خانه

اشتباهات رایج نظافت

  • مهم نیست شما هنگام نظافت چقدر احتیاط می کنید، اما ممکن است گاهی اوقات اشتباه کنید. آشنایی با برخی از مهم ترین اشتباه ها هنگام تمیز کردن منزل و دوری از آنها به شما کمک می کند از خود و خانواده‌تان محافظت کنید.
    فراموش کردن تهویه مناسب
    محصولات پاک کننده ای که به درستی استفاده می شوند، گازهای قدرتمندی تولید می کنند که ممکن است حالت غش و سرگیچه را در شما پدید آورده یا چشمان و ریه هایتان را بیازارند. به یاد داشته باشید هنگام نظافت با مواد شیمیایی، همیشه پنجره را باز کنید یا تهویه را روشن نگهدراید.
    اشتباه گرفتن مواد شیمیایی
    ممکن است بخواهید روغن گریس را پاک کنید یا جرم ها را از بین ببرید، بسیاری از وظایف مربوط به پاکیزگی شامل نوعی عکس العمل شیمیایی می شود. برخی از مهمترین اشتباه ها هنگام پاک کردن زمانی اتفاق می افتد که به خواص شیمیایی نوعی از محصول پاک کننده توجه نمی شود.
    اختصاص ندادن زمان کافی برای تاثیر گذاری ماده پاک کننده
    پسیاری از داروهای ضد عفونی کننده به مدت زمانی نیاز دارند تا جرم ها را از بین ببرند. اگر ماده را اسپری کرده و به سرعت آن را پاک کنید، تمام چرم ها از بین نخواهند رفت. حتما دستورالعمل روی برچسب ماده پاک کننده را بخوانید و مدت زمان گفته شده را منتظر مانده، سپس جرم زدا را از روی سطح پاک کنید.
    اجرای پروژه های علمی خطرناک
    بیشتر پاک کننده ها هنگامی ایمن هستند که به دستورالعمل آنها عمل شود. هنگامی که شما دو یا چند محصول مختلف را با هم ترکیب کنید، ممکن است نتیجه حاصل خطرناک باشید و گاهی گازهای سمی تولید کنید. حتی اگر ماده پاک کننده کم است، از مخلوط کردن باپاک کننده های مشابه خودداری کنید و به این ترتیب خود و اطرافیان را از خطر حفظ  کنید.
    آسیب رساندن به پوست
    مواد پاک کننده ای که قدرت کافی برای ازبین بردن گل رنگ، گریس و جرم ها را دارند، قدرت آسیب رسانی به پوست شما را هم دارند. هنگام تمیز کردن با پوشیدن دستکش های لاستیکی با لاتکسی از دستانتان محافظت کنید.
    ایجاد جرم در آشپزخانه وحمام
    آشپزخانه و حمام مکانی ایده‌آل برای پرورش جرم‌ها هستند و برخی از پاک‌کننده های معمول نیز رشد جرم‌ها را تسریع می کنند. این اشتباه ها سبب می شود میزان جرم در مکان های گرم زیاد شود.
    فراموش کردن تمیز کردن صافی شیرآب و سطوح صاف
    محیط مرطوب صافی شیرآب مکانی مناسب برای رشد و ازدیاد جرم‌ها است. با این وجود افراد کمی شستن وجرم زدایی مرتب صافی و شیرهای آب را به یاد دارند.
    پاک کردن با اسفنج و پارچه های کثیف
    اگر با اسفنج با پارچه‌ای کثیف، مشغول تمیز کردن بشوید، فقط جرم روی ظرف ها وسطوح را منتشر میکنید. اسفنج های ظرفشویی را هر چند روز یکبار بجوشانید یا درمایکروویو قرار دهید و از این اسفنج ها برای کارهایی غیر از ظرف شستن استفاده نکنید. به طورمرتب حوله هایی را که مخصوص خشک کردن ظروف هستند، بشویید. هنگامی که یک تکه پارچه گردگیری را برای مکانی بسیار کثیف بکار می برید، باید حتما آن را بشویید. اگر شک دارید حوله تمیز است یا نه، ازیک پارچه تمیز استفاده کنید.
    تمیز نکردن جا صابونی
    وقتی افراد دست های کثیفشان را می شویند، نخستین چیزی که لمس می کنند جا صابونی است. تمیز کردن این نقطه به طور مرتب، سبب می شود درمعرض جرم های بیشتری قرار نگیرید.
    زیاده روی
    افراد بسیاری هنگام تمیز کردن با مواد شیمیایی، زیاده روی کرده و مقدار زیادی از آن را اسپری می کنند، درحالیکه حتی کمی ازماده تاثیر گذار است.
    عوض نکردن کیسه جاروبرقی
    شاید جارو کردن به طور مرتب امر  خوبی باشد اما پس از چه مدت کیسه جاروبرقی را عوض می کنید؟ انواع جرم در جاروبرقی رشد میکند. باری دور نگهداشتن آنها ازخانه، کیسه جاروبرقی را به طورمرتب عوض کنید یا مدلی بدون کیسه را انتخاب کنید البته در این روش هم باید به طور مرتب محفظه جاروبرقی را خالی کرده و تمیز کنید.
    کامل نکردن نظافت یا بدتر کردن لکه ها
    گاهی اوقات بهترین تلاش ها برای پاکیزگی بی فایده است یا اینکه تاثیری معکوس دارد. برخی ازمعمولترین اشتباه ها که سبب می شود وقتمان تلف شود یا اوضاع را خراب کنیم، چنین هستند:
    ساییدن لکه روی فرش
    پس از پاشیدن ماده ای روی فرش، ساییدن آن را شروع می کنید! متاسفانه این امر سبب می شود ذرات لکه در فرش یا پارچه عمیق تر شوند. لکه را بردارید، آن را خشک کنید و سپس از فرمول خاص لکه برداری استفاده کنید تا به نتیجه بهتری برسید.
    تمیز کردن پنجره ها زیر نور مستقیم
    شاید یک روز آفتابی و روشن موقعیت مناسبی برای تمیز کردن پنجره ها به نظر بیاید،اما واقعیت این است که شما نمی توانید درنورمستقیم آفتاب شیشه ها راکاملا تمیز کنید. احتمال دارد ذرات گرد و غبار به چشم نیایند و مجبور شوید یک روز ابری دوباره شیشه ها را تمیز کنید.
    برای پاک کردن هر لکه، آبلیمو یا سرکه بکار ببرید.
    هرچند این دو ماده تاثیری خارق العاده دارند و پاک کننده هایی طبیعی و ماندگار هستند، اما سرکه و لیمو انتخابی درست برای پاک کردن تمام لکه ها نیستند. پاک کردن لکه ها با سرکه و لیمو ممکن است به سطوح مرمر، تراورتن و آهکی آسیب برساند.
    خراشیدن سطوح
    استفاده از ابزار پاک کننده اشتباه مانند اسفنج های پاک کننده یا پودرهای تمیز کننده، ممکن است به برخی سطوح آسیب برساند. تصحیح چند اشتباه معمول مربوط به نظافت کمک میکند خانه زیبای شما برای تمام خانواده زیباتر و اقامت درآن لذتبخش‌تر شود. کف، فرش‌ها،دستگاه ها و ملحفه ها را از جرم ها دورنگهدارید و به یاد داشته باشید که چه مواد پاک کننده وفرایندهایی باید استفاده شوند.
    اشتباه هنگام تمیز کردن اتاق خواب
    حتی اگر اتاق خوابتان تمیز و زیبا است، ممکن است هنگام تمیز کردن گرفتار اشتباه شوید. این موارد، تعدادی از آن اشتباه هستند:
    تعویض نکردن ملحفه ها در مدت معین
    به طور ایده آل رختخواب باید هرهفته شسته شده و عوض شود. افرادی که حساسیت زیادی دارند، حتی ممکن است روبالشی های را هم هر روز عوض کنند.
    نشستن لحاف های سبک وبالش ها
    افراد زیادی ملحفه  ها و روبالشی ها را فقط زمانی می شویند که رختخواب را عوض می‌کنند. لحاف های سبک و بالش ها گردوخاک جمع می کنند و گردوخاک عامل پیدایش ساس است، بنابراین حتماآنهارا به طور مرتب بشویید. اضافه کردن توپ تنیس به دستگاه خشک کن، کمک می‌کند بالش ها همچنان پف کرده باقی بمانند. اگرنمیتوانید بالش ها را بشویید، پس از یکی دوسال آنها را عوض کنید تا روی ساس ها و گردو خاک نخوابید. همچنین می توانید از روبالشی های ضد ساس استفاده کنید.

       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان