خانه

کاهش درد میگرن بدون قرص خوردن

  • کسانی که با میگرن سر وکار دارند می دانند که این درد از سردرد های معمولی خیلی بدتر است و تا زمانی که درد فروکش پیدا نکند، عملاً هیچ کاری نمی توانید بکنید! خوشبختانه مدیتیشن ممکن است باعث کاهش شدت و مدت زمانِ میگرن شود.میگرن

    محققان طی یک تحقیق، میگرنِ 19 شرکت کننده را مورد بررسی قرار دادند که آن ها را به عنوان سردردهایی که بیشتر از 4 ساعت طول می کشیدند، با شدت 10-6در یک مقیاس 10 نقطه ای، طبقه بندی کردند.محققان معیار های مختلفی را مثل ناتوانی آن ها موقع درد و مدت زمانِ درد، ثبت کردند. سپس دو برنامه ی درمانی مختلف در نظر گرفته شد. 9 تا از شرکت کنندگان تحت مراقبت های پزشکی استاندارد برای میگرن قرار گرفتندکه توسط داروهای پیشگیری کننده انجام می شد و تسکین علائم بیماری وقتی که آن ها از درد ناتوان و مستأصل می شدند.10 نفر دیگر یک برنامه ی 8 هفته ای تحت عنوان "کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی" (MSBR) را امتحان کردند. (ذهن آگاهی به زبان ساده به معنای آگاه بودن از افکار،رفتار،هیجانات و احساسات است و شکل خاصی از توجه محسوب میشود که در آن دو عنصر اساسی: 1- حضوردر زمان اکنون و 2- قضاوت نکردن در مورد رخدادها و کنشها و واکنشها، نقش اصلی را به عهده دارند.) این ایده ناشی از این واقعیت است که استرس به عنوان عامل محرک برای سردردها شناخته شده است. همه ی شرکت کنندگان پیش از این از داروهای میگرن استفاده می کردند و به آن ها اجازه دادند تا در طول آزمایش نیز این کار را انجام دهند.

    حالا چرا مراقبه ی ذهن آگاهی؟ محققان آن را به عنوان "آگاهی، بدون قضاوت لحظه به لحظه" (یا همان بودن در زمان حال) توصیف می کنند. این تمرین درباره ی تمرکز و توجه روی ریتم تنفس به صورت مکرر می باشد، حتی زمانی که مشغول انجام فعالیت های دیگر هستند. گروه MSBR به مدت 30 الی 45 دقیقه در روز مراقبه می کردند.8 جلسه ی دو ساعتی در هفته جلسه داشتند و بعد برای 6 ساعت در روز،به سرپرستی یک متخصص آموزش دیده "مراقبه ی ذهن آگاهی" داشتند. این برنامه همه جانبه بود، که شامل خوردن آگاهانه، تنفس آگاهانه با مراقبه، بررسی بدن (توجه به قسمت های مختلف بدن) و یوگا بود. گذشته از آن به شرکت کنندگان آموزش داده شد که حتی در طول فعالیت های روزانه ای مثل مسواک زدن یا دوش گرفتن هم ذهن آگاهی (تمرکز یا مراقبه) را انجام دهند.آن ها باید یاد می گرفتند برای کاهش تأثیرات منفی استرس چطور از ذهن آگاهی استفاده کنند و یا چگونه موقعیت های پر استرس را با شیوه ای مثبت تر و پربار تر مدیریت کنند.
    و ظاهراً این روش جواب داد. شرکت کنندگان در این گروه میگرن کمتری داشتند و از شدت کمتری هم برخوردار بود. مدت زمان سردردهای آن ها کوتاه تر بود و کمتر ناتوان و مستأصل می شدند. این شرکت کنندگان متوجه شدند که می توانند برای کاهش درد میگرن به خودشان تکیه کنند و آن را به خوبی کنترل کنند.

    مشکل اینجاست که این نتایج حاصل یک تحقیق خیلی کوچک به همراه یک برنامه ی خیلی شدیداست، بنابراین ممکن است نتایج قابل تعمیم به تمام افراد نباشد.اما بارها ثابت شده ذهن آگاهی برای سلامتی بسیار مفید است. باعث می شود کمتر بخورید، توان و نیرویتان را برای انجام بازی ها و ورزش های دویدنی افزایش می دهد و با استرس مبارزه می کند. بنابراین اگر با این تمرین بتوانید تنش هایتان را بهتر کنترل کنید،پس میزان میگرنتان را هم می تونید کاهش دهید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
  • مینا ۱۳۹۳/۷/۱۱
    خوب بود ممنون
  • منا.همتا ۱۳۹۳/۷/۲۱
    مرسی از مطلبتون اتفاقا منم میگرنی هستم وهمیشه به دنبال راهایی برای درمان بجز دارو خوردن میگردم

    خودم وقتی میگرن میگیرم یه دوش میگیرم ومیرم تویه اتاق تاریک بیشتر وقتا جواب میده اما بعضی وقتها هم به ناچار دارو میخورم
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان