خانه

خواص مهم خوردن آب داغ


  • همه می دانیم که آب برای بقای ما ضروری است. همیشه از دکترها شنیدیم که می گویند خوردن تقریباً 8 لیوان آب در روز لازم است. اما چیزی که بیشتر افراد نمی دانند این است که آب گرم یا آب داغ خواص منحصر بفردی دارد که آب سرد ندارد.

    1. کاهش وزن
    آب داغ برای حفظ سوخت و ساز بدن بسیار مفید است، یعنی همان چیزی که برای کاهش وزن به آن نیاز دارید. بهترین کار برای تقویت سوخت و ساز بدن این است که صبح زود، یک لیوان آب داغ و لیمو بخورید. آب داغ باعث تجزیه بافت چربی در بدن می شود.

    2.رفع گرفتگی بینی و حلق
    خوردن آب داغ یک درمان طبیعی و عالی برای سرماخوردگی، سرفه و گلو درد است. باعث از بین رفتن خلط در دستگاه تنفسی شما می شود. در نتیجه گلو درد را تسکین داده و باعث تخلیه و رفع گرفتگی بینی نیز می شود.

    3. درد شکم در دوران قاعدگی
    آب داغ باعث کاهش درد شکم در دوران قاعدگی نیز می شود. گرمای آب اثری آرام بخش و تسکین دهنده روی عضلات شکم دارد که در نتیجه باعث تسکین دل درد و اسپاسم ها می شود.

    4.سم زدایی بدن
    آب داغ برای کمک به سم زدایی بدن مفید است. وقتی آب داغ می خورید، درجه حرارت بدن شروع به افزایش می کند، در نتیجه باعث تعریق می شود. در این حالت مواد سمی از بدن خارج شده و بدن به طور کلی تصفیه می شود. بهتر است قبل از خوردن، چند قطره لیمو نیز به آن اضافه کنید.

    5.جلوگیری از پیری زودرس
    اگر سموم بدن دفع نشوند، باعث پیری زودرس می شوند. خوردن آب داغ باعث ترمیم سلول های پوستی (که انعطاف پذیری پوست را زیاد می کنند و تحت تأثیر رادیکال های آزاد مضر هستند) می شود. بدین ترتیب پوستِ آسیب دیده، صاف تر و نرم تر می شود.

    6.جلوگیری از آکنه و جوش
    آب داغ بدن را به کلی تصفیه کرده و علل ریشه ای مرتبط با عفونت های آکنه را از بین می برد.

    7.شادابی و سلامت مو
    خوردن آب داغ برای داشتن موهایی نرم و درخشان نیز مفید است. چون باعث تقویت انتهای عصب در ریشه موها و در نتیجه باعث فعالیت آن ها می شود. بدین ترتیب مو، نشاط طبیعی و سلامت اولیه خود را به دست می آورد.

    8.تقویت رشد موها
    مزیت دیگر فعال کردن ریشه های مو، رشد بهتر موهاست. آب داغ فعالیت منظم ریشه ها را تقویت کرده و در نتیجه باعث رشد بهتر موها می شود.

    9.جلوگیری از شوره سر
    آب داغ باعث آبرسانی پوست سر شده و خشکی یا شوره پوست سر را از بین می برد.

    10.افزایش گردش خون و تقویت سیستم عصبی
    خاصیت مهم دیگر آب داغ این است که باعث افزایش گردش خون (که برای داشتن عضلات خوب و فعالیت عصب ها مهم است)، می شود. بعلاوه باعث تقویت سیستم عصبی از طریق تجزیه رسوبات چربی در اطراف آن می شود.

    11.گوارش
    آب داغ برای گوارش نیز بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده که خوردن آب سرد به همراه غذا یا بعد از غذا، باعث می شود روغن موجود در غذاهای مصرف شده در بدن جامد و سفت شود. در نتیجه باعث ذخیره چربی در دیواره داخلی روده شده که در نهایت منجر به سرطان روده می شود. اگر یک لیوان آب داغ را جایگزین آب سرد کنید، می توانید از این مشکل جلوگیری کنید. بعلاوه آب داغ برای هضم غذا نیز مفید است.

    12.فعالیت های روده
    آب داغ سیستم بدن را نرمال و منظم نگه می دارد. خوردن آب داغ باعث می شود فعالیت های روده منظم، سالم و بدون درد باشد. کم شدن آب بدن منجر به مشکلات مزمن و یبوست می شود. وقتی مدفوع داخل روده جمع می شود، حرکت روده کندتر می شود. بهتر است هر روز صبح، وقتی شکمتان خالی است، یک لیوانِ پر آب گرم بخورید. چون مواد غذایی باقیمانده در روده را تجزیه کرده و باعث می شود که حرکت ذرات در روده، نرم، روان و بدون درد باشد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان