خانه

سر موهای خود چه بلاهایی می آوریم

  • شستشوی شانه:مو، کش، سر، صورت، رنگ، شامپو
    یکی از این راه ها شستن شانه سر و دور کردن موها از بیماری هایی است که در شانه وجود دارد، برای اینکار شانه را هر چند وقت یکبار شانه را در محلول جوش شیرین و آب بگذارید و احازه دهید چند دقیقه ای در این محلول بماند تا چربی ها و میکروب های موجود در شانه از بین رفته.

    انتخاب شامپو:
    همیشه در تصور عموم این است که از یک شامپو استفاده کنند اما اینت تصور کاملاً اشتباه است چون در تمامی مراحل ریشه و ساقه مو در حال تغییر است مثلاً رنگ کردن مو، دکلره و مش کردن مو، کم خونی و مشکلات هورمونی و...

    سشوار کردن:
    سشوار کشیدن در هر حالتی مناسب نیست اما اگر میخواهید سشوار بکشید وقتی موهایتان نمدار است اینکار را انجام دهید چون موهایتان وقتی خیس است در حال آبرسانی و تغذیه است و شما با سشوار کشیدن تمامی این مراحل آبرسانی را از بین میبرید، همیشه درجه متوسط را انتخاب کنید و تا جایی که میتوانید گاه گاهی باد سرد هم به موهایتان بزنید تا باد داغ  و گرم یکنواخت و مداوم روی موهای شما نباشد.

    کش سر:
    بهترین نوع کش سر کشی است که نوار پلاستیکی دور نوار و روکش پارچه ای کشیده شده باشد چون کش پلاستیکی باعث خرد شیدن و موخوره مو میشود و برای بستن موها سعی کنید از کلیپس و سنجاق و یا بند و رومان استفاده کنید.

    نفس نکشیدن مو:
    چربی مو و کنترلش بسیار مهم است اما ما عادت کردیم به هوای رسیدگی و تقویت موهایمان مدام موها را بعد از حمام و آبکشی در زیر انواع سرم ها و تقویت کننده های شیمیایی مخفی کنیم و دیگر جای نفس کشیدن برای مو نمیگذارید همیشه بعد از شستسو 45 دقیقه به موها استراحت دهید.

    منظم کوتاه نکردن مو:
    موها همیشه به دلایل مختلف باعث موخوره و دیگر مشکلات مرتبط با مو میشوند پس برای اینکه این مشکلات در دیگر قسمت های مو رشد نکند بهتر است هر چند وقت یکبار موها را کوتاه کنیم البته نیازی نیست خیلی کوتاه شود بلکه هر 2ماه یکبار حدوده 1.5 سانتی متر کوتاهی کافی است، اینکار باعث میشود موهای مرده و آسیب دیده از بین برود و خیلی زود موهای سالم و تقویت شده جای آنها را بگیرد.

    اختصاصی سایت زیباکده
    برچسب ها پوست , زنان , سلامتی , مو ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان