خانه

با چای ماتچا چگونه سالمتر شویم ؟


  • اگر از طرفداران پرو با قرص چای سبز هستید و هنوز طعم چای سبز ماتچا را نچشیده اید باید بگوییم که از لذت نوشیدن یک چای سبز بی نظیر محروم مانده اید. چای ماتچا بسیار غلیظتر از چای سبز و پودری از برگ های چای میباشد و به همین دلیل ترکیبی از خواص مفید مورد نیاز بدن را تامین میکند. مطالب زیر گویای مفید بودن تمامی خواص چای ماتچا میباشد.
    اگر شما از دوستداران چای ماتچا میباشید برای اجتناب از انجام کارهای زیر هیچ بهانه ای نخواهید داشت :
    چگونه از نوشیدن چای ماتچا لذت ببرید در صورتی که کافئین کمتری به بدنتان وارد شود؟
    آیا نوشیدن چای سبز در کم شدن وزنتان تاثیر دارد یا خیر ؟

    11 مورد از مزایای چای سبز که نمیدانید :

    ماتچا چیست ؟
    ماتچا یک نوع چای سبز است که که در قرن 9 از سرزمین چین به عرصه آمد اما در میان راهبان ژاپنی، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. بدین صورت که در سال های 1300 نقش اساسی را به مدت 900 سال در مراسم چای آنها ایفا کرد و به عنوان بخشی از مراقبه ارزش گذاری شد.
     گیاهی که چای ماتچا از آن فراوری میشود تنکا نام دارد. در جاهایی که سایه وجود دارد رشد میکند. در گذشته این گیاه را با دست برداشت ، بخارپز و سپس آن را تبدیل به پودر میکردند رنگ این پودر سبز زمردی است.
    روش تهیه چای سبز به شکل های مختلفی میباشد که در تهیه چای سبز ماتچا از روش سنتی استفاده شده است یعنی بعد از چیدن، برگ هایش، آن را میسایند و بدین صورت چای ماتچا تهیه میشود.

    منفعت های چای ماتچا چیست ؟
    یکی از دلایل محبوب شدن چای ماتچا در بین مردم خواص بسیار آن است که اگر به صورت مرتب مصرف شود تاثیر خود را میگذارد.این مواد مغذی شامل ویتامین های K،A،B،C،E ، مواد معدنی مهم و فیتوکمیکال های فعالی مانند کاتچین ، کلروفیل و اسیدهای آمینه  مانند L تیانین میباشد.
    بسیاری از این ترکیبات فعال دارای خواص آنتی اکسیدان قوی هستند و به دلیل وجود این آنتی اکسیدان های قدرتمند موجود در چای ماتچا مصرف آن برای بسیاری از بیماری های مزمن جدی از جمله : بیماری های قلبی و دیابت توصیه میکنند. البته طبق مطالعات انجام شده محققان کشف کرده اند چای ماتچا خواص ضد سرطانی فراوانی در درمان سرطان سینه ، روده بزرگ و مثانه دارد.
    ترکیبی از کافئین و کاتچین (ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند) میتواند به کاهش وزن کمک کنند و همچنین با فروپاشی سریع تر چربی، به خصوص چربی احشایی که می تواند در اطراف اندامهایی مانند کبد ساخته شود از بروز بیماری های جدی جلوگیری به عمل آورد.

    چای ماتچا را چگونه صرف میکنید ؟
    چای ماتچا در ایالت آمریکا به صورت پودر سبز در دسترس است.شما میتوانید این چای را داغ یا سرد و یا فریز شده میل کنید، میتوانید پودر آن را با انواع طعم ها و در قالب دسر ، سوپ ، بستنی ، مافین ها و یا سس ها مورد استفاده قرار دهید در واقع با هر طعمی که میخواهید در قالب هر نوع خوراکی میتوانید از پودر ماتچا استفاده کنید.
    اگر تمایل دارید که چای ماتچا را دم کرده بنوشید نحوه دم کردن آن مانند دم کردن چای های دیگر نیست و به یک سری تکنیک نیاز دارد.بعد از اینکه آب در داخل کتری به جوش آمد به مدت 10 دقیقه اجازه دهید تا خنک شود. کمی از پودر ماتچا را در فنجان ریخته و با آب به جوش آمده مخلوط کنید، یک دقیقه صبر کنید و سپس بنوشید.

    عوارض چای ماتچا چیست ؟
    ماتچا در عین حال که دارای خواص بسیاری است . زیاده روی در خوردن آن ممکن است مضر هم باشد. بنابراین توصیه ما به شما این است که با مضرات این چای هم آشنا باشید.
    ماتچا دارای عطر و طعم قوی است (قوی تر از چای سبز ) که معمولا نیاز به یک شیرین کننده دارد. در چنین حالتی به جای استفاده از شکر از جایگزین های طبیعی مانند عسل استفاده کنید. اما نکته ای که باید بدانید این است که اضافه کردن این شیرین کننده ها موجب افزایش کالری میشود، لذا برای کسانی که میخواهند وزن خود را کم کنند نمیتواند کمک کننده باشد.
    اگر ماتچا را حتی با کیفیت بالا هم تهیه کنید به دلیل اینکه برگ های آن از زمین رشد میکنند و بلافاصله از برگ هایش چای تهیه میشود ، دارای مقدار زیادی سرب است و تقریبا 30 برابر چای سبز معمولی در خود سرب دارد. لذا مصرف آن زمانی مضر نخواهد بود که به کودکان داده نشود و همچنین خوردن آن، بیشتر از یک بار در روز توصیه نمیشود.
    بنابراین اگر شما از طرفداران چای سبز هستید و میخواهید نوع دیگری از چای سبز را تجربه کنید توصیه ما به شما این است که چای ماتچا را در قفسه غذایی خود بگنجانید.
     
     مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
     
    برچسب ها تغذیه ,
       3

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان