خانه

بامبو و روش نگهداری آن

  • این گیاه زیبا مدتی است که مهمان همه خانه ها است ، با اندازه های مختلف.ولی در بیشتر مواقع برگ های بامبو زرد می شوند و از بین می روند.در اینجا نکاتی برای نگهداری بامبو به شما می گوییم.

    بامبو یک گیاه از آفریقا جنوب است و چون شباهت زیادی به گیاه بامبو سنتی چینی دارد ، این اسم را برای او انتخاب کردند و خیلی ها اعتقاد دارند که بامبو شانس می آورد و برای همین به لاکی بامبو یا بامبو خوش شانس معروف است.

    گلدانی که برای بامبو انتخاب می کنید ، بهتر است شیشه ای باشد.البته نور باعث می شود در ریشه بامبو جلبک ایجاد شود ولی می توان با استفاده از ماسه و سنگ های رنگی آن را زیبا کرد.بامبو

    سعی کنید از آب مقطر برای بامبو استفاده کنید و اگر امکان آن وجود نداشت از آب معدنی و آب فیلتر شده استفاده کنید.اگر از آب شیر استفاده می کنید حتما آن آب را یک روز کنار بگذارید تا کلر آن از بین برود.آب بامبو را هر یک تا دو هفته عوض کنید و حداکثر هر یک ماه این کار را انجام دهید.

    این گیاه را در نقطه ای از خانه که روشن است قرار دهید.نور مستقیم خورشید باعث سوختن این گیاه می شود و اگر در مکان تاریکی قرار گیرد ، برگ های آن زرد می شود.بهترین مکان ها برای بامبو کنار تلویزیون و آشپزخانه است.

    یک بامبو می تواند به خوبی با آب و نور زندگی کند.در صورتی که می خواهید به آن مواد غذایی برسانید ، حتما با مشورت یک متخصص این کار را انجام دهید ولی بهتر است از استفاده از کود خودداری کنید.گفته می شود اگر بامبو شما در حال زرد شدن است ، می توان یک زغال داخل آب آن قرار دهید تا دوباره سبز شود.

    اگر تصمیم دارید بامبو خود را در خاک نگهداری کنید ، باید خاک آن را مرطوب نگه دارید ولی لازم نیست که به آن آب فراوان بدهید.

    معمولا به این گیاه روبان قرمز می بندند به دو دلیل.دلیل اول اینکه رنگ قرمز باعث رشد بیشتر بامبو می شود و دلیل بعدی اعتقادات فنگ شویی است که این گیاه شامل پنج عنصر فنگ شویی است که روبان قرمز هم نشانه عنصر آتش است.

    اختصاصی سایت زیباکده
    برچسب ها دکوراسیون ,
       2

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان