خانه

مصیبت های چرک کف دست

  • برای موفقیت مالی باید دخلتان پر وپیمان تر شود و خرج تان کم تر. اما چه طور…؟
    می توانید به این چند راه کار توجه کنید
    آدمیزاد از سن خاصی که گذشت، پول در آوردن و خوب پول در آوردن، می شود یکی از دغدغه های جاری ذهن و زندگی اش… اما خیلی از وقت ها، مشکل فقیط میزان درآمد نیست، نحوه خرج کردن ما هم روی این که چقدر ثروتمند باشیم، تاثیر می گذارد.
    آیا ما در طول زندگی مان مهارت«خوب پول در آوردن» و«خوب خرج کردن» را آموخته ایم؟ تاسفانه جواب بسیاری از ما منفی است. کافی است نگاهی به آخرین خرج هایی که کرده ایم بیاندازیم تا دست مان بیاید که چه قدر بی حساب وکتاب داریم پول هدر می دهیم. آن طرف قضیه هم همین طور است؛ خیلی از ما، برنامه مشخصی برای زیاد کردن در  آمدمان نداریم و فقط مرتب، از این که پولدار نیستیم، می نالیم!
    در این مطلب می خواهیم، هم پیشنهادهایی برای افزایش درآمد بدهیم و هم راهکارهایی برای درست خرج کردن.                                  
    چگونه پول در اوردن
    نمی شود یک راه حل کلی به دست داد و مثلا گفت، اگر از فلان مسیر عبور کنید، حتما آخرش شبیه آقای«عاقبت نقد فروشی» متمل می شوید! اما در صورتی که یک شغل درست و درمان داشته باشید، معمولا این گام ها برای افزایش درآمد جواب می دهد:
    گام 1) نوع شغل تان را معلوم کنید.
    شما چه طور پول در می آورید؟ ساعتی پول می گیرید؟پروژه ای پول می گیرید؟ا زدوجا د رآمد دارید یا چند چا( چون معمولا دیگر یک جا کا رکردن کفاف نمی دهد. یک جایی ها را به قرینه مادی حذف کرده ایم!)؟ پول تان راگذاشته اید توی بانک و سودش را می گیرید؟ خانه تان را داده اید اجاره؟ تولید کارخانه تان میزان در آمدتان را مشخص می کند؟ هر کدام از این نوع پول در آوردن ها، مسیر پیشرفت خاصی دارند که شما می توانید با نگاه کردن به دور و برتان و به فکر انداختن فکر خلاق تان، آن مسیر را پیدا کنید. معمولا گام های بعدی هم د راین مسیر پیشرفت قرار دارند.
    گام 2) کار اول را خوب انجام دهید.
    چیزی در روان شناسی وجود دارد به نام «اثر اولیه» کهمعنی اش این است که معمولا اولین برخوردها بیشتر در ذهن آدم ها باقی می ماند تا برخوردهای بعدی؛ پس یادتان باشد که تمام توان تان را درارائه اولین کار به کار ببرید.
    گام 3) یاد بگیرید
    همیشه یک مقدار از وقت وهزینه تان را صرف این کنید که در مورد کارهایتان بیشتر چیز یاد بگیرید. در هر شغلی که باشید ، همیشه مهارت هایی وجود دارند که شما آنها را یاد نگرفته اید و یادگرفتن آنها می تواند پیشرفت شغلی و درنتیجه درآمد بیشترتان را تضمین کند.پس در یاد گرفتن قناعت نکنید!
    گام 4) سرمایه گذاری کنید.
    هر چند هم که درآمدتان اندک باشد، می توانید درصدی از آن را بگذارید برای سرمایهگذاری، تا پول تان از یک موجود مرده خرج شدنی، تبدیل شود به یک موجود زنده که رشد می کند.
    گام 5) مدیریت زمان را یاد بگیرید
    مخصوصا وقتی که براساس ساعت کاری پول نمی گیرید و پروژه ای بهتان پول میدهند، این که بتوانید عاملی که وقت تان را هدر می دهد بشناسید، تا جایی که می شود آنها را برطرف کنید واز وقت های مرده تان بهترین استفاده را بکنید، می تواند به شما کمک کند تا در کمترین زمان،بیشترین پروژه را تحویل دهید.
    گام 6) ناامید نشوید
    معمولا اتفاق های مثبتی درپیشرفت شغلی می افتد که خود شما هم خبردار نمی شوید؛ مثلا شهرت، آن قدر تدریجی اتفاق می افتد که خودتان هم دست تان نمی آید، الان چند نفر دارند به این فکر می کند که کاری به شما پیشنهاد دهند… پس لطفا ناامید نباشید!
    گام 7) چگونه خرج کردن
    وقتی که خوب وبه اندازه خرج کنید، هم پول کمتری ا زدخل تان رفته است، هم امنیت روانی دارید و هم پول بیشتری دارید برای سرمایه گذاری و یادگرفتن.
    وقتی یادگرفتن یک مهارت خوب است، پس یادش بگیریم
    گام اول) شخصیت پولی تان را بشناسید
    بعضی ها زیادی ریسک می کنند، بعضی ها زیادی محافظه کارند، بعضی ها فقط براساس احساساتشان خرج می کنند،بعضی ها فقط خرج می کنند که پز داده باشند، بعضی ها جوری خرج می کنند که شخصیت پولداری شان را حفظ کنند وفقط دسته آخر «عاقلانه» خرج می کنند، ببینید اگر شما هم ا زاعضای دسته های غیرآخر هستید، اول ریشه مشکل تان را پیدا کنید وبعد یا تا آخر عمر پولتان را هدر دهید، یا مشکل تان راحل کنید!
    گام2) الگوی خرجی تان را طراحی کنید
    نیازی نیست که معادلات پیشرفته ریاضی را بلد باشید،فقط متوسط درآمد ماهانه تان راحساب کنیدو ببینید چند درصدش را می خواهید بگذاغرید برای خرج های روزمره وضروری ( مثل پول اجاره وخورد و خوراک ورفت و آمد…) چند درصدش را می خواهید بگذارید برای تفریح، چند درصد را برای پس انداز، چند درصد برای سرمایه گذاری و چند درصدش را برای آموزش ، طراحی کرده اید؟ بروید گام بعد!
    گام 3) تا جایی که می توانید، خرج هایتان را یادداشت کنید.
    حالا که درصدهایتان معلوم شد، از همین الان شروع کنید به یادداشت پول هایی که از کف تان می رود و البته پول هایی که به حسابتان ریخته می شود. تا وقتی که یادداشت نکنید، دست تان نمی آید که چه طور اخر ماه بی پول می شوید!
    گام 4) از خرج های روزمره کم کنید
    ببینید، چه راه هاییی وجود دارد که پول آب وبرق و تلفن آخر ماه تان کم شود…  پول کمتری برای رفت و آمد صرف کنید یا حتی یک جوری( مثلا با پول پیش) از اجاره کم کنید. حتی اگر ا ز چیپسی که هر روز می خرید، صرف نظرکنید، هم سالم تر می مانید و هم آخر ماه خودش می شود خیلی!
    گام 5) کیف پول تان را مدیریت کنید.
    کیف پول محل خروجی خرج های شماست.اگرپول کمتری در آن باشد، کم تر هم به خرج کردن وسوسه می شوید. اگر پول هایتان منظم باشند، بیشتر دست تان می آید که چقدر خرج کرده اید واگر یک جای  پنهان د رکیف تان برای پس انداز داشته باشید، بیشتر امنیت روانی دارید. پس هوای کیف پول تان را داشته باشید.

    برچسب ها موفقیت ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان