خانه

اشتباهات کوچک در رژیم غذایی

  • مدت هااست که رژیم غذایی مناسبی رابرای کاهش وزنتان آغاز کرده اید، اما ناگهان متوجه می شوید وزنتان نوسان کرده است؛ خب، کافی است یک اشتباه کوچک در این فرایند کرده باشید و همان، باعث این تغییر شده باشد. احتمال دارد یکی از این 12 موردی که می خوانید،باعث این نوسان باشد!
    این که عزم تان را جزم کنید و یک رژیم غذایی سفت و سخت را برای کاهش وزنتان آغاز کنید، کار راحتی نیست و اراده پولادین می خواهد، امایک اشتباه کوچک در  این رژیم کافی است تا باعث نوسان وزنتان شود.
    کنار گذاشتن صبحانه!
    به نظر می رسد کنار گذاشتن وعده غذایی صبحانه، راحت  ترین روش برای کاهش کالری است؛ اما نتیجه چیزی نیست جز گرسنگی در تمام طول روز! همین گرسنگی، باعث افزایش مصرف تنقلاب و میان وعده ها به خصوص در محل کار می شود. همچنین در این حالت هنگام ناهار نیز، بیش از اندازه غذا مصرف می کنید. صبحانه ای که سرشار از پروتئین و فیبر باشد، این گرسنگی و ولع سیری ناپذیر راکاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد افرادی که هر روز صبحانه به میزان کافی مصرف می کنند، وزن متناسب تری نسبت به سایر افراد دارند.
    رژیم غذایی سریع
    تصمیم گرفته اید یک باره 15 کیلو وزن کم کنید. به همین خاطر سراغ یک رژیم غذایی سفت و سخت می روید. شاید حتی رژیم غذایی تان را روزانه تنها به گریپ فروت و سوپ کلم محدود کنید.
    کالری روزانه تان را به کمتر از هزار می رسانید و یقین حاصل می کنید؛ باعث کاهش عملکرد متابولیسم بدن شده اید.
    هنگامی که دوره رژیم غذایی تان به پایان می رسد، بدنی دارید که کمتر از حد معمول کالری می سوزاند و سریع تر اضافه وزن پیدا می کند، پس بهتر است سراغ رژیم غذایی مناسب بروید و رژیم سفت و سخت و غیر معقول را کنار بگذارد.
    برنامه از دست تان در رفته است؟
    شاید تمام کالری های مصنوعی را هنگام وعده های اصلی غذا با دقت تمام جمع می بندید، اماتنقلاب و میان وعده ها چطور؟ اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که کالری های روزانه تان را یادداشت می کنید، فراموش نکنید که همان شکلات کوچکی که روی میز دفترتان است و همان یک گاز کوچک به آن کیک شکلاتی و ... می تواند محاسبات شما را به هم بریزد.
    تنقلات  و میان وعده ها همیشه مضر نیست!
    در حالی که مصرف تنقلات و میان وعده ها بدون برنامه غذایی مضر است وتهدید جدی برای افزایش وزن به شمار می آید، اما مصرف تنقلات همیشه، به ضرر ختم نمی شود، افرادی که روزانه میان وعده های کم حجم وکم کالری مصرف می کنند، نسبت به افرادی که وعده های اصلی غذایی شان پرحجم و پرکالری است، کمتر دچار نوسان وزن می شوند. مصرف تنقلات و میان وعده  ها اگر سرشار از پروتئین و مواد مغذی باشد، به ارتقا عملکرد متابولیسم بدن کمک بسیاری می کند.
    مصرف بیش از حد مواد غذایی کم چرب
    مواد غذایی کم چرب، نقش بسزایی در رژیم غذایی تان دارند، به خاطر داشته باشید کم چرب بودن به معنی کم کالری بودن نیست و مجوز مصرف بیش از حد مواد غذایی را صادر نمی کند. اگر ظرف تان را با کیک های کم چرب پر کنید، قطعا کارتان به مصرف مواد غذایی پرکالری می انجامد؛ در حالی که اگر تنها یک تکه کیک مصرف می کردید، این حالت به وجود نمی آمد. بهترین راه برای این که بدانید چقدر چربی، قند و کالری مصرف کرده اید، بررسی برچسب غذایی محصولات است.
    کالری موجود درنوشیدنی ها فراموش نشود!
    هنگام شمردن کالری، بسیاری از افراد کالری موجود درنوشیدنی ها را فراموش می کنند که اشتباه بزرگی است؛ بسیاری از انواع قهوه، نوشیدنی های گازدار، سودا وآبمیوه ها، بیش از 500 کالری دارند. ازهمه مهمتر این که کالری های موجود درمایعات، در رفع  گرسنگی نقشی ندارند.
    نوشیدن حداقل میزان آب
    نوشیدن آب یکی از بهترین روش های کاهش وزن است؛ آب به سوختن کالری، کمک بسیاری می کند.
    اگر بدنتان رطوبت کمی داشته  باشد، متابولیسم بدن دچار اختلال می شود و فرآیند کاهش وزن با سرعت کمتری صورت می گیرد.
    تحقیقات  نشان داده افرادی که روزانه 8 لیوان یا بیشتر آب می نوشند، بیش از سایر افراد کالری می سوزانند. نوشیدن آب را فراموش نکنید.
    کاهش مواد لبنی
    بسیاری از افراد برای کاهش وزن،سراغ رژیم غذایی سرشار از مواد لبنی می روند. تحقیقات نشان می دهد هنگامی که بدن کلیسیم کافی دریافت می کند،سوخت وساز بیشتری دارد و بیشتر چربی می سوزاند. البته مکمل های کلسیم، کمتر چنین خاصیتی را دارند. به همین خاطر، اکثر متخصصان تغذیه، رژیم غذلیی حاوی مواد لبنی راتوصیه می کنند.
    نکته: ماشین تان را کمی دورتر پارک کنید. به جای آسانسور از پله بالا بروید. کارهای شخصی راخودتان انجام بدهید. کمی به باغبانی بپردازید و به جای کارواش اتومبیل راشخصا بشویید و ... هزار دستورالعمل که همه فوت آب هستیم. اما حالا گیرم که لاغرم شدیم. اگر قرار باشد دوباره وزنمان برگردد سرجای اول و سفت و سخت تر از  قبل،تکان هم نخورد، همه آن جان کندن ها چه فایده ای دارد؟
    دل نکندن از فست فود!
    به یاد داشته باشید همین که سراغ فست فود بروید و به آن عادت کنید، دل کندن از  آن کاری بس سخت و دشوار می شود!
    طبق یکی از تحقیقات موثق و معتبر که درمرکز تغذیه یکی از دانشگاه های  آمریکا صورت  گرفته، افرادی که بیش از 2 بار در هفته فست فود مصرف می کنند، نسبت به  افرادی که حداکثر یک باریا کمتر سراغ این غذاها می روند، خطر ابتلا به اضافه وزن را بیشتر حس می کنند.
    بررسی وزنتان آن هم هر روز!
    مطمئن باشید بررسی روزانه وزنتان، نه  تنها کمکی به تسریع کاهش وزنتان نمی کند،بلکه کاری خستهه کننده وملال آور می شود. بهتر است چنین کاری را هفته ای یک بار یا هر دوهفته یک بار انجام دهید. اگر هدف تان این است که هفته ای یک کیلو وزن کم کنید،بهتراست دفترچه نسبت تان را هفتگی کنید.
    اهداف رویایی نداشته باشید.ئ
    اگر هدف تان این باشد که هفته ای 10 کیلو وزن کم کنید، قطعا به رویا تبدیل می شود و شما از واقعیت و هدف تان دور می شوید. باید هدف دست یافتنی و عمق پذیری داشته باشید تا با ناامیدی مواجه نشوید.
    پرهیز از ورزش
    هنگامی که ورزش نمی کنید و بدنتان هیچ گونه تحرکی ندارد، مسئولیت اصلی کاهش وزنتان برعهده رژیم غذایی شما خواهد بود. اگر فعال تر شوید، می توانید رژیم غذایی تان را متعادل تر کنید؛ بهترین راه این است که ورزشی که دوست دارید و مورد علاقه تان است را انتخاب کنید.اگر تردمیل خسته کننده است،خب سراغ شنا، دوچرخه سواری یا تنیس بروید؛ همه این ورزش ها بیشتر از پیاده روی کالری می سوزانند.

    برچسب ها تناسب اندام , لاغری ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان