خانه

راه صحیح از بین بردن چرک گوش

  • چرک گوش یکی از مایعات بدن است که معمولاً نمی توانید آن را ببینید یا از وجود آن با خبر شوید مگر این که یک گوش پاک کن را داخل گوش هایتان کنید و این اصلاً کار درستی نیست! اگر مطمئن نیستید که گوش هایتان جرم و کثیفی دارد یا نه، استفاده از گوش پاک کن و پنبه آخرین کاری است که باید انجام دهید! در این متن تمام جزئیات درباره جرم گوش و راه صحیحاز بین بردن آن ها را می توانید بخوانید.

    چرا گوش پاک کن دشمن شماستگوش
    جرم گوش ترکیبی از سرومن است که توسط غدد سباسه بدن تولید می شود تا پوست داخل گوشرا مرطوب نگه دارد و مجرای گوش سلول های مرده پوست را از بین ببرد، چون مجرای گوش هم درست مثل بقیه قسمت های بدن پوست اندازی می کند. هر چند شاید روند آن متفاوت باشد. گوش طوری طراحی شده تا با فشار دادن جرم به خارج از مجراخودش را تمیز کند.

    بنابراین وقتی شما گوش پاک کن را در مجرای گوشتان فرو می کنید، پروسه پوست اندازی طبیعی پوست مختل می شود و گوش جرم بیشتری تولید می کند. به علاوه به مرور زمان ممکن است جرم را به داخل مجرای گوش برگردانید و باعث بسته شدن عمیق گوش هاشوید که در این صورت این مشکل باید توسط پزشک رفع شود. با در نظر گرفتن این مسئله، به هیچ وجه خودتان از روش های پاکسازی جرم گوش استفاده نکنید. بعضی از پزشکان می گویند که بیمارانی داشته اند که از سنجاق سر و دیگر پاک کننده های نامناسب گوش برای بیرون آوردن جرم گوش استفاده کرده اند.فشاردادنهرجسمنوکتیزیدرگوش،علاوه بر قطع کردن پروسه پوست اندازی طبیعی پوست و گرفتگی گوش به مرور زمان، ممکن است پرده گوش را هم سوراخ کند.

    از کارهای دیگری که نباید برای پاک کردن گوش انجام دهید،استفاده از فتیله های شمعی گوش و شستشو با سرنگ و آب است. استفاده از فتیله های شمعی گوش شاملگذاشتن یک شمع توخالی داخل گوش و روشن کردن آن می شود تا مکش ناشی از گرما،جرم گوش را بیرون بکشد، که این کار بیشتر از این که خوب باشد، باعث آسیب رساندن به گوش می شود.چون حرارت آن ممکن است پرده گوش را بسوزاند و احتمال دارد موم شمع داخل گوشتان گیر کند و حتی مشکل بزرگ تری به وجود بیاید.شستشوی گوش با آب از نظر تئوری شاید بی خطر به نظر برسد، اما ممکن است آب،پشت جرم گیر کند یا باعث بزرگ شدن جرم به خاطر رطوبت شود و گوش را متورم کند.

    روش های جدیدی که برای از بین بردن جرم گوش می توانید انجام دهید
    با وجود یک سری از روش های غیر قابل دسترس،کارهایی هست که میتوانید برای پاکسازی جرم گوش انجام دهید. 10 دقیقه قبل از حمام رفتن، یک یا دو قطره پراکسید هیدروژن در گوشتان بریزید. پراکسید ماده چسبناک داخل گوش را تبدیل به مایع می کند و در حین حمام کردن آن را از داخل گوش بیرون می ریزد. برای جلوگیری از گرفتگی گوش این کار را یک بار در ماه انجام دهید. گاهی اوقات پوست خشک داخل مجرای گوش باعث تجمع جرم اضافی می شود. اگر فکر می کنید دلیلش این است، روزانه یک قطره روغن معدنی در گوشتان بریزید تا آن ها را مرطوب نگه دارید. این کار درست مثل لوسیون زدن به پوست بدن می ماند.

    به هر حال اگر قبلاً پرده گوشتان سوراخ کوچکی داشته یا هر نوع عمل جراحی گوش در گذشته انجام داده اید، هیچ کدام از این روش ها را انجام ندهید. قرار گرفتن پراکسید هیدروژن یا روغن معدنی در گوش داخلی (در طرف دیگر پرده گوش)، ممکن است باعث عفونت یا سرگیجه شود. در عوض برای تمیز کردن مجرای گوش خارجی ( یا قسمتی از گوشتان که می توانید ببینید) فقط از لیف حمام استفاده کنید.

    چه موقع باید نزد دکتر بروید
    اگر از آن دسته افرادی هستید که گوشتان به طور طبیعی جرم زیادی تولید می کند، هر شش ماه تا یک سال نزد دکتر گوش و حلق و بینی بروید تا با ابزار خاصی جرم گوشتان را از بین ببرد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها سلامتی ,
       11

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان