خانه

عوض کردن شامپو


  • عوض کردن شامپو

    حتماً شنیدید که هر از چندگاهی باید شامپوی خود را عوض کنید تا موها حجم و درخشندگی همیشگی خود را داشته باشد. گاهی وقتی در آیینه به موهای خود نگاه می کنید، متوجه می شوید موهایتان چرب است، در صورتی که موهایتان را 24 ساعت قبل شستید، چطور ممکن است بعد از این همه مدت که از این شامپو استفاده می کردید این اتفاق افتاده باشد؟ کارشناسان در این مورد بر این عقیده اند که مو در برابر شامپو مقاوم می شود. وقتی موها شوره می زند یا خشک می شود یا ریزش پیدا می کند، معمولاً به این خاطر است که شما در آن دوره از شامپوی نامناسبی استفاده می کنید، نه به خاطر فرمول ساخت آن شامپو.

    •اگر موهای بی حالت و غیر مقاومی دارید، دلیل ریشه ای آن را پیدا کنید.
    قبل از این که شامپوی همیشگی خود را کنار بگذارید، باید بفهمید مشکلات موی شما به خاطر شامپوست یا نه. جنس موی هر کسی متفاوت است و استفاده از شامپوی نامناسب باعث بروز مشکلاتی می شود. مثلاً اگر موهای شما فر است، باید شامپویی را استفاده کنید که حالت فر و حلقه مانند موهای شما را حفظ کند. ولی کسانی که موهایی آسیب دیده یا خشک دارند، باید شامپوهایی را بگیرند که مرطوب کننده قوی باشد.
    البته تنها عامل تأثیر گذار در درخشندگی موها، جنس موها نیست، بلکه موها  به خاطر عواملی مثل تغییرات فصلی، تغییر آب، شنا کردن در آب کلر دار یا حتی تغییرات هورمونی نیز ممکن است واکنش خود را نسبت به محصولات تغییر دهند.
    مثلاً در زمستان باید شامپویی را استفاده کنید که بیشتر مرطوب کننده باشد، یا بعد از هایلایت بالیاژ موها، باید از شامپویی برای درمان موهای آسیب دیده استفاده کنید. اگر بعد از زایمان ریزش موی موقت دارید، باید از شامپوی حجم دهنده استفاده کنید.

    •بیش از حد موهای خود را نشویید.
    اگر دائماً ورزش می کنید، بعد از هر تمرین یا پیاده روی، دوست دارید دوش بگیرید. اما اگر بیش از حد این کار را انجام دهید، نتیجه عکس می دهد تا این که مفید باشد. عرق همان آب بدن است نه آلودگی و کثیفی یا چربی! در عوض از یک شامپوی خشک استفاده کنید که لایه پودر مانند آن روی موها چربی را جذب کند و بدون شستن پوست کف سر، موها را صاف تر کند.
    یک ترفند دیگر برای حجم دادن سریع به موها این است که شامپو را فقط به ریشه موها بزنید، ولی نرم کننده را از نیمه تا انتهای موها بزنید. این کار باعث می شود تا ریشه موها حالت قبل خود را بازیابد و نیمه تا انتهای موها نیز درخشندگی خود را داشته باشد.

    •شامپوی خود را دو بار در ماه با یک شامپوی شفاف کننده عوض کنید.
    گاهی بعد از شستن موها، از محصولات آرایشی زیادی استفاده می کنید، مثل شامپوی خشک یا وسایل گرمایشی مثل سشوار و اتو مو و ....، بعد از دو روز باید حتماً موهای خود را بشویید تا حالت و درخشندگی قبل خود را بازیابد. در این حالت از شامپوی شفاف کننده استفاده کنید. این پاک کننده های قوی، با از بین بردن شوره سر که به مرور روی موها جمع می شود، بوی بد موها را از بین می برند. برای کسانی که دائم باشگاه می روند و نمی خواهند هر دفعه بعد از تمرین موهای خود را بشویند، راه حل مناسبی است.
    فقط یادتان باشد اگر موهایتان رنگ کرده است، شامپوی شفاف کننده باعث می شود که رنگ موی شما سریع تر از بین برود. بنابراین بیشتر از یک بار در هفته از آن استفاده نکنید تا موها و کف سرتان کامل تمیز شود، بدون این که موها بیش از حد خشک شوند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها مو ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان