خانه

راهنمای استفاده و خرید اپی لیدی

  • نکته های ظریف خانمانه
    این روزها اگر به دنبال خرید یک هدیه آیده آل برای همسرتان، دختر نوجوان تان یاحتی مادرتان هستید، توصیه ما این است که به او یک دستگاه«اپی لیدی» هدیه دهید. البته قبل از خرید آن دست نگه دارید و همه انواع موجود در بازار را زیرو رو کنید. این دستگاه، یکی از همان دستگاه هایی است که هر روز نوعی جدید از آن به بازار می آید و جدیدترین نوع آن همیشه قابلیت های بیشتری هم دارد.استفاده از اپی لیدی یکی از سریع ترین و ایمن ترین روش های برداشتن موهای زاید است و معمولا برداشتن موهای زاید دست و پا استفاده می شود. ما دراینجا یک راهنمای استفاده از این وسیله را برای بانوان تهیه کرده ایم.اپی لیدی
    باتری یا برقی: این نکته خیلی خیلی مهم است که باید هنگام خرید اپی لیدی به خاطر داشته باشید. معموولا این وسایل در دونوع برقی و باتری دار در بازار موجودند. انواعی که با باتری قابل شارژ کار می کنند برای مسافرت مناسب ترند ولی به خاطر داشته باشید قبل از اولین استفاده از این وسیله باید باتری آن را 8 تا 12 ساعت شارژ کنید و همواره به یاد داشته باشید که قبل از استفاده دستگاه شما شارژ داشته باشد.
    وارسی کنید: قبل از کار با اپی لیدی دقت کنید که حتما درپوش آن را برداشته باشید. به حرکت تیغه ها دقت کنید تا حرکتی درست و در جهت مناسب داشته باشند تا به پوست شما آسیبی وارد نشود. اگر تیغه ها درست نمی چرخند، تا تعمیر کامل دستگاه از آن استفاده نکنید.
    مرطوب کننده مصنوع: فراموش نکنید قبل از برداشتن موها با اپی لیدی باید پوست تان را  از هر گونه آلودگی پاک کنید. می توانید محصولات مناسب پوست تان را به کار ببرید. بهتر است قبل از استفاده از دستگاه موکن، موها با آب گرم یا ولرم مرطوب شده باشد. یک شگرد دیگر برای بهتر  عمل کردن اپی لیدی این است که قبل از استفاده از آن موهای تان را درجهت خلاف جهت رویش مو، لیف بزنید. این باعث می شود موها را از حالت خوابیده روی پوست خارج شوند و بهتر به وسیله دستگاه گرفته و برداشته شوند. درستقبل از استفاده از  اپی لیدی پوست و موی تان را خشک کنید و از هیچ گونه مرطوب کننده،لوسیون یا  پودر روی پوست تان استفاده نکنید. چون موها به هم می چسبند و به وسیله دستگاه گرفته نمی شوند.
    پوستتان را بکشید: برای این که موها بهتر و راحت تر کنده شوند پوست تان را  بکشید. این کار را می توانید با کشیدن پوست تان زیر انگشتان تان انجام دهید. اپی لیدی را با  اندکی زاویه قبل از روشن کردن آن روی پوست تان بگذارید. به آرامی اپی لیدی رادرشکل های دایره ای روی پوست تان بلغزانید و از اعمال فشار  خیلی زیاد هم خودداریث کنید. در هنگام استفاده از اپی لیدی روی نواحی حساس بدن تان دقت کنید( مثل داخل بازو و پشت زانو) در این حالت بهتر است  عضو را به صورت افقی نگه دارید و از اپی لیدی استفاده کنید.
    کرم های ضد حساسیت استفاده کنید: اگر شما اصرار دارید که بلافاصله پس از استفاده از اپی لیدی از کرم های مرطوب کننده  استفاده کنید، انواعی را انتخاب کنید که مخصوص پوست های حساس هستند و از التهاب و برافروختگی و حساسیت پوست شما پس از استفاده از این وسیله پیشگیری می کنند. استفاده از ویتامین E خالص هم خوب است چرا که باعث التهاب پوست نمی شود و از طرفی هم باعث بهبود سایش های خفیف پوستی در اثر تماس تیغه های دستگاه با پوست می شود. اگر التهاب پوست  شما بیش از 24 ساعت باقیی ماند با پزشک تماس بگیرید.
    اپی لیدی را تمیز کنید: این خیلی مهم است که اپی لیدی تان را بلافاصله پس از مصرف تمیز کنید. یک مسواک بردارید و موهای اضافی درون آن را بیرون کنید. سپس درپوش آن را روی تیغه ها بگذارید.
    بعد از حمام استفاده کنید:
     بهتر است اپی لیدی رادرست پس از خارج شدن از حمام استفاده کنید؛ چون آب گرم باعث می شود موهای شما از ریشه شل شوند، منافذ پوست شماباز شوند و به این ترتیب موها خیلی راحت  تر کنده شوند. فراموش نکنید اپی لیدی یک دستگاه برقی است؛ بنابراین آن را در حمام و یا در مجاورت آب استفاده نکنید چون خطر برق گرفتگی وجود خواهد داشت!
    کرم های مخصوص را استفاده کنید: در برخی از انواع دستگاه های اپی لیدی کرم های مخصوص وجود دارد که باید آن را بلافاصله پس از مصرف دستگاه روی موضع بمالید تا از التهاب پوست  جلوگیری شود.
    توصیه ما این است که اگر اپی لیدی شما از انواع معتبر است، می توانید با خیال آسوده از این کرم های ضد حساسیت( بلافاصله پس از استفاده از اپی لیدی ) استفاده کنید.
    وسیله ای کاملا  شخص است؛ قرض ندهید: گرچه اپی لیدی را می توان با محلول های ضدعفونی کننده، پاک کرد و تعداد باکتری های سطح آن راکاهش داد ولی این وسیله،وسیله ای کاملا شخصی است؛ چون هنگامی که موها از ریشه کنده می شوند، ممکن است توام با اندکی خون ریزی باشد و امکان انتقال بیماری های ایدز و هپاتیت از طریق استفاده مشترک از این وسیله وجود خواهد داشت. فراموش نکنید این میکروب ها فقط از طریق استریل کردن از بین می روند و شما نمی توانید این دستگاه را استریل کنید.
    خیلی حساس ها استفاده نکنند: پوست  بعضی فوق العاده حساس است  و پس از کندن موها از ریشه به وسیله این دستگاه دچار حساسیت های شدید می شود؛ البته مقداری از حساسیت پس از استفاده از اپی لیدی طبیعی است ولی اگر در روزهای پس از استفاده از این وسیله همواره پوست شما دانه دانه های قرمزی داشت، باید استفاده از این وسیله را کنار بگذارید و به سراغ روش های دیگر حذف موهای زاید بروید.
    انواع ارتعاشی را امتحان کنید: گاهی برخی از انواع دستگاه های موکن دارای بخش هایی هستند که باعث وارد آمدن لرزش هایی به  پوست و مو می شوند. این باعث می شود موها مستقیم شده و راحت تر بهوسیله این دستگاه برداشته شوند. اگر شمابا کندن موها با استفاده از این دستگاه مشکل دارید، توصیه ما این است که این انواع را امتحان کنید.

    برچسب ها پوست ,
       4

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان