خانه

فشار انگشتان مختلف باعث سلامتی شما می شود


  • جین شین جیوتسو (Jin Shin Jyutsu) یا فشار درمانی، نوعی هنرِ درمانِ ژاپنیِ 5000 ساله است که مبنای شیوه های درمانیِ وسیع آن، درمان کل بدن است و موافق درمانِ فقط یک قسمت نیست. با استفاده از این هنر، درمانِ درونی بدن و سلامت ذهن، تنها با فشار انگشتان امکان پذیر می شود.
    این ادعا شاید خیلی غیر واقعی به نظر برسد، ولی تحقیقات نشان داده خیلی هم بی ربط نیست. حتی طبق آمار، استرس، درد و حالت تهوع بیماران سرطانی که تحت درمان این روش بودند کمتر شد. به ویژه بیمارانی که از این روش به مدت طولانی استفاده کردند.

    جین شین جیوتسو  روش مؤثری است، چون تمام قسمت های بدن ما به هم ربط دارند. وقتی یک قسمت از بدن دچار مشکل می شود، کل بدن در معرض آسیب قرار می گیرد نه فقط آن قسمتی که مبتلا شده است. دست های ما نیز در واقع با احساسات و اندام های ما در ارتباط هستند. با فشار آن ها می توانیم جریان انرژی را در بدن به سمت قسمت های ضروری بهبود بخشیم و به سلامت ذهن و جسم خود کمک کنیم.

    شاید به خاطر همین نوزادان انگشتان خود را می مکند. هر کدام از پنج انگشت، همچنین کف دست، با اندام ها و احساسات مختلف در ارتباط هستند. متن زیر را در این مورد بخوانید.

    1.انگشت شست
    فشار انگشت شست باعث می شود تا بتوانیم گذشته و مشکلات آن را رها کنیم و به ما کمک می کند استرس ها و نگرانی هایمان را کاهش دهیم. می توانیم آرام تر شویم، اعتماد بنفس خود را بیشتر کنیم و خواب آرامی داشته باشیم. انرژی ما نیز بهتر می شود. انگشت شست با طحال و معده در ارتباط است، در نتیجه می توانیم مطمئن باشیم که تعداد گلبول های قرمز و سفید خون زیاد هستند و معده ما نیز غذا را سریع تر هضم می کند.

    2.انگشت اشاره
    همان طور که فشار انگشت شست ما را آرام می کند، انگشت اشاره به ما انرژی و شور و نشاط می دهد و اراده ما را برای غلبه بر ترس ها و تلاش برای فردایی بهتر، بیشتر می کند. با افزایش اراده، ما قدرتی درونی برای مبارزه با نقاط ضعف و عادات بدِمان پیدا می کنیم، طوری که می توانیم برای رسیدن به کمال تلاش کنیم. انگشت اشاره با کلیه و مثانه در ارتباط است و از شکل گیری سنگ کلیه جلوگیری کرده و مقدار آب و مواد شیمیایی بدن را متعادل می سازد.

    3.انگشت وسط
    انگشت وسط به خشم مربوط است، خشم نیز یک وضعیت فیزیکی است. اگر در حالت استرس و خشم قرار دارید (مثلاً در مورد مسائل مالی یا هر چیز دیگری)، احتمال دارد دچار سردرد شوید، چون گردش خون به سمت سر بیشتر می شود. در نتیجه برای قسمت های دیگر بدن خون کمتری دارید و واکنش شما نسبت به صدمات و آسیب ها شدیدتر شده و این باعث خستگی شما می شود. با پخش انرژی در انگشت وسط، می توانید این تأثیرات را خنثی کنید. به علاوه انگشت وسط با کبد و کیسه صفرا در ارتباط است. با بهبود عملکرد این اندام ها، جریان انرژی در بدن شما به اندازه کافی قوی هست تا شما را پر انرژی نگه دارد.

    4.انگشت حلقه
    از جهاتی انگشت حلقه شبیه به انگشت شست است و با غم و اندوه و نگرش منفی که از بین برنده انرژی هستند، در ارتباط است. اما این انگشت با ریه ها نیز در ارتباط  است و باعث می شود که تنفس عمیق تر و راحت تری داشته باشید. در نتیجه پخش انرژی در انگشت حلقه، ماهیچه ها و سیستم عصبی شما را نیز بهبود می بخشد. با استرس کمتر و انرژی بیشتر شما می توانید سبک زندگی خود را بهتر تغییر دهید.

    5.انگشت کوچک
    انگشت کوچک به قلب و خون مربوط می شود.  از آن جایی که برای بهتر کار کردن اندام های دیگر، جریان خون مناسب ضروری است، از جهاتی این انگشت مهم ترین انگشت محسوب می شود. بهبود جریان خون، باعث بهبود عملکرد مغز نیز می شود، به علاوه توانایی شما برای فکر کردن و تمرکز بر روی مسائل مهم افزایش پیدا می کند.

    6.کف دست
    تنها بدی استرس این نیست که به ما صدمه می زند، بلکه به روابط ما با کسانی که دوست داریم نیز صدمه می زند. پخش انرژی در کف دست، به ما کمک می کند با افراد مهم در زندگیمان بهتر ارتباط برقرار کنیم، مثبت فکر کنیم و زندگی منظم تری داشته باشیم. کف دست با دیافراگم و ناف در ارتباط  است.
     اگر زمان و انرژی کافی دارید، برای بهبود سلامت کلی خود، باید سعی کنید فشار تمام انگشتان به صورت جدا جدا باشد. خوشبختانه این هنر به گونه ای است که هر کسی به کمک آن می تواند سریع و راحت، سلامت ذهنی و جسمی کل بدن خود را بهبود بخشد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان