محسوب می شوند و بخشی از شخصیت کاری شما را تشکیل میدهند مواردی که مطرح کردیم تنها چند مورد از عادت های بدی بودند که می توانند منجر به اخراج شما شوند توصیه می کنیم که شخصیت خود را به دقت مورد تحلیل قرار دهید و از دیگران بخواهید که در مورد عادت های شما اظهار نظر کنند و اگر بازخوردی از آن ها دریافت کردید، حتما آن را جدی بگیرید و سعی کنید تا خود را اصلاح کنید مطمئن باشید اگر انسان بهتری باشید، خیلی سریع تر می توانید در کار خود پیشرفت نمایید.

    راه های موفقیت در تمام مراحل کاری:
    مرحله اول(خود):
    وقتی اولین کارتان را به دست می آورید، اولین چیزی که از شما انتظار می رود مهارت های تکنیکی، درک خوب از تئوری و اصول حیطه کارتان است. از شما انتظار می رود دستورالعمل ها را به درستی و با اطمینان اجرا کنید خیلی زود در کارتان تکنیکی می شوید و علم زیادی در حیطه کارتان پیدا میکنید. متخصصی می شوید که فارغ التحصیلان جدید می توانند به خوبی از شما راهنمایی بگیرند و برای همکارانتان هم مشاور خوبی خواهید بود.
    مرحله دوم(ابزارها):
    بعد از چند سال کم کم راه های بهتری برای انجام فعالیت هایتان پیدا می کنید هدفتان انجام کار بیشتر، در مدت زمان کمتر و با تلاش کمتر خواهد بود. شما جوان، پرانرژی، و بسیار مشتاق به کار هستید دیگر از کارهای تکراری و یکنواخت خسته خواهید شد از اینرو یا ابزارهای لازم برای آنرا خودتان می سازی و یا از ابزارهای موجود در بازار استفاده می کنید درنتیجه دانش ابزارآلات موجود، طریقه استفاده و ماهر شدن در آنها بخش بسیار مهمی از لیست مهارت های شما خواهد شد.
    مرحله سوم (مردم):
    وقتی مهارت های تکنیکی در حیطه کارتان به دست آوردید و در استفاده از ابزارآلات هم ماهر شدید، عملکردتان بسیار بهتر از همکارانتان خواهد شد از اینرو شرکتی که برای آن کار می کنید، تصمیم می گیرد که شما را به کادر مدیریت ارتقاء درجه دهد شما دیگر یک مدیر پروژه خواهید بود در برخی شرکت ها دو خط پیشرفت کاری وجود دارد، یکی نردبان مهارت تکنیکی است و دیگری نردبان مدیریت. ممکن است مسئولیت مدیریت پروژه را قبول نکنید و دوست داشته باشید که سِمَت متخصص فنی یا مشاور فنی را به دست آورید انتخابتان هرچه که باشد در این مرحله کارتان خواهید دید که همکارانتان که مهارت های مدیریتی بالاتری دارند، پاداش بیشتر، ترفیع سریعتر و حقوق بیشتری عایدشان می شود. درنتیجه در مرحله سوم شما چه مستقیماً مسئول بازده کاری یک تیم هستید یا مشاور و راهنمای پروژه های مختلفید، نیاز به مهارت های مدیریتی دارید پرورش روابط میان فردی، مذاکره، انگیزه، مربی گری و راهنمایی افراد تازه کار مستقیماً بعنوان یک مدیر پروژه یا ضمنی بعنوان متخصص فنی مهمترین نیاز این زمان شماست. با موفقیت در این جوانب بسیار موثرتر و کارامدتر خواهید شد و با سرعت و تلاش بیشتری به سمت موفقیت حرکت می کنید.
    مرحله چهارم (مشتری):
    یکی از مهمترین روابط و انتظارات که با آن روبه رو خواهید بود درمورد مشتری هایتان است مشتری دیگری که انتظارات و روابط او باید در ذهنتان باشد، مدیر کل تان، همکاران و سوپروایزرهای او هستند این مشتری های مهم چه فکری درمورد شما می کنند؟ آیا منبع باارزشی برای آنها به حساب می آیید؟ متوجه خواهید شد که در زندگی فردی که مشتریانش را خوشحال و راضی نگه می دارد شناخت بیشتری پیدا می کند و سریعتر در کارش ترفیع می گیرد.

    گردآورنده: سایت زیباکده

       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان