خانه

خاصیت فوق العاده میوه های کرسون

  • آیا تا به حال از میوه های کرسون چیزی شنیده اید ؟ این میوه بسیار شبیه گیلاس است و درخت میوه‌ی کرسون از رشد سریعی برخوردار است. نکته ای که جالب است بدانید این است که بسیاری از آمریکایی ها این میوه را با نام گیلاس جامائیکایی (Muntingia calabura) میشناسند. رشد درخت این میوه از نواحی آمریکای لاتین و آسیا بوده است.

    چیزی که محققان تغذیه در مورد این میوه یافته اند این است که ، خاصیت های ناشناخته ی فراوانی دارد اگر شما هم جزو کسانی هستید که موضوعات تغذیه ای برایتان جالب است بنابراین 14 مورد زیر را دنبال کنید.
    فواید حاصل از خوردن میوه کرسون :

    1/ دارای خواص ضد باکتری است.
    یکی از نگرانی های بزرگ طب امروز مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک‌هاست که به مقابله با هر نوع از باکتری ها میپردازند. میوه های کرسون از جمله میوه هایی هستند که دارای خواص آنتی بیوتیکند و با باکتری های روده ، عفونت و دیفتری مبارزه میکنند.

    2/ سرشار از ویتامین c است.
    به طوری که 150 میلی گرم از این توت ها با 150 میلی گرم ویتامین c برابری میکند.بنابراین منبع موثری برای مقابله با سرماخوردگی ها و آنفلونزا به شمار میاید. دارای آنتی اکسیدان قوی است و همچنین برای بسیاری از بیماری های قلبی-عروقی هم موثر می باشد.

    3/ درد نقرس را تسکین میدهد.
    نقرس یکی از دردناکترین آرتریت‌هاست (تجمع اسید اوریک) که به دلیل مصرف بیش از حد برخی از مواد غذایی و کم نوشیدن آب ایجاد میشود. میوه کرسون در صورتی که نتواند نقرس را درمان کند باعث جلوگیری از ایجاد آن میشود.کسانی که روزانه سه وعده از این میوه  را مصرف کنند درد ناشی از نقرس را کمتر احساس خواهند کرد.

    4/ سردرد را تسکین میدهد.
    افرادی که به دلیل انقباض رگ های خونی از سردرد شدید رنج میبرند ، خوردن توت های کرسون به شل شدن رگ ها کمک کرده و باعث میشود که خون به راحتی عبور کند.

    5/ برای افرد مبتلا به دیابت مفید است.
    افرادی که دارای دیابت هستند ، تمام عمر با این بیماری دست و پنجه نرم میکنند.چرا که میبایست دائما بر سطح قند خونشان نظارت داشته باشند و داروی مخصوص افراد دیابتیک را تزریق و یا مصرف کنند.آنها میتوانند با خوردن میوه های کرسون مصرف دارو و یا تزریق دارو را به بدنشان جهت متعادل کردن سطح قند خون کاهش دهند.

    6/ دارای خواص آنتی اکسیدان قوی است.
    اکسیداسیون یک فرآیند شیمیایی است که رادیکال های آزاد تولید میکند.این رادیکال ها باعث ایجاد سرطان و دیگر بیماری ها میشود. میوه های کرسون به دلیل داشتن 24 نوع مختلف از فلانوئیدها و ترکیبات فنلی با رادیکال های آزاد تولید شده ، مبارزه میکنند و به عبارتی دارای خواص آنتی اکسیدان هستند.

    5/ حاوی مواد مغذی مفید است.
    میوه ها خود از جمله خوراکی هایی هستند که به طور طبیعی حاوی مواد مغذی مانند، کربوهیدرات ها، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن و ویتامین های ب هستند(موادی که در بهبود خلق و خو تاثیر فراوانی دارند) بنابراین جای تعجب نیست که میوه های کرسون از این مواد مغذی عاری نباشند. میوه های کرسون در آمریکا مانند دیگر میوه ها به شکل مربا ، آب میوه و ... کاربرد دارند.

    گذشتگان به دلیل اینکه از خواص مفید میوه های کرسون با خبر بودند ،  لذا علاوه بر استفاده از خود میوه ، برگ های آن را خشک میکردند و بعد از خرد کردن ، چای آن را تهیه مینمودند.

    8/ مانند یک تسکین دهنده عمل میکند.
    علاوه بر اینکه خود میوه به عنوان یک تسکین دهنده عمل میکند.چای به دست آمده از این میوه از تسکین دهنده های درد به شمار میرود.همه ی ما انسان ها دارای نرون های عصبی در تمام بدن هستیم  بنابراین در صورت تحریک این نرون ها (مانند نیش زنبور  ...) پیغامی به طرف مغز و نخاع صادر میشود که در این صورت درد را احساس میکنیم. باید بگوییم خوردن چای این میوه ها ، مانند مواد مخدر عمل میکند با این تفاوت که عوارض جانبی مواد مخدر را ندارد.

    9/ یکی از خوراکی های پیشگیری کننده سرطان است .
    تحقیقات انجام شده نشان داده است که برگ درختان این میوه یکی از مواردی است که از پیشرفت تومور های سرطانی و ایجاد آنها جلوگیری میکند.شاید برایتان جای سوال باشد که چرا گذشتگان با وجود این گیاه دچار سرطان میشدند ؟ باید بگوییم مواردی که در ابتلا به سرطان وجود دارد شامل عوامل زیست محیطی، مانند کشیدن سیگار ، جویدن تنباکو و مصرف مشروبات الکلی قوی است.

    10/ از خواص ضد التهابی فوق العاده ای برخوردار است .
    از شایع ترین بیماری های التهابی میتوان به ورم مفاصل و تب اشاره کرد. بنابراین در نواحی که این چای به عمل می آید و مردم آن نواحی از چای این گیاه استفاده میکنند میتوانند از بروز بیماری های ذکر شده تا حد زیادی پیشگیری کنند.

    11/ فشار خون را کاهش میدهد.
    سیگار کشیدن ، مصرف نمک ، رژیم غذایی با چربی بالا و وراثت از جمله عواملی هستند که در جامعه ی امروزی وجود دارند و باعث فشار خون بالا در افراد میشوند. به عبارتی هنگامی که عروق خونی منقبض میشوند خون در رگ ها به سختی جابه جا شده و در این صورت فشار بیشتری به رگ ها وارد میشود که ازعواقب این فرآیند میتوان به شروع حملات و سکته های قلبی اشاره کرد. چای کرسون به دلیل داشتن مقدار زیادی اکسید نیتریک که یک ماده ی شیمیایی طبیعی است ، باعث شل شدن رگ ها و جابه جایی سریع خون میشود و در نتیجه فشار خون را هم کاهش می دهد.

    12/ برای قلب و عروق مفید است.
    حملات قلبی به دلیل عدم حرکت جریان خون در بخشی از ماهیچه های قلب است اما با نوشیدن این چای به دلیل اینکه دارای خواص آنتی اکسیدانی خاص است از التهاباتی که منجر به سکته قلبی میشود جلوگیری میکند.

    13/ باعث بهبود هضم غذا میشود.
    شما میتوانید با دوبار جوشاندن گل های کرسون یک نوشیدنی آرام بخش برای خود تهیه کنید و همچنین از ناراحتی های معده ، نفخ و سوءهاضمه جلوگیری به عمل آورید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی


    برچسب ها تغذیه ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان