خانه

با روش های ساده یک ساله مشهور شوید.

  • شهرت هم می تواند طولانی باشد هم کوتاه، حتی برای 15 دقیقه! مثلاً بازیگران مشهور زیادی داریم که شهرت آن ها طولانی مدت است. بعضی از آن ها نیز اصلاً مشهور نمی شوند. هر کسی می تواند به شهرت برسد، حالا خوب یا بد. خیلی از افراد حتی با یک ویدئو در یوتیوب که صدها یا هزاران نفر آن را می بینند، برای 15 دقیقه مشهور می شوند!
    به هر حال نوع دیگری از شهرت نیز وجود دارد. البته نه به صورت جهانی، ولی در حد منطقه ای یا شهری خوب است. این نوع شهرت نیز باعث احترام، نفوذ، اقتدار و درآمد برای شما می شود، که این درآمد ممکن است ناشی از معامله کاری، یا سرمایه گذاری کوچک در یک استارتاپ یا فروش کتاب و یا غیره باشد. این نوع شهرت بلند مدت است و همان "موفقیت" محسوب می شود. بسیاری از افراد به راحتی از این طریق به شهرت می رسند. در متن زیر 7 روش ساده را در این مورد می خوانیم.

    1.ارتباط خود را با دیگران حفظ کنید
    اگر می خواهید به شهرت برسید، اولین مرحله این است که فرد قابل احترامی برای دیگران باشید. پس باید کارهای زیر را انجام دهید:
    برای دیگران الهام بخش، سرگرم کننده و آموزنده باشید، بدون این که به درآمد یا پیشرفت خود یا شغلتان فکر کنید.
    یک شخص واقعی پشت شرکت خود باشید نه فقط یک اسم یا نهاد، بدون چهره واقعی از خودتان.
    در دسترس باشید. در رسانه ای اجتماعی حضور داشته باشید، مثلاً گفتگوها و بحث ها، جواب دادن به ایمیل ها و ... در هر جایی که بحث ها و گفتگوهای مهمی وجود دارد، حضور پیدا کنید، مخصوصاً در گروه هایی که با زمینه کاری شما مرتبط هستند.
    همیشه سعی نکنید بهتر از دیگران باشید، بلکه مفید، دوستانه و فروتن باشید.
    هر روز با دیگران در تعامل باشید، مخصوصاً با افراد مهم. رفت و آمد با این گونه افراد باعث می شود شما نیز یکی از آن ها شوید.
    اگر به موفقیت رسیدید، آن را به رخ کسی نکشید، بلکه سعی کنید مطالبی را که آموخته اید با دیگران به اشتراک بگذارید و برای افراد دیگر که می خواهند مسیر شما را دنبال کنند الهام بخش باشید. اگر با اولین تلاش خود موفق نشدید، دلسرد نشوید و گارد نگیرید. اشتباه کردن مشکلی به وجود نمی آورد و می توانید درباره آن با دیگران صحبت کنید. بهتر از این است که سعی کنید همیشه خود را یک انسان فوق برتر و قهرمان نشان دهید.

    2.چهره و کاراکتر خود را به مخاطبان خود بشناسانید
    نام برندهای مهم دیگر خیلی به واسطه محصولات و یا خدماتشان پخش نمی شود، بلکه توسط شخصیت مربوط به آن برندها در وب سایت های اجتماعی و رسانه های خبری، مهم می شوند. در حالی که در گذشته فروشندگان مستقیماً با تمام مشتریان خود در ارتباط بودند. البته در دنیای امروز خیلی سخت است که این روابط چهره به چهره باشد، اما هنوز هم می توانید روابط قوی با مخاطبان خود داشته باشید. مردم نیز به واسطه دستگاه های دیجیتالی هوشمند و شبکه های اجتماعی، خواستار این نوع روابط هستند.
    مثلاً اگر شما یک کتاب نوشتید، باید در اینترنت و شبکه های اجتماعی نشان دهید که شما چه کسی هستید، شوخ طبعی و طنز، مهربانی و احساسات، تخصص و مهارت خود را به دیگران نشان دهید و در واقع هر چیزی که باعث شود شما به شهرتی که می خواهید نزدیک تر شوید. ارائه گزیده ای از کتاب به صورت رایگان یا هر موردی که به کتاب شما مربوط می شود، در هر شبکه اجتماعی امکان پذیر است. حتی می توانید با رسانه های خبری محلی برای پوشش دادن آن ها در ارتباط باشید.
    چهره و شخصیت خود را از هر طریقی که می توانید به دیگران بشناسانید، نه فقط کتاب یا محصول خود را. شخصیت خود را در هر کاری که به صورت آنلاین انجام می دهید، به دیگران معرفی کنید. اگر می خواهید شهرت شغلی خود را حفظ کنید، کارهایی را به صورت روتین باید انجام دهید، ویدئوی کوتاه بسازید و در هر جایی که می توانید به اشتراک بگذارید. کاری کنید مشتریان بیشتر پست های وبلاگتان را در رسانه های اجتماعی ببینند. هر کاری می توانید انجام دهید تا برند خود را با افزایش تعداد مخاطبان (نه فقط نشان دادن محصولات و خدمات) معروف کنید. هر هفته مطالبی را ارائه دهید که مردم به دنبال آن هستند، چیزهایی که توجه آن ها را به سمت شما و برندتان جلب کند.

    3.محتوایی رایگان، جالب، عمومی و دائمی فراهم کنید
    برای رسیدن به شهرت روش های کم هزینه ای را پیدا کنید. باید مخاطبان خود را داشته باشید که همیشه مطالب و مسائل مربوط به شما را دنبال کنند. به غیر از هزینه های نگهداری وب سایت و رسانه های اجتماعی از طریق کارمندان یا پیمانکاران، هزینه تولید محتوای سرگرم کننده، جالب و مفید، پایین است. هیچ کس دوست ندارد مطلبی را بخواند که شبیه کتاب درسی باشد یا فقط مطالبی را درباره محصولات بشنود. آن ها چیزی را می خواهند که هم سرگرم کننده باشد و هم کمی آموزشی. راه دیگر برای تعامل با مخاطبان به صورت موفق و برای نشان دادن اقتدار و توانایی خودتان، این است که اطلاعات دقیق و رایگان، از هر جنبه ای که به کسب و کارتان مربوط می شود را ارائه دهید. با ارائه بهترین محتوا به مخاطبان خود، شهرت را خودتان بسازید. در دنیای اینترنت هیچ مانعی وجود ندارد. می توانید طرفداران و علاقمندان همیشگی خود را داشته باشید و با انجمن ها و شبکه های اجتماعی که در آن عضو هستند، ارتباط برقرار کنید، ولی تا زمانی که محتوای شما عالی باشد. مردم معمولاً چیزی را که رایگان باشد و برای عموم ارائه شده باشد، به اشتراک می گذارند. بنابراین اطلاعاتی را به صورت رایگان و پابلیک ارائه دهید.

    4.اسپانسر یک مؤسسه خیریه مهم شوید
    یکی از بهترین روش ها برای مشهورتر شدن این است که اسپانسر یک مؤسسه خیریه شناخته شده شوید. هم در کار خیر شرکت می کنید هم مشهورتر می شوید. در کنار کسب و کار خود این نوع کارهای خیر را نیز انجام دهید، تا به مرور در بین اقشار اجتماعی شناخته شوید. اگر دوست دارید هم زندگی مردم نیازمند را تغییر دهید هم مشهور شوید، این بهترین روش است.

    5.روابط خود را با افراد تأثیرگذار و مهم بیشتر کنید
    همیشه در زمینه کاری شما افراد مهمی وجود دارند که در موقعیت های ایده آلی قرار دارند. یکی از قوانین موفقیت این است که با این افراد موفق رفت و آمد و تعامل داشته باشید. در دنیای مجازی نیز می توانید این کار را انجام دهید. این افراد را دنبال کنید، در بحث های آن ها شرکت کنید و خودتان را به عنوان یک کارشناس در آن موقعیت ها بشناسانید. قبل از این که هر نوع همکاری یا معامله ای را برای پیشرفت خود مطرح کنید، روابطتان را بیشتر کنید. اگر برای یک فرد مهم قابل احترام و مورد اعتماد باشید، حتی اگر به طور مستقیم به زمینه کاری شما مرتبط نباشد، باز هم کار مهمی انجام داده اید، چون این افراد می توانند شما را به افراد مهم دیگری معرفی کنند. در نهایت می توانید سخنرانی ها، مصاحبه ها، تبلیغ کتاب و یا هر چیز دیگری را بسته به نوع شهرتی که به دنبال آن هستید، ارائه دهید.

    6.برای رسیدن به شهرت هر روز باید تلاش کنید
    یعنی باید کارهای زیادی را انجام دهید. مثلاً عضو گروه های جدید شوید، یا با مطبوعات محلی ارتباط برقرار کنید. محتوای عالی و مفید یا ویدئو تهیه کنید. با رسانه ها و شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید. هر روز برای پیشرفت و رسیدن به شهرت باید کارهایی را انجام دهید. اگر این کارها را یک سال به طور مداوم انجام دهید، خواهید دید که به واسطه مخاطبانی که پیدا می کنید، چقدر مشهور می شوید.

    7.موقعیت خود را حفظ کنید
    در ابتدا شاید مجبور شوید کمی هزینه کنید، مثلاً تهیه دفترچه راهنمای رایگان الکترونیکی یا اسلایدها و فیلم هایی که حاوی پیشنهادات و مشاوره های تخصصی باشد. هر چقدر تقاضا برای کالا، خدمات یا کسب و کار شما بیشتر شود، باید چیز جدیدی را ارائه دهید و برای آن هزینه کنید. همه این کارها را باید انجام دهید تا به شهرتی که می خواهید برسید و در نهایت به خاطر تلاشی که کرده اید درآمد کسب می کنید.
    به شهرت رسیدن در یک سال کار سختی نیست. فقط برای حفظ موقعیت، شما هر روز از سال نیازمند تلاش و تعهد به صورت هماهنگ و همزمان هستید. مثلاً دو ساعت زمان بگذارید و روی کتابتان کار کنید، یا یک ساعت زمان بگذارید و با رسانه های محلی برای ترویج یک کار خیر ارتباط برقرار کنید یا حتی نوشتن یک محتوای عالی و مفید، یا برای ارتباط برقرار کردن با افراد مهم زمان بگذارید. البته این کارها کمی خسته کننده است و روز کاری شما را طولانی تر می کند. قبل از همه چیز باید از خودتان بپرسید که هدفتان از رسیدن به شهرت چیست. چرا می خواهید مشهور شوید؟ اگر برای این سؤالات پاسخ مناسب و مثبتی پیدا کردید پس خودتان را برای انجام این کار آماده کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها موفقیت ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان