خانه

علت راه اندازی نکردن وب سایت در شرکت های کوچک


  •  ما در عصر اینترنت زندگی می کنیم، حتی بعضی از مناطق روستایی هم اینترنت دارند. در کشورهای پیشرفته حدود 96 درصد از جمعیت کل به اینترنت وصل هستند. با این وجود هنوز هم بعضی از شرکت ها و تشکیلات اقتصادی، بر این باورند که نیازی به استفاده از وب سایت برای بازدید مشتریان نیست و برای این کار استدلال های زیادی دارند. در متن زیر برخی از این استدلال ها را بخوانید:

    1.وجود وب سایت برای این کسب و کار لازم نیست

    از سال 2014 به این طرف، در سراسر قاره های بزرگ، حدود 75 درصد از کل جمعیت از اینترنت استفاده می کنند (هم استفاده شخصی هم کاری)، که این آمار تا سال 2016 افزایش پیدا کرده و با توسعه کشورها، هم اکنون به طور میانگین 3 میلیارد کاربر اینترنتی در سراسر جهان، از اینترنت استفاده می کنند.
    با توجه به پتانسیل بازار کاری، استفاده از وب سایت باعث جذب مشتریان بیشتری می شود، در نتیجه کلید پیشرفت و توسعه یک کسب و کار محسوب می شود.
    اگر بتوانید وب سایت خود را خوب راه اندازی کنید، به طوری که صفحات خلاقانه و منحصر بفردی داشته باشد، باعث جذب مشتریان بالقوه خواهد شد و بتدریج داد و ستد و تعامل در کسب و کار شما به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

    2. این صنعت یا کسب و کار آن لاین نیست

    طبق گزارشات، 42 درصد از جمعیت جهان، از اینترنت استفاده می کنند و این میزان در هر سال حدود 1.13% افزایش پیدا می کند.
    با نگاهی به این اعداد، متوجه می شویم که استفاده از اینترنت با جمعیت جهان ارتباط مستقیمی دارد. با توجه به این واقعیت، مشتریان شما (هم مشتریان فعلی هم بالقوه)، به هر نحوی به شبکه جهانی وصل هستند. اگر فکر می کنید صنعت یا کسب و کار شما نیازی به یک وب سایت بر پایه پلتفرم (که باعث افزایش تعامل با مشتریان می شود) ندارد، در این صورت می توانید وب سایت شخصی خود را راه اندازی کنید.
    در واقع در این شرایط، وجود یک وب سایت شخصی ضروری است، چون با استفاده از مزیت رقابت، می توانید جزء کسانی باشید که به طور فعالانه و مستقیم با مشتریان فعلی و مشتریان آینده خود، در سراسر شبکه جهانی، تعامل دارند. اگر بتوانید یکی از اولین شرکت هایی باشید که از مدت ها قبل با مشتریان خود در ارتباط هستند، از طریق وب سایت خود می توانید سهم خود را در بازار افزایش دهید.  

    3. هزینه توسعه وب سایت زیاد است

    بسیاری از صاحبان شرکت های کوچک، فکر می کنند راه اندازی یک وبسایت حرفه ای، بسیار پر هزینه خواهد بود. ولی در حقیقت هزینه توسعه وب سایت به پیچیدگی سایت شما بستگی دارد. پیچیدگی ها و ویژگی های وب سایت برای یک شرکت کوچک، لازم نیست خیلی پر هزینه و پر دردسر باشد. وقتی هزینه ها کمتر شود، راه اندازی یک وب سایت مقرون به صرفه تر است. در نتیجه یک انتخاب هوشمندانه، برای سرمایه گذاری است. چون در سراسر وب، انتخاب های گران تر هم وجود دارد. سازندگان وب سایت های DIY، با استفاده از کاهش هزینه ها و زمان، کار شما را راحت تر می کنند. (این عبارت مخفف "Do It Yourself" به معنی "خودت انجام بده" یا "خودت بساز" است. در واقع می توانید عضوِ این سایت های سازنده وب سایت شوید و عناصری که دوست دارید مثل متن، عکس، اسلاید و غیره را در یک نمای خالی از سایت خود بچسبانید.)
    اگر هنوز هم فکر می کنید راه اندازی وب سایت شخصی پر زحمت و پر هزینه است، انتخاب های مقرون به صرف تر دیگری هم برای راه اندازی یک وب سایت وجود دارد. اگر بتوانید یک پیمانکار مناسب پیدا کنید، استفاده از وب سایت های فریلنسری (بازارِ کارِ آزاد یا کارِ خودفرما) بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. تعیین میانگین هزینه یک وب سایت کار راحتی نیست. به هر حال از طریق سایت های فریلنسری، می توانید سایت خود را با بودجه خودتان توسعه دهید. البته این هزینه ها در سایت ها و شرکت های مختلف، متفاوت است. کل هزینه شامل نام دامنه (domain)، هزینه هاستینگ (شارژ فضا)، طراحی، برنامه نویسی و توسعه ویژگی های سایت، همچنین سایر هزینه های جاری است. نکته مهم، مقایسه این هزینه ها با مزایای بالقوه ی یک پلتفرم آنلاین است، نه تنها برای رشد مشتریان و درآمد، بلکه برای کل کسب و کارتان.

    4. به اندازه کافی مشتری دارم

    موفقیت و رشد تشکیلات اقتصادی، به توسعه و پیشرفت کسب و کار شما بستگی دارد. توسعه کل سهم بازار، یک فاکتور ضروری و مهم در حفظ ارتباطات کاری شما محسوب می شود. اگر در مسیر مناسب و درستی قرار بگیرید، می توانید کسب و کار کوچک خود را رشد و توسعه دهید تا دوران بازنشستگی راحتی داشته باشید. بنابراین داشتن یک وب سایت یک گام ضروری محسوب می شود.
    وقتی مردم نیازمند محصول یا خدمات خاصی هستند، ترجیح می دهند از موتورهای جستجوگر آنلاین استفاده کنند. اخیراً گوشی های تلفن همراه، رایج ترین دستگاه هایی هستند که برای جستجو استفاده می شوند. طبق آمار 44 درصد از خریداران اینترنتی از موتورهای جستجوگر گوشی خود برای خرید استفاده می کنند.
    وب سایت های SEO-friendly که در نتایج جستجوی گوگل در رتبه های بالا قرار می گیرند، تقریباً برای 60 درصد از کلیک های مهم مورد نیاز هستند. (کلمه سئو SEO برگرفته از Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و شامل تکنیک‌های است که باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. seo friendly بودن نیز به معنی سهل و آسان الوصول بودن برای موتورهای جستجوست و  seo friendly از جمله تکنیک های ضروری  سئو برای طراحان وب سایت است و شامل خیلی چیزها میشود. برخلاف تصور یک عدهseo friendly  بودن تنها شامل اصلاح لینک نمی شود، seo friendly بودن یعنی ترکیب بندی محتوای صفحات به نحوی که برای موتورهای جستجو به راحتی در اختیار قرار بگیرد).
    بنابراین راه اندازی وب سایت حتی برای کسب و کارهای کوچک، و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو گر، کلیدی برای افزایش
    مشتریان و توسعه کسب و کار شماست.

    5. پشتیبانی یک وبسایت نیاز به اختصاص دادن زمان زیادی دارد

    در گذشته طراحی و پشتیبانی از یک وب سایتِ موفق تا حدودی سخت و وقت گیر بود. ولی امروزه به لطف بهینه سازی کُدها و نرم افزارها، دیگر لازم نیست در طول روز برای وب سایت خود ساعت ها وقت بگذارید و حتی وقتی برای استراحت نداشته باشید. امروزه پشتیبانی از یک وب سایت ساده تر شده و به راحتی می توانید از این طریق جذابیت محتوای سایت را نیز حفظ کنید. اولین گام اساسی در پشتیبانی از وب سایت این است که حتماً هزینه ثبت دامنه را پرداخت کرده و نام مناسبی را انتخاب کنید.
    بعد از نام دامنه گام بعدی این است که از قرارداد هاستینگ اطمینان حاصل کنید. بسته به نیازهای پلتفرم شما، پکیج های مختلفی از سوی شرکت های هاستینگ ارائه می شود. بنابراین پشتیبانی از یک سایت به آن سختی که فکر می کنید نیست.

    6.در عوض از رسانه های اجتماعی استفاده می کنم

    استفاده از رسانه های اجتماعی یک ایده فوق العاده برای تمام کسب و کارهاست، چون به طور تقریبی حدود دو میلیارد نفر از یک نوع پلتفرم اجتماعی یا بیشتر استفاده می کنند. رشد سالانه تعداد کاربران رسانه های اجتماعی تقریباً 10 درصد است، (یعنی حدود 219 میلیون کاربر جدید در هر سال!)
    طبق بررسی های انجام شده، با 569 شرکت کننده، مشخص شد که انواع کسب و کارهای مختلف حداقل در 3 یا 4 کانالِ رسانه های اجتماعی فعالیت می کنند.
    علاوه بر این تعداد فالوورها و کسانی که با آن ها در تعامل و ارتباط هستید، بتدریج اسم و برند کاری شما را دهان به دهان منتقل خواهند کرد.
    درست است که داشتن وب سایتی که خیلی هم شلوغ نیست، به خوبی و مفیدی اینستاگرام یا اسنپ چت (که توسعه و پیشرفت آن ها ارتباط مستقیمی با تعداد فالوورها دارد) نیست، ولی این مهم نیست که چند فالوور داشته باشید، یا در طول روز چند نفر پست شما را لایک کنند یا به اشتراک بگذارند، اگر نتوانید این پتانسیل های موجود را تبدیل به فروش کنید، پس وجود آن ها چه مزیتی دارد؟
    به همین خاطر باید یک دکمه فراخوان (call to action)، مثلاً یک لینک روی پلتفرم رسانه اجتماعی خود داشته باشید. (هر بنری نیاز به یک دکمه فراخوان (در انگلیسی: Call-to-Action) دارد. دکمه فراخوان قسمتی از بنر است که در حقیقت کاربر را تشویق می‌کند که برای کسب اطلاعات بیشتر وارد URL متصل به بنر شود. البته دکمه‌های فراخوان در وب سایت‌ها و خبرنامه‌ها و غیره هم کاربرد دارند و فقط مختص بنرها نیستند.) از این طریق مخاطب بیشتر و عمیق تر درگیر محتوای سایت می شود، بعلاوه هر خریدی که مخاطب از وب سایت داشته باشد، درنتیجه وجود پلتفرم رسانه های اجتماعی است، در واقع وجود وب سایت در کنار رسانه های اجتماعی دو فاکتور مهم و اساسی هستند که باعث موفقیت شما می شوند.

    وب سایت خود را توسعه دهید

    شاید یک کسب و کار کوچک بدون راه اندازی یک وب سایت هم بتواند به موفقیت برسد، ولی راه اندازی یک وب سایت، مشکلات و هزینه هایی را که فکر می کنید ندارد. یک وب سایت نه تنها باعث پیشرفت و توسعه شرکت و گسترش نام تجاری شما می شود، بلکه به مرور زمان منجر به فروش و بازدهی بیشتر در آینده نیز می شود.

    مترجم اختصاصی زیباکده فرزانه کریمی

    برچسب ها زندگی ,
       0

نظرات کاربران
  • chemistry21 ۱۳۹۶/۳/۵
    بعد از راه اندازی وبسایت مهمترین نکتع تعیین استراتژی سئو می باشد که متاسفانه بسیاری به آن توجه نمی کنند.
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان