خانه

کسانی که موهای خیلی بلندی دارند

  • ممکن است برای شما هم مانند بسیاری از افراد نگه داشتن موی بلند مشکل باشد و موهایتان بعد از بلند شدن تا یک حد خاصی رشدش متوقف شده باشد و یا اینکه زمان زیادی لازم باشد تا بلند شود.در این مقاله به ترفندهایی اشاره میشود که برای رشد بیشتر موها در کوتاه مدت مفید است.اگر رشد موهایتان کم است ،حتما این ترفندها را بکار ببرید.

    خود را برای تغییر سبک زندگیتان آماده کنید.
    اگر همچنان تمایل دارید که موهای سالم وبلندی را تجربه کنید اولین کار این است که سبک زندگیتان را تغییر دهید.البته این تغییر سبک زندگی الزاما به این معنا نیست که به طور کامل گیاهخوار شوید و یا محل سکونت خود را تغییر دهید. در واقع این موضوع چیزی فراتر است و نیازمند تعهد قوی نسبت به آن چیزی است که میخواهید. به عبارتی میتوانید با تماشای تصویر کسانی که دارای موهای بلندی هستند، آرزوی این را داشته باشید که ای کاش جای آنها بودید و در مرحله ی بعدی برای رسیدن به این آرزو سبک زندگیتان را به روشی است که در رسیدن به اهدافتان موثر است تغییر دهید. بنابراین خود را برای رسیدن به عادات جدید و خوب آماده کنید.

    متعادل بخورید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید.
    یکی از موارد مهم برای داشتن موهای سالم این است که رژیم غذایی سالمی داشته باشید.به جای خوردن خوراکی هایی که کربوهیدرات فراوان دارند موادی را جایگزین کنید که مغذی هستند. میتوانید میوه ها ، سبزیجات ، غلات سبوس دار را جایگزین پاستاها کنید و اگر ویتامین های مورد نیاز را از رژیم غذاییتان نمیتوانید دریافت کنید از قرص های مکمل‌ و روغن‌هایی که چربی اشباع ندارند برای جبران مواد معدنی مورد نیاز بدنتان استفاده کنید. همچنین برای اینکه بدنتان با کمبود آب مواجه نشود توصیه ما این است که مقدار مورد نیاز از آبی که باید مصرف کنید را بنوشید با رعایت این نکات در مدت زمان نه چندان زیاد تاثیر این رژیم غذایی را نه تنها بر موهایتان بلکه بر سایر قسمت های بدن از جمله پوستتان خواهید دید.

    موهایتان را به طور مرتب شانه کنید.
    ممکن است شانه زدن را یکی از کارهایی بدانید که برای صاف کردن ژولیدگی های موهایتان به کار میرود. اما باید بدانید که اینکار فواید بسیاری دارد از جمله اینکه با شانه زدن، باعث پخش شدن چربی طبیعی پوست سر به دیگر نواحی سر میشوید که اینکار  باعث نرم شدن بیشتر موها میشود. از دیگر فواید شانه زدن این است که باعث بهبود گردش جریان خون میشود در نتیجه پوست سر سالمتری را تجربه خواهید کرد چرا که پوست سر سالم یکی از کلیدهای داشتن موهای سالم است.اما در صورتی که به دلیل گره هایی که در موهایتان ایجاد میشود و یا جهت حالت دادن به موها ، بیش از حد آنها را شانه کنید باعث آسیب رسیدن به پوست سر خواهید شد.

    با موهایتان درست برخورد کنید.
    ممکن است در طول روز به مدت کمی به موهایتان توجه کنید. اما نکته ای که قابل توجه است این است که این توجه از کمترین اهمیت برخوردار است چرا که باید تمام سعی خود را بکنید تا آگاهانه تر با موهایتان برخورد کنید. آیا شماهم جزو آن دسته از افراد هستید که موهایتان را دم اسبی و یا دم خرگوشی میبندید ؟ و یا اینکه ناآگاهانه و بی هوا هنگامی که کاری را انجام میدهید با موهایتان بازی میکنید ؟ باید بدانید که این عادت ها  باعث استرس دادن به پوست سر شده و روند رشد را کاهش میدهد. اما عادت های خوب در طول روز میبایست بیشتر رعایت شود مانند تعویض روبالشی هایی که از جنس کتان هستند به روبالش هایی که از جنس ابریشم و یا دیگر پارچه هایی که جنس بهتری دارند. به واقع با اینکار به بهبود سلامت پوست سر و موی خود کمک میکنید.

    سعی کنید برای درمان موها از روش های طبیعی استفاده کنید.
    ممکن است که استفاده از محصولات طبیعی ، نتوانند اثرات خود را بلافاصله و یا در مدت زمان کم معلوم کنند اما به دلیل داشتن ویتامین‌های بسیاری میتوانند باعث تغذیه موها شوند و نتیجه خوبی را عاید کنند.از ماسک موهایی استفاده کنید که سفیده‌ی تخم مرغ در آنها بکار رفته است ، چرا که این ماسک ها باعث لطافت و درخشش موها میشوند. آب سیب زمینی ( آب جوشیده ی که در آن سیب زمینی بوده) و یا ماساژ با روغن هسته‌ی انگور گرم یکی از راه های طبیعی برای موها به شمار میرود.

    از شامپوهایی که برای رشد موها ساخته شده اند استفاده کنید.
    رعایت بهداشت از جمله مواردی است که باید برای رشد بهتر موها رعایت کنیم، که شامل حمام کردن و استفاده از شامبو و نرم کننده های مو میباشد.اما این مورد ساده به تنهایی نمیتواند در رشد موها تاثیرگذار باشند و یکی از عواملی که باید دقت کنید این است که شامپو یا صابونی که برای شستن استفاده میکنید موهایتان را خشک نکند و باعث آسیب دیدگی موها نشود. اما اگر میخواهید که موهای بلندتری داشته باشید ، میتوانید از شامپوهایی که مخصوص رشد موها است، استفاده کنید. در واقع با انتخاب شامپویی مناسب میتوانید تمام مواد معدنی ، ویتامن های مورد نیاز موهایتان را تامین کنید و به عبارتی باعث تاثیر مثبت بر موها و سلامت پوست سرتان شوید.

      مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی

    برچسب ها مو ,
       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان