خانه

راه های مقابله با موهای زائد صورت

  • اکثرما روی صورتمان موهای زائد داریم و بعضی از آن ها جاهایی در می آیند که صورت را خیلی زشت می کنند مثل روی گونه ها یا روی چانه.شاید ندانید چطور می توان بدون این که پوست تحریک شود،آنهارا از بین برد.در متن زیر 5 روش از بین بردن آن ها را می توانید بخوانید.

    وکس
    وکس برای هر قسمت از صورت مناسب است و بعد از آن 4 تا 8 هفته هیچ مویی در صورت در نمی آید. فقط قبل از آن پوست خود را آماده کنید و بعد از آن هم از پوستتان خوب مراقبت کنید. قبل و بعد از وکس می توانید از روغن جوجوبا استفاده کنید. بعد از وکس از لایه بردار یا محصولات شیمیایی قوی یا ضد آفتاب زیاد استفاده نکنید، چون ممکن است قسمتی از لایه سطحی محافظ پوست از بین برود.
    چه در آرایشگاه چه خودتان در خانه این کار را انجام می دهید، حتماً از مومی استفاده کنید که مخصوص پوست های حساس باشد. برای قسمت های حساس صورت از موم طبیعی قابل ارتجاع، مناسب با درجه حرارت پوستاستفاده کنید. این کارتان را کمی راحت تر می کند.اصلاح صورت

    بند انداختن
    بند انداختن هم مثل وکس موها را برای مدت طولانی از ریشه می کند. اگر آرایشگرتان حرفه ای باشد، می تواند تمام موهای زائد صورتتان،حتی پرزها را بکند. اما نسبت به وکس درد کمتری دارد چون لایه سطحی پوست را نمی کند. اگر به وکس حساسیت دارید، صورتتان را بند بیندازید. کسانی که تجربه خوبی از وکسندارند ترجیح می دهند اصلاح کنند. موهای صورت نیز 4 تا 8 هفته در نمی آیند.

    استفاده از موکن
    در سالن ها و آرایشگاه هامعمولاً از موکن برای اصلاح صورت استفاده می کنند. اول صورت را وکس می کنند و چند موی باقی مانده را به جای دوباره وکس کردن با موکن یا موچین می کنند. به هر حال داشتن این وسیله در خانه ضروری است. اگر روی گونه یا چانه خود موی زائد دارید می توانید از آن استفاده کنید. قیمت آن هم در مقایسه با وکس به صرفه تر است.زمان در آمدن موها هم مثل وکس است. چون موکن هم مو را از ریشه می کَند.

    لیزر
    روشی دیگر برای برداشتن موهای صورت، لیزر است.استفاده از لیزر برای بالای لب ها، موی کنار گوش ها و چانهبه خاطر تغییرات هورمونی، رایج شده است. مزیت آن این است که بعد از هر جلسه 30 دقیقه ای، نه تنها موها نازک تر و روشن تر درمی آیند بلکه به مرور زمان موهای کمتری هم رشد می کنند. فاصله بین جلسات معمولاً باید از 4 تا 10 هفته باشد که البته بستگی به آن قسمت و تعداد دفعات لیزر شده دارد.
    شاید لیزر انتخاب مناسبی برای موهای پیشانی نباشد. برای اکثر افراد برداشتن موهای پیشانی با لیزر امکان پذیر نیست، چون این موها برای جواب دادن به لیزر بیش از حد نازک و فاقد رنگدانه هستند.علاوه بر این خطر کوری هم وجود دارد. برای همین است که موقع لیزر باید عینک مخصوص آن را بزنید.

    شیو کردن
    راه دیگر شیو کردن یا استفاده از تیغ است.یادتان باشد که تیغ موها را از ریشه نمی کند. وقتی شیو می کنید موها فقط از سطح پوست کنده می شود. شیو کردن باعث  لایه برداری پوست هم می شود که می تواند به آن آسیب بزند. اگر مجبورید هر چند روز یک بار شیو کنید، پوستتان دائماً در حال تحریک است. وقتی ناچار هستید یا عجله دارید راه حل مناسبی است اما در آن حد ایده آل نیست که بخواهید همیشه موهای صورتتان را با این روش بردارید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها زیبایی , مو ,
       2

نظرات کاربران
  • parisa.s ۱۳۹۴/۱/۱۸
    خسته نباشید، جالب بود، لطفا راه های جبران خسارت هایی که به پوست میرسه رو هم ذکر کنید. تشکر
  • مریم-ش ۱۳۹۴/۱/۲۶
    سلام جالب بود بهترینش همون بنده اونای دیگه یا مو رو ریشه کن نمی کنه یا باعث افتادگی پوست میشه به مرور زمان
  • erfan._.sy ۱۳۹۵/۹/۲۶
    سلام من ۱۸ سالمه و پسرم . چیکار میتونم بکنم تا ریشم زودتر دربیاد لطفا کمکم کنید خیلی ممنون
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان