خانه

باید و نباید های استفاده از سشوار و اتوی مو

  • استفاده از سشوار و اتوی مو و به طور کلی وسایل گرمایی آرایش موها، همیشه هم بی خطر نیست. این روزها هم که بسیاری از آقایان مشتری پر و پا قرص این وسایل هستند، سوالات زیادی بر ای‌شان ایجاد می شود.
    براشینگ یا حالت دادن مو:
    قبل از استفاده از اتوی مو، می بایست حتما موها را خشک کرد. می توان با دمای متوسط سشوار این کار را انجام داد. بعضی از موها به علت داشتن جعد زیاد، می بایست همزمان با عمل خشک کردن توسط سشوار، کمی هم صاف شوند برای این کار می توان از برس پیچ بزرگ برای خانم ها و از سایر کوچک آن برای آقایان کمک گرفت.
    در مرحله بعد سرم محافظ مو لازم داریم. مثلا افشانه کریستالی. این افشانه لایه ای روی مو ایجاد می کند که از آسیب دیدگی مو توسط اتو می کاهد.
    سایز اتو
    برای موهای کوتاه از اتوهایی با سایز کوچک تر استفاده کنید. این اتوها به شما این قابلیت را می دهند که از پایین تا  انتهای آن را  صاف کنید اما اگر موهای بلند دارید حتما از اتوهای پهن استفاده کنید در صورت استفاده از اتوی نازک بر روی موی بلند، موها تاب می خورند و حالت کج به خود می گیرند وکار صاف کردن را سخت تر می کنند.
    اگر در قسمت بالای سرتان موهای کم حجمی دارید ابتدا با سشوار به این منطقه حجم بدهید و بعد انتهای موها را اتو کنید. مقاوم ترین قسمت سر، در مقابل گرمای اتو پشت سر و اطراف سر است پس می توانید برای این مناطق بیشتر از اتو استفاده کنید. آنتونیو دل مونتی آرایشگر شهر ایتالیایی عقیده دارد اتو به هیچ وجه باعث ریزش مو نمی شود زیرا اتو نمی‌تواند ریشه مو را در بربگیرد و به آن آسیب بزند و آنچه در اتو حین عمل براشینگ قرار می گیرد نسج مرده، یا قسمت بیرونی مو است نه ریشه آن. پس به مراتب اتو از سشوار کم خطرتر است البته این نکته فقط در مورد ریزش مو می باشد زیرا گرمای سشوار هر چقدر هم که با دقت به مو بتابد به کف سر می خورد و این گرما می تواند ریشه مو را بسوزاند و باعث ریزش شود. پس از این حیث می توان گفت اتو از سشوار کم ضرر تر است.
    سرعت اتو
    سرعت حرکت اتو باید یک سانتی متر بر ثانیه در دمای 200 درجه سانتیگراد باشد. البته این در مورد موهای سالم است وبا توجه به رنگ و ضخامت و حتی حجم موها  می تواند تغییر کند.
    مراقب باشید
    استفاده از سشوار یا اتوی مو گاهی اوقات می تواند خطرناک باشد. اگر موهای حساس و شکنندهای دارید یا در صورتی که از رنگ مو استفاده می کنید، بهتر است دقت بیشتری به خرج دهید. برای اطمینان می توانید اول قسمتی کوچکی از موهایتان را امتحان کنید. در صورتی که مشکلی برای آن بخش ایجاد نشود، می توانید با احتیاط بقیه موها را اتو یا سشوار بکشید.
    اتو بهتر است یا سشوار
    دو وسیله با قابلیت های متفاوت که اصلا قابل قیاس نیستند. زیرا هر کدام موارد استفاده خاص خود را دارند. مثلا حجمی که در براشینگ با سشوار به وجود می آید هرگز توسط اتو ایجاد نمی شود و حالت صاف و ابریشمی که اتو بر روی مو به وجود می آورد به هیچ وجه توسط سشوار قابل دسترسی نیست. گاهی اوقات تلفیق این دو وسیله می تواند یک براشینگ فوق العاده را در موها ایجاد کند. اتوی مو اگرچه حالت زیبایی به موهای شما می دهد اما می تواند عامل اصلی موخوره و نازکی بر روی موها خصوصا در یک سوم انتهای آن باشد. در آقایان با هر اصلاح ماهیانه، این حالت نازکی از بین می رود و خانم ها هم می بایست در صورت استفاده زیاد از این وسیله حداقل هر دو ماه یک بار نوک موهای خود را کوتاه کنند. لوسیون‌های آبرسان هم می تواند نقش به سزایی در از بین بردن این حالت ایفا کند. اما اتو وسیله ای صرفا برای صاف کردن موها نیست. می توانید با استفاده از چرخاندن اتو بر روی موهایتان، حلقه های زیبایی بر روی آنها ایجاد کنید. هنگام درست کردن این حلقه ها مراقب دست خود باشید. دمای 200 درجه اتو می تواند به شدت انگشتان شما را بسوزاند. برای شروع یک براشینگ خوب، حتما موهایتان را بشویید. سرم کریستالی می تواند در بهتر اتو شدن موها کمک کند. وقتی موها خیس هستند آب موها را با حوله، تاجایی که می توانید بگیرید. این کار را به صورت«گذاشتن- برداشتن» انجام دهید. هرگز با حوله موهایتان را چنگ نزنید. اگر از مواد صاف کننده یا کراتینه استفاده کرده اید به هیچ وجه در درست  کردن موهایتان از اتو استفاده نکنید باقی مانده این مواد تا چند ماه روی سرتان می ماند که با اتو اصلا سنخیت ندارند.

    منبع : زندگی ایده آل

    برچسب ها مو ,
       2

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان