خانه

عواملی که باعث تخریب کلاژن خواهند شد

  • دکتر بهروز باریک‌بین(متخصص پوست، مو و زیبایی) در این باره توضیحات موثری داده اند که باهم به مطالعه میپردازیم:
    با قدم گذاشتن به رشد سنی، بعضی ویژگی‌های پوست ضعیف میشوند که منجر به نافرم شدن آن میشود، یکی از مهمترین آنها، از بین رفتن کولاژن و کم شدن تولید آن در بدن است.
    یک‌سری عادات بد در روند زندگی هم این وضعیت را بیشتر میکنند، در این مقاله درباره عادت های بد که پوست را از حالت اولیه خارج میکنند و کولاژن را از بین میبرند و باعث پیری میشوند، صحبت می‌کنیم.
    سیگار کشیدن:پوست، کلاژن، الاژن، نرم
    سیگار و حتی قلیان کشیدن که رواج زیادی حتی بین خانم‌ها پیدا کرده عاملی برای روند سریع پیری پوست است و باعث پیری پیش از حد پوست میشود این کار آسیب‌های ناشی از آفتاب را روی پوست بدتر میکند و حتی میتواند باعث سرطانی شدن پوست شود، با سیگار کشیدن و هر نوع دخانیاتی پوست به سمت زردی گرایش پیدا می‌کند و به تعداد چروک‌ها هم افزوده میشود.
    فشار دادن پوست:
    از مسائلی که تأثیر کولاژن را بر پوست از بین میبرد بدرفتاری با پوست است استرس، التهاب‌های منجر به خارش، مصرف داروها و جوش‌های سرسیاه، ترکاندن آکنه‌ها و نیش حشرات از جمله مواردی هستند که در صورت وقوع باعث میشوند فرد پوست خود را به شدت بمالد.
    کمبود خواب: 
    یکی از عوامل کاهش‌دهنده تولید کولاژن در بدن نداشتن خواب کافی است
    پاک نکردن آرایش:
    بعضی خانم‌ها گمان میکنند آرایش روی پوست از شب تا صبح و موقع خواب مشکلی ایجاد نمیکند، باید گفت پاک نکردن آرایش در بعضی افراد ممکن است به سرعت مشکلی ایجاد نکند اما در بعضی مواقع‌ باعث بسته شدن منافذ پوستی و جمع شدن چربی زیر آنها ممیشود.
    استفاده نکردن از ضدآفتاب:
    اگر از ضدآفتاب استفاده نکنید احتمال سرطان پوست در شما بیشتر است، آفتاب و اشعه مضر UV عاملی برای ابتلا به بدترین نوع سرطان یعنی ملانوما است.
    استفاده از محصولات نامناسب:
    وظیفه کولاژن حفظ ظاهر زیبا و جوان کننده پوست است اما به شرطی که به درستی مراقب تأثیرات مثبت آن باشید یکی از راه‌های آن هم سالم بودن محصولاتی است که برای آرایش و بهداشت پوست‌تان استفاده میکنید.
    اختصاصی سایت زیباکده

       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان