خانه

آشپزخانه سرد و گرم زیباکده: (فوم شیر)

  • اسپرسو به تنهایی سرو می‌شود، اما می‌توان آنرا به صورت میکس به ویژه با شر (فوم و کف) سرو کرد، اما برای تهیه‌ی فوم شیر باید چه نکاتی را مد نظر قرار داد؟اسپرسو، کف شیر، فوم

    لوله‌ی بخار دستگاه اسپرسو را تا وسط شیرجوش داخل ببرید، نباید لوله را کف شیرجوش بچسبانید اگر لوله را هم سطح با شیر نگهدارید، در این حالت شیر کف می‌کند و این کف سبک‌تر از فوم می‌شود.

    کف شیر برای تزئین روی کاپوچینو مناسب است، اما فوم شیر برای تزئین لاته و مخلوط کردن با قهوه به کار می‌رود برای سنجش حرارت و میزان داغ شدن شیر از دست کمک بگیرید و بدنه‌ی شیر جوش را لمس کنید بعد از داغ شدن شیر، بخار را ببندید.

    شیر جوش را چند بار بر روی سطح کابینت به آرامی بکوبید و کفِ ظرف شیرجوش را به آرامی بر روی سطح کابینت بکشید این کار برای این است که شیر مایع و فوم از هم جدا شوند برای ریختن شیر داغ بر روی قهوه ممکن از فوم یا کف به همراه شیر وارد فنجان شود.

    برای جلوگیری از این مخلوط شدن بهتر است از یک قاشق کمک بگیرید و فوم و کف را در همان ظرف نگهدارید و شیر جوش را به سمت فنجان کج کنید تا شیرمایع داخل فنجان بریزد سپس می‌توانید از فوم یا کف برای تزئین هم استفاده کنید.

    منبع: مجله هنر آشپزی
    گردآورنده: زیباکده

     

    برچسب ها آشپزخانه , تغذیه ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان