خانه

روش های آسان و خانگی برای درمان سوختگی

  • همیشه در سفر و یا زمانیکه تغییر فصل و شنا کردن و... اتفاق می افتد ممکن است پوست آسیب ببیند، پس بهتر است در این زمینه اطلاعات و وسایل موردنظر را همراه داشته باشیم که بتوانیم استفاده کنیم.سوختگی، آفتاب، سوزش، کرم، ضدآفتاب

    در این مقاله به برخی از این موارد می پردازیم:

    1- همیشه ضدآفتاب به پوستتان بزنید و همراه خود نیز داشته باشید.

    2- متخصصین در این زمینه میگویند استفاده از آب سرد و چند تکه یخ میتواند در قسمت های سوخته موثر باشد، بعد از سوختگی سریع پارچه ای را خیس کنید و روی پوست تان بگذارید و چند تکه یخ را روی آن پارچه بگذارید و یخ ها را روی پوست تان ماساژ دهید، این کار را 3 تا 5 بار در روز انجام دهید.

    3-میتوانید از گیاه عنبر استفاده کنید میتوانید پارچه تمیز را با این گیاه مرطوب کرده و روی قسمت سوخته شده قرار دهید و درد خود را تسکین دهید، این گیاه را میتوانید بدون قرار دادن روی پارچه هم استفاده کنید.

    4-میتوانید قسمت سوختگی را بشورید و با دستمال خشک کنید و پماد سوختگی را روی قسمت موردنظر بمالید و با روغن زیتون چرب کنید و با یک دستمال تمیز ببندید و اجازه دهید دردش آرام شود.
    یادتان باشد از درمان های قدیمی مثل گذاشتن تفاله های چای و یا خمیر دندان و... استفاده نکنید چون استفاده آنها بسیار برای پوست ضرر دارد.


    اختصاصی سایت زیباکده

       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان