خانه

12 نشانه لذت بردن از کار

  • کارفرما یا مؤسس یک شرکت مستقل باشید، یا کارمند یک اداره، یا هر جا، به هر حال 8 ساعت از روز را در محل کارتان می گذرانید. اگر رفت و آمد را به آن اضافه کنید شاید به 10 ساعت هم برسد. متخصصان توصیه می کنند که 8 ساعت در شب باید بخوابید. این یعنی حدود 63 درصد از زمان مفید خود را در محل کار می گذرانید. وقتی این مقدار زمان زیاد را در زندگی صرف کاری می کنید، پس بهتر است از کاری که انجام می دهید لذت ببرید. در این متن به نکاتی اشاره می کنیم که نشان می دهد از کارتان لذت می برید.

    1.زمان برای شما خیلی زود می گذرد و گاهی زمانتان را گم می کنیدکار
    زمان برای شما همین لحظه حال است که پیش رویتان است و نگرانی ها و مشکلات برایتان گذرا هستند. این اتفاق زمانی می افتد که واقعاً از کاری که انجام می دهید لذت ببرید (درست به اندازه نواختن سازی که دوست دارید) یا بودن در کنار کسی که برایتان مهم است. وقتی کاری را که انجام می دهید واقعاً دوست داشته باشید، همین حس و حال را دارید. زمان به سرعت می گذرد، از پنجره طلوع خورشید را تماشا می کنید و یک دفعه وقتی بیرون را نگاه می کنید می بینید هوا تاریک شده است!

    2.حس می کنید کار با ارزشی را انجام داده و احساس رضایت می کنید
    انسان وقتی با دیگران در ارتباط است، احساس شادی و خوشحالی می کند. اما وقتی کار با ارزشی را انجام دهید نیز همین حس و حال را دارید. حتماً نباید کار بزرگی مثل کشف درمان سرطان باشد، شایدکار خیلی ساده تری باشد، مثلاً یک نجار باشید و وسایلی را بسازید که مردم نیاز دارند. هر شغلی که دارید، باید احساس کنید ایده ها، توانایی ها و استعدادهای منحصر بفرد خودتان رابه دیگران عرضه می کنید. یک فرد خوشحال و پر انرژی زندگی خود را این گونه می گذراند.

    3.موقع بیدار شدن از خواب پر انرژی و هیجان زده هستید
    اگر صبح موقع بیدار شدن آماده و پر انرژی نیستید، حتماً یک چیزی اشتباه پیش می رود. البته برای هر کسی پیش می آید که بعضی روزها کسل یا بی حال باشد، اما اگر مدام موقع سر کار رفتن وحشت و استرس دارید، زمان تغییر کردن است. باید کاری کنید موقع بیدار شدن از خواب سرحال باشید و روزتان را پر انرژی شروع کنید. مثلاً روی چیزی درباره شغلتان تمرکز کنید که قبلاً به آن توجه نمی کردید. اما باید چیزی باشد که شما را سر حال کند و باعث شود پر انرژی از جای خود بلند شوید.

    4.به همکاران و مافوق خود به عنوان یک شریک برای تولید یا ارائه کاری با ارزش نگاه کنید
    وقتی افرادی را که با آن ها کار می کنید، فقط به عنوان یک جسم متحرک در اداره نگاه نکنید یا افرادی که فقط باید به آن ها گزارش تحویل دهید، در جایگاه درستی ایستاده اید. باید به آن ها به عنوان همکاران و یارانی نگاه کنید که به همراه آن ها می توانید کارهای بزرگی را انجام دهید. شاید رئیس مهمی نباشید که باید تصمیم بگیرد چه کسی چه کاری باید بکند، اما به کاری که انجام می دهید باور دارید و دوست دارید سر کار بروید و تلاش کنید به همراه این افراد به هدف خود برسید.

    5.مدام شکایت نمی کنید
    بسیاری از افراد در مورد شغلشان مدام در حال شکایت کردن هستند:
    "ساعت شروعش خیلی زود است."
    "خیلی دور است."
    " همکارانم را دوست ندارم."
    "از کاری که انجام می دهم متنفرم."
    اگر مدام در حال شکایت کردن هستید، یا باید طرز فکرتان را تغییر دهید (با قدرانی از چیزهایی که دارید شروع کنید) یا این که راهنمای درونی شما به شما نشان می دهد که باید شغل دیگری پیدا کنید تا بیشتر از کارتان لذت ببرید. در هر صورت اگر از کارتان هم لذت ببرید، ممکن است گاهی از کار زیاد یا وظیفه ای سخت و طاقت فرسا شکایت کنید. اما کلاً می دانید این مسائل در مقایسه با شادی و انرژی که از کارتان به دست می آورید، مشکلات کوچکی هستند.

    6.از تلاش زیاد خسته نمی شوید
    کار کردن مثل یک مبارزه است. نویسندگان ساعت ها را صرف ویرایش می کنند و باید روزانه کار کنند. گاهی هنرمندان کل پرتره اشان را تمام می کنند و بعد آن را دور می اندازند! مهندسان ممکن است در طرح های خود به مشکل بر بخورند و مجبور شوند برای ترسیم و طراحی دوباره یمعادلات و ارقام به عقب برگردند. اما وقتی از کارتان لذت ببرید، اهمیتی برایتانندارد. تلاش و مبارزه کردن را دوست دارید. دوست دارید به عقب برگردید، اشتباهاتتان را درست کنید و برای رسیدنبه هدفتان، پیشرفت کنید. هدف آخرتولید یا ارائه یک کار با ارزش است.

    7.در مورد کاری که انجام می دهید با انرژی صحبت می کنید
    وقتی دیگران از شما می پرسند: "چه کار می کنی؟"، خیلی سریع شروع به صحبت می کنید، نمی توانید در مورد کارتان ساکت بمانید. این نشانه ی این است که به کارتان علاقه دارید و دوست دارید بقیه هم این را بدانند.

    8.احساس می کنید کارتان بخشی از شما و شخصیت شماست
    وقتی به کارتان علاقه داشته باشید، فقط برای شما یک کار یا شغل نیست که کل روز را منتظر باشید تا ساعت کاری تمام شود. یک کار مناسب و عالی،حس خوبی را در درون شما منعکس می کندو باعث می شود ساعت به ساعت بازدهی داشته باشید و کاری با کیفیت ارائه دهید.چون در واقع با کارتان خودتان را بیان می کنید و حس بسیار خوبی دارید.

    9.دوست دارید کارهایی که به شما محول نشده را نیز انجام دهید
    وقتی واقعاً از کارتان لذت ببرید، دوست داریداطلاعات بیشتری درباره شرکت یا محلی که در آن کار می کنید داشته باشید یا کارهایی را یاد بگیرید که مستقیماً مسئولیت آن را بر عهده ندارید، اما کلاً با آن ها سر و کار دارید. حتی اگر لازم نباشد کارهای خاصی را انجام دهید، دوست دارید بیشتر یاد بگیرید.

    10.در پایان روز احساس خستگی می کنید اما راضی و خشنود هستید
    بین احساس خستگی به خاطر کارهای زیادی که انجام دادید باخستگی به خاطر این که باید نیروی زیادی صرف کنید تا بتوانید تا آخر ساعت کاری تحمل کنید، تفاوت وجود دارد. اگر از این که کارتان را به خوبی انجام داده و تمام کنید، احساس رضایت و شادی می کنید و این که در پایان احساس کنید کار با ارزشی انجام دادید، حتی اگر خسته شوید، پس راه را درست رفته اید.

    همیشه به خاطر داشته باشید: کار شما بخش بزرگی از زندگی تان را پر می کند و تنها راهی که راضی و خوشحال باشید این است که کاری را انجام دهید که باور دارید یک کار بزرگ و بی نظیر است و تنها راهی که باعث می شود کارتان را عالی انجام دهید این است که کارتان را دوست داشته باشید. اگر هنوز این طور حس نمی کنید، به دنبال آن باشید،یک جا بی حرکت و راکد ننشینید. وقتی این حس را پیدا کنید خودتان می فهمید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها موفقیت ,
       3

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
  • arnina ۱۳۹۴/۷/۱۴
    ای داد بر من .......................... هیچکدوم از این حس ها رو ندارم به جز یکی . مورد 8 .
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان