خانه

۶ نکته برای مراقبت از موها در زمستان

  • مراقبت از مو  به خصوص اگر موها بلند و ضخیم باشند بسیار کار مشکلی است در ‏زمستان این مشکل پیچیده تر نیز می شود زیرا  آب و هوا  سرد و خشک است و  تمام رطوبت پوست و مو از بین ‏میرود سیستم گرمایشی  خانه نیز به اندازه سرمای بیرون  به موهای شما آسیب میرساند ‏در زمستان باید اقدامات خاصی برای محافظت از موها انجام دهیم در اینجا چند ‏نکته برای سالم نگه داشتن مو در زمستان را بیان میکنیم.مو

    1. ‏‏‎ ‎استفاده از روغن برای مرطوب  نگه داشتن موها‎
    چند قطره روغن به موهای خود بریزید و آنها را مرطوب کنید. مرطوب ‏کردن مو از  خشکی مو  جلوگیری می کند. موهای خشک و شکننده  به راحتی ‏میریزند، پس بهتر است  آنها را مرطوب نگه داریم‎.

    2. ‏موهای خود را قبل از بیرون رفتن ببندید
    در زمستان  موها باید کمتر در معرض عناصر خارجی قرار گیرند، اگر تصمیم دارید زمان زیادی ‏را  در خارج از منزل در هوای برفی بگذرانید موهایتان را ببندید و با شال آنها را بپوشانید.

    3. ‏‏‎ ‎خوردن مقدار زیادی آجیل
    اگر موها از درون سالم نباشند مهم نیست تا چه میزان سعی می کنید موها را از بیرون محافظت نمایید. آجیل دارای مقدار زیادی  اسیدهای چرب خوب است که  برای مو  مفید می ‏باشد.  در طول فصل زمستان  آجیل خوردن موها را سالم تر نگه می دارد.

    4. ‏ ‎با موهای خیس بیرون نروید
    نه تنها با موی خیس بیرون رفتن موجب سرما خوردگی می شود بلکه ‏موجب  آسیب دیدگی موها نیز می گردد، اگر پس از شستن موها تصمیم گرفتید بیرون ‏بروید باید قبل از بیرون رفتن آنها را کاملا خشک کنید.  در فصل زمستان نسبت به فصلهای  دیگر  مو مدت بیشتری پس از شسته شدن مرطوب ‏باقی می ماند و  خیلی طول می کشد تا خشک شود . بنابراین باید موها را ‏خوب خشک کنید سپس بیرون بروید.‎

    5. ‏ ‎یک رژیم غذایی متعادل
    یک رژیم غذایی متعادل نه تنها در طول زمستان به سالم نگه داشتن  موها کمک ‏می کند بلکه  در تمام طول سال مو را  براق و سالم نگه می دارد. یک رژیم غذایی غنی ‏از پروتئین با مقدار زیادی گیاهان  سبز بهترین رژیم غذایی می باشد.

    6. ‏‏‎ ‎استفاده از نرم کننده بعد ازشامپو
    بعد از شستن موها با شامپو از نرم کننده استفاده کنید تا از وز شدن و خشکی آنها جلوگیری نمایید. ‏نرم کننده نیز مانند روغن عمل می کند و از اینکه مو رطوبت خود را از دست دهد جلوگیری به عمل می آورد. موهایی که رطوبت طبیعی شان حفظ شود کمتر آسیب می بینند و سالم تر می مانند.
    همانطور که  پوست  در فصل زمستان  زودتر آسیب می بیند و نباید زیاد در معرض سرما قرار گیرد، مو نیز همینطور ‏است. پس در زمستان همیشه یک کلاه یا شال در دسترس داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید موهایتان را توسط آن محافظت نمایید. در طول ماه های زمستان مقدار بیشتری آب ‏بنوشید حتی اگر احساس تشنگی نمی کنید. ‏نوشیدن مقدار کافی آب یکی از کلیدهای اصلی برای داشتن موهای سالم است‎.‎

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی

    برچسب ها پوست , زنان , زیبایی , سلامتی , مو ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان