خانه

کارمندی موفق در خانه باشید

  • امروزه کار در خانه از مسائل مهم به شمار می رود و موفقیت در این زمینه رویای بیشتر افراد محسوب می شود . تجربه کار در خانه، تجربه ای بسیار فوق العاده است، اما مشکلاتی نیز در پی دارد. برای موفقیت در این زمینه نکاتی را برای شما مطرح می کنیم:

    عوامل حواس پرتی را برطرف کنید
    برای مثال ، تلویزیون را خاموش کنید. ممکن است که برنامه آن جذاب نباشد ، اما به هر حال حواس شما را پرت می کند و اجازه نمی دهد که کار خود را به درسیتی انجام دهید.

    لباس مناسب را بپوشید
    یکی از مواردی که شما را در خانه از فردی کسل و تنبل به فردی آماده برای کار تبدیل می کند این است که لباس راحتی و به اصطلاح تو خونه ای خود را با لباسی جدی تر تعویض کنید . تعویض پیژامه و زیرپیرهنی با تی شرت شلوار جین ، حال و هوای شما را از تنبلی و خواب آلودگی به کلی به هوشیاری و جدیت برای کار تغییر خواهد . بنابراین ، برای موفقیت در کار خانه ، پوشیدن لباسی غیررسمی، اما معقول وجدی و در عین حال راحت توصیه می شود.

    تنظیم برنامه ها و اهداف
    برای انجام کارهای خود در خانه باید برنامه ای دقیق داشته باشید یا حداقل مشخص کنید که بخشی از کارها را حتما به صورت روزانه و در زمانی خاص انجام دهید، زیرا برخی کارها حساسیت زمانی دارند. تعیین این کارها و زمان انجام آن ها این تلنگر را به شما می زند که هر روز در آن زمان خاص ، خود را ملزم به انجام آن کنید.

    کارهای شخصی خود را تفکیک کنید
    برای اینکه موفق باشید ، کارهای شخصی خود را از کار خانه تفکیک و برای هر دو ، زمانی را تعیین کندی. برای مثال ، صبح ها را به انجام کارهای شخصی مانند شستن لباس یا چیدن ظرف ها در ماشین اختصاص دهید و زمانی مشخص نیز دست از کارهای شخصی خود کشیده و به انجام کار حرفه ای خود در خانه بپردازید.

    دعوت همکار خود به خانه
    اگرهمکاری دارید که نزدیک شما زندگی می کند و رفت و آمد او به خانه آسان است، ایده ای خوب است که یک روز از او دعوت کنید تا رد خانه به همکاری با شما بپردازد تا کار بهتر و سریع تر پیش برود.
    فضای کاری مشخص را برای خود در خانه تعریف کنید
    اگر امکان اختصاص فضای کاری کاملا مجزا و مجهز ندارید می توانید میزی را در کنجی از فضای خانه قرار دهید . نشستن پشت میز کار خیلی معقول تر و مناسب تر از لم داده روی کاناپه است. برای انجام کار به شکلی موفق باید خود را در چارچوب کاری قرار دهید.

    کافی شاپ دوست صمیمی شماست
    گاهی ماندن در خانه برای چند روز و کار کردن مدام در فضا می تواند روحیه شمار را تخریب و بازده کاری شما را پایین بیاورد. از این رو توصیه می کنیم که بیورن بروید و برای مدتی در کافی شاپ محله بنشینید و به کار خود بیاندیشید این کار ، روحیه شما را طراوت می بخشد و  ایده هایی خوب به ذهن شما می رساند. پس از تجدید قوا می توانید به خانه باگردید و با انرژی بالا به کار خود  ادامه دهید.
    فضای خانه و اطراف خود را مرتب و سازمان یافته نگه دارید.
    این کار باعث می شود که ذهن و مغز شما نیز سازمان یافته بماند. اگر اطراف شما به ویژه میزکار به هم ریخته و شلوغ باشد ، نمی توانید حواس خود را متمرکز کنید.

    اختصاص زمانی برای ناهار
    هرگز ناهار را سر میز کار نیاورید و برای صرف ناهار هر روز ساعتی مشخص از پشت میز خود برخیزید و به فضای غذاخوری خانه بروید و دور میز به همراه اعضای خانواده به صرف غذا بپردازید و از زمان خود لذت ببرید این کار موجب می شود که هم از صرف غذا کنار عزیزان خود لذت ببرید و هم مغز شما برای مدتی استراحت و تجدید قوا کند.
    از کامپیوتر خود دور بمانید.
    یکی از چالش هایی که افراد زمان کار در خانه با آن مواجه هستند، این است که نمی دانند چه موقع آن را متوقف کنند و به سرگرمی های شخصی و کار تفریحی با کامپیوتر بپردازند . زمانی را برای خود تعیین کنید( برای مثال پایان روز) که بدانید تنها رد آن زمان مجاز هستید کار را متوقف و خود را با کامپیوتر سرگرم کنید، زیرا اگر این کار را نکنید و مدام به کامپیوتر سر بزنید ، احتمال غرق شدن در آن و عقب ماندن از کار بسیار زیاد است.

    منبع : زندگی ایده آل

    برچسب ها زندگی , موفقیت ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان