خانه

دونات

  • شیرینی دونات ، شیرینی ساده ای است که به راحتی می توان با طعم های مختلف آن را درست کرد.محبوبیت این نوع شیرینی آنقدر زیاد است که چند برند معروف در سراسر دنیا وجود دارند که خدمات آنها فروش دونات با شکل و طعم مختلف همراه با قهوه است که یکی از این برندها دانکین دونات Dunkin Donuts  است که به شهرت جهانی رسیده است.

    ما تصمیم گرفتیم طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را به شما آموزش دهیم تا در منزل یا محل کار خود همراه با چای یا قهوه میل کنید و لذت ببرید.در اینجا طرز تهیه دونات ساده را می گوییم و شما می توانید به وسیله کرم ، شکلات ، انواع مربا و ... آنها را در طعم های مختلف آماده کنید.دونات

    برای تهیه دونات به 2 پیمانه آرد ، یک عدد تخم مرغ ، یک چهارم پیمانه شکر، 2 قاشق سوپخوری روغن جامد آب کرده یا کره آب شده ، یک دوم پیمانه ماست ، خمیر مایه یک قاشق مرباخوری ، آب جوش یک دوم پیمانه و کمی نمک احتیاج داریم.

    ابتدا آب جوش را کنار می گذاریم تا خنک شود ، در حدی که بتوان دست را در داخل آن نگه داشت.سپس یک قاشق مرباخوری از شکر را به آب اضافه کرده و سپس خمیر مایه را اضافه می کنیم ولی هم نمی زنیم.سپس در ظرف را بسته و 15 دقیقه آن را در محیط تاریک قرار می دهیم.

    سپس مواد دیگر را با هم مخلوط می کنیم و زمانی که خمیر مایه آماده شد ، آن را هم به مواد اضافه می کنیم.سپس خمیر را در نایلونی که چرب شده است قرار می دهیم.سپس خمیر را پهن کرده و ابتدا یک دایره بزرگ قالب می زنیم و سپس یک دایره کوچک از وسط آن در می آوریم.سپس 15 دقیقه دیگر خمیرها را استراحت می دهیم تا پف کند.سپس آنها را در روغن داغ سرخ می کنیم و از ابتدا آنها را زیر و رو می کنیم تا یکدست سرخ شود.

    اختصاصی سایت زیباکده

    برچسب ها آشپزخانه ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان