خانه

بهتر کار کردن با استفاده از شمع های معطر

  • با استفاده از شمع های معطر بهتر کار کنید

    بوها و رایحه ها با حافظه و عملکرد شما ارتباط مستقیمی دارند. مثلاً موقع سرماخوردگی از غذایی که می خورید خیلی لذت نمی برید. یا به راحتی می توانید بوی دود را در یک آپارتمان تشخیص دهید.
    وقتی بویی را استشمام می کنید، برای پردازش به مغز فرستاده می شود. سپس سلول های عصبی (نورون ها)، اطلاعات بوی جدید را به دو بخش مهم از مغز می فرستند: پیاز بویایی که آن بو را شناسایی می کند و تالاموس که مسئول عملکرد حرکتی است. به خاطر همین وقتی کسی خیلی قهوه دوست دارد و بوی آن را استشمام می کند، فوراً هوشیار می شود، امروزه گرچه این مفهوم ناشناخته است، اما یکی از تأثیرگذارترین ابزارها در انجام کارهای زیر است:
    چشیدن غذا
    به یاد آوردن خاطرات خاص
    مؤثر در آرامش
    دوری از خطر
    گاهی باید شب بیدار بمانید تا به کارهایتان برسید، ولی نمی خواهید چیزی بخورید، در این مواقع می توانید از حس بویایی خود کمک بگیرید. یکی از ارزان ترین و سریع ترین راه ها این است که شمع معطر مورد علاقه خود را روشن کنید. چیزی که ما بو می کنیم، حتی روی بازدهی کاری که انجام می دهیم نیز مؤثر است.
    اگر عاشق قهوه هستید، فقط کافی است بوی دانه های تازه قهوه را استشمام کنید تا انرژی و نیروی تازه ای پیدا کنید. اما فقط بوی قهوه نیست، رزماری، لیمو، نعناع و دارچین نیز از بوهایی هستند که به ما کمک می کنند تا کارمان را بهتر انجام دهیم.
    در متن زیر می توانید دلایل این موضوع و نکاتی درباره استفاده از شمع های معطر در محل کار یا در خانه را بخوانید.

    1.ایده های جدید و تصورات نو با رایحه نعناع یا دارچین
    وقتی در طول یک جلسه کاری سخت هستید و ذهنتان آشفته است، یا وقتی هیچ ایده جدیدی برای وبلاگ خود ندارید، برای تحریک حواس شناختی خود یک شمع معطر نعناع یا دارچین روشن کنید. طبق تحقیقات انجام شده، این دو رایحه باعث افزایش هوشیاری و حافظه در مغز می شوند.

    2.با رایحه نارنج یا لیمو بیدار بمانید
    معمولاً خیلی سخت است که در تمام طول ساعات اداری انرژی داشته باشید و خوابتان نگیرد. اما کارهای زیادی را باید انجام دهید، (ایمیل هایی دارید که باید چک کنید، گزارش هایی که باید بنویسید و جلساتی با مشتریان که باید در آن ها حضور داشته باشید). یک شمع معطر نارنج یا لیمو، راه حل این مشکل است. بگذارید 15 تا 30 دقیقه روشن بماند. این رایحه به شما نیروی تازه ای می بخشد تا چندین ساعت بازدهی بیشتری داشته باشید.

    3.آرامش اعصاب قبل از جلسه پرزنت کار با استفاده از رایحه یاس
    صحبت کردن در حضور یک جمع ممکن است هر کسی را آشفته و عصبی کند. به هر حال اگر پای اعتبار یک شرکت و یا یک معامله شغلی مهم در میان باشد، دوست دارید کارتان را به بهترین نحو انجام دهید. در این موقعیت از رایحه یاس استفاده کنید تا به شما کمک کند. عطر و رایحه خوبِ آن نه تنها اعصاب را آرام می کند، بلکه اعتماد بنفس، خوش بینی و هماهنگی چشم و دست را نیز بهتر می کند.

    4.استفاده از رایحه رزماری برای تمرکز بیشتر
    با این رایحه شما در انجام کارهایتان تمرکز بیشتری دارید. این رایحه نه تنها باعث می شود کارهایی که فوراً باید انجام دهید را به خاطر بیاورید، بلکه باعث کاهش سردرد و یا مشکلات سوء هاضمه نیز می شود. بهترین حالت این است که صبح آن را روشن کنید تا خیلی سریع به شما نیرو و انرژی دهد.

    5.برای متقاعد کردن افراد از رایحه پرتقال استفاده کنید
    اگر در اتاق جلسات کاری از رایحه لایت پرتقال استفاده کنید، باعث می شود مشتریان در مواقع ضروری با شما موافقت کنند.
     از مخلوط این رایحه ها هرگز استفاده نکنید. یک شمع معطر پرتقال روشن کنید تا افراد حاضر در جمع خلق و خوی خوبی داشته باشند و با ایده های شما موافقت کنند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها موفقیت ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان