خانه

7 نکته برای جلوگیری از سر درد

  • آیا زیاد سردرد می گیرید؟ ممکن است به خاطر استرس یا ساعت های کاری طولانی باشد. باید از سردرد جلوگیری کنید چون به مرور زمان تبدیل به حملات میگرنی می شود. در متن زیر چند نکته درباره جلوگیری از سردرد را عنوان می کنیم.

    1. استراحت های کوتاه مدت سردرد
    اگر سردردتان به خاطر زیاد کار کردن است، باید چند بار بین کارتان به مدت کوتاهی استراحت کنید. چشمانتان را ببندید و برای 5 دقیقه یا بیشتر استراحت کنید. روی صندلی هم می توانید این کار را انجام دهید. به آهنگ مورد علاقه تان گوش دهید و ریلکس کنید. این کار باعث می شود استرس های کاری که باعث سردرد می شوند کمتر شوند.

    2. وعده های غذایی کوچک
    در طول روز وعده های غذایی کوچک برای خودتان در نظر بگیرید. در بسیاری از موارد سردرد به خاطر کاهش قند خون یا فشار خون پایین است. بنابراین وعده های غذایی کوچک در طول روز،به کنترل قند خون کمک می کند. خوردن وعده ها و غذاهایی که سرشار از پروتئین و منیزیم هستند شما را فعال و پر انرژیو با اندامی متناسب نگه می دارند. از احساس خواب آلودگی در سر کار هم جلوگیری می کنند.

    3. ماساژ
    ماساژ برای پیشگیری و درمان سردرد فوق العاده است. ماساژ سر برای 15 دقیقه ماهیچه های سر را شل و ریلکس می کند. می توانید از روغن های مخصوص برای ماساژ سر استفاده کنید. برای کاهش استرس نقاطی که بیشترین فشار و درد را دارد ماساژ دهید. قسمت گیجگاه سرتان را ماساژ دهید. جلوگیری از استرس به وسیله ماساژ روزانه،تا حدی به کاهش سردرد کمک می کند.

    4. نوشیدن مایعات به اندازه کافی
    کم شدن آب بدن هم یکی از دلایل سردرد است. اگر در طول روز به اندازه کافی آب نخورید، بدنتان با مشکل کم آبی مواجه می شود و این به نوبه خود باعث سردرد می شود. بنابراین در طول روز حداقل دو لیتر آب بنوشید. همچنین برای آبرسانی به بدن آب میوه های تازه بنوشید. چایی سبز هم انتخاب خوبی است. افزایش مصرف مایعات در رژیم غذایی از سردرد جلوگیری می کند.

    5. هر چند وقت یک بار نگاهتان را از صفحه لپ تاپ بردارید
    فشار آوردن به چشم و نگاه کردن طولانی مدت به صفحه نمایش منجر به سردردهای شایعی می شود. هر چند وقت یک بار نگاهتان را از صفحه نمایش لپ تاپ بردارید. وقتی با سیستمتان کار می کنید، هر 5 یا 10 دقیقه به سمت دیگری نگاه کنید. نگاه کردن به مانیتور برای مدت طولانی، ممکن است باعث گرفتگی ماهیچه ها در ناحیه گردن شده که خود باعث سردرد می شود. بنابراین برای جلوگیری از آن هر چند وقت یک بار جهت نگاهتان را عوض کنید.

    6. ورزش منظم
    ورزش کردن به جلوگیری از سردرد کمک می کند. ورزش منظم بدنتان را انعطاف پذیر می کند، بنابراین دچار مشکل گرفتگی ماهیچه ها یا درد های عضلانی که یکی از دلایل سردرد است، نمی شوید. یک ساعت ورزش در روز به کاهش سردرد کمک می کند، به مغز هم اکسیژن بیشتری می رساند که خود باعث جلوگیری از سردرد می شود.

    7. از کشیدن سیگار پرهیز کنید
    سیگار کشیدن هم ممکن است باعث سردرد شود. بیش از حد سیگار کشیدن باعث از دست دادن آب بدن شده که در نتیجه منجر به سردرد می شود. برای جلوگیری از سردرد های رایج کمتر سیگار بکشید .

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی


    برچسب ها سلامتی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان