خانه

ده خوراکی سالم که میتوانید در کشوی میز خود داشته باشید.

  • شاید خوردن تنقلات جزو عادت های روزانه تان است و همیشه به یک ظرف پر از شکلات و یا بیسکوییت که هر چند انتخاب های سالمی نیستند وابستگی داشته باشید. اما زمان هایی که در محل کار خود هستید و هوس خوردن خوراکی به ذهنتان میرسد اما به دلایلی از جمله دور بودن یخچال نمیخواهید ، مسافت طولانی را برای پیدا کردن خوراکی مورد نظرتان طی کنید پیشنهاد ما این است که این مقاله را بخوانید تا با خوراکی هایی که در دمای اتاق فاسد نمی شوند آشنا بشوید.

    کره های بادام زمینی توپی شکل
    برای تهیه این خوراکی آمادگی زیادی لازم نیست و ازجمله خوراکی هایی است که می توانید در کشوی میز خود نگه داری کنید. کریستین پاتریک ، مدیر موسسه سلامتی کلیولند توصیه میکند که در این خوراکی هیچ گونه شکری را اضافه نکنید و فقط کمی روغن بادام ، تراشه هایی از شکلات تلخ و مقدار کمی دانه های کتان تیره را با یکدیگر مخلوط کنید ، بعد از این کار مخلوط را به هر شکلی که می خواهید تبدیل کنید و تا سفت شدنش در فریزر صبر کنید. خوردن یکی از آنها 150 کالری از انرژی مورد نیاز روزانه تان را تامین میکند و در عین حال طعم خوبی دارد. همچنین به دلیل داشتن پروتئین بسیارش باعث سیری در دراز مدت میشود.

    شکلات تلخ
    اگر یک میان وعده شیرین میخواهید بهتر است از شکلاتی که تا % 72 تلخی دارد استفاده کنید. طبق مطالعات انجام شده مشاهده شده است که شکلات تلخ فواید بسیاری دارد که از جمله این فواید میشود به بهبود روحیه و تمرکز و همچنین کاهش فشار خون اشاره کرد.و برای اینکه وسوسه نشوید تا مقدار زیادی از آن را بخورید کافیست فقط تکه ای از آن را در جیب خود بگذارید و فقط همان مقدار را به عنوان میان وعده صرف کنید.

    ذرت بو داده
    ذرت بوداده یک میان وعده عالی است که به گفته کریستین پاتریک خوردن ½ 3 فنجان از آن کمتر از 100 کالری دارد و زمانی که نیاز دارید تا ناآگاهانه یک میان وعده ای را صرف کنید گزینه مناسبی خواهد بود.

    کره بادام
    توصیه شده است برای میان وعده ها، تنقلاتی که از پروتئین بالایی برخوردار هستند را صرف کنید چرا که باعث احساس سیری در بلند مدت میشوند و خوردن آنها با میوه ها هم فواید زیادی را در بر دارد.

    جلبک دریایی
    به گفته کسپرو، جلبک های دریایی از جمله خوراکیها با کمترین میزان کالریند که علاوه بر کالری کم دارای طعم بسیار خوبی می باشند و برای میان وعده ها جزو تنقلات سالم محسوب میشوند.

    بادام و پسته
    میتزی دولان از متخصصان تغذیه می گوید: بادام از جمله مواد غذایی است که پروتئین وفیبر فراوانی دارد و پسته هم از جمله مواد غذایی خوشمزه است که انرژی مورد نیاز را تامین میکند از طرفی باعث میشود مقدار غذایی که صرف میکنید به دلیل احساس سیری کمتر شود.

    نخود بوداده
    سامانتا پاپاس از جمله متخصصان تغذیه است که نخود بوداده ای که در خانه تهیه شده باشد و یا حاضری باشد را به دلیل فیبر و پروتئین بالا در مقام یک میان وعده توصیه میکند.

    میوه خشک شده
    میوه های خشک شده از جمله میان وعده های مفیدی محسوب میشوند که اگر به صورت بسته بندی شده هم باشند به دلیل سبکی و قابل حمل بودن میشود در طی روز و در حین حرکت هم آن را صرف کرد.

     پوره
    پوره های مواد غذایی مختلف از جمله موادی هستند که علاوه بر قابل حمل بودن از ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند و منبع خوبی از کربوهیدرات و فیبرمحسوب میشوند.
     
    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها تغذیه ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان