خانه

راهنمای خریدعطر (معنی نوشته های روی شیشه عطر)

  • همین طور وقتی انتهای شیشه عطر را نگاه می کنیم با نوشته هایی مواجه می شویم که با هیچ کدام از آنها آشنا نیستیم، در اینجا سعی می کنیم شما را با این کلمات و اصطلاحات بیشتر آشنا کنیم تا انتخاب راحت تر و درست تری داشته باشید.عطر، اسپری، معطر، ، مارک
    عطرها از مواد معطر ، الکل و آب تشکیل می شوند که متناسب با مقدار درصد هر کدام از این مواد به دسته های مختلف تقسیم می شوند.
    اولین کلماتی که در انتهای شیشه های عطر می بینیم کلماتی مثل: perfume ، Eau de perfume ، Eau de toilette  ،Eau de cologne است.
    حالا معنی هر کدام از آنها را با هم بررسی می کنیم.
    Perfume برای عطرهایی که استفاده می شود که مقدار مواد معطر آنها 20 تا 40 درصد باشد و معمولا به آنها عطر مرغوب یا خالص میگویند، در ابتدا باید این نکته را در نظر داشت که هر چه مقدار الکل عطر کمتر باشد، ماندگاری آن بیشتر است.در نتیجه برای اینکه عطر شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، از perfume استفاده کنید.
    در بیشتر موارد، یک عطر با مارک مشابه هم نوع perfume و هم Eau de toilette دارد که مدل پرفیوم آن مقداری قیمت بالاتر دارد ولی ماندگاری بیشتری دارد.
    Eau de perfume مربوط به عطرهایی با 10 تا 20 درصد مواد معطر هستند که به آنها عطر یا اودو پرفیوم می گویند.
    Eau de toilette دارای 5 تا 10 درصد مواد معطر است که اودوتوالت گفنه می شود.
    اودو کلن یا ادکلن Eau de cologne هم شامل 2 تا 4 درصد مواد معطر است.
    معمولا به اودوتوالت هم ادکلن می گوییم چون فرق زیادی با هم ندارند، نوشته بعدی که ما در انتهای عطر می بینیم، مقدار عطر است با معیار میل نوشته می شود و معمولا 25، 50، 75، 100، 125، 200 ml هستند، در بیشتر مواقع خریدن عطری که هم 50 و هم 100 میل دارد، به صرفه است که 100 میل آن را بخریم چون مقدار آن دو برابر می شود ولی قیمت آن دو برابر نمیشود.
    کلمه دیگر که روی عطر درج شده است ، FL.OZ است که در کنار آن عددی وجود دارد این عدد نشان دهنده این است که عطر یا ادکلن در چه رده ای قرار دارد ولی ربطی به کیفیت و مرغوبیت آن ندارد، در انتها هم مارک عطر و سپس نام کشور سازنده عطر نوشته می شود.
    اختصاصی سایت زیباکده

    برچسب ها عطر , لوازم آرایش , مد ,
       19

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان