خانه

فواید نوشیدن آب


  • هشت اثر شگفت انگیز مصرف آب با معده خالی بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب :

    همواره بانوان ژاپنی به دلیل چهره زیبا و پوست سالم معروف می باشند  ،البته نیاز است بیان شوند که ژنتیک در این امر تاثیر گذار می باشد  راز  زیبایی پوست زنان ژاپنی نوشیدن آب بلافاصله پس از بیدار شدن با معده خالی می باشد . نوشیدن آب با معده خالی ریشه در فرهنگ ژاپن دارد این در حالی است که از نظر علمی به اثبات رسیده است که با مصرف آب می توان به درمان تعدادی از اختلالات بدن پرداخته شود ، در کشور ژاپن برخلاف سایر کشورهای غربی ایالات متحده  وغیره مشکلات چاقی و دیابت بسیار کم است .

    چرا آب آشامیدنی اینقدر مهم است؟

     در ابتدا باید بیان کرده که 70%بدن از آب ساخته شده است ، بنابراین برای اینکه بدن سالم بماند نیاز است این میزان آب در بدن نگه داشته شود ، زمانی که میزان آب بدن برآورده نشود شخص با بیماری های روبرو می شود که برای طولانی مدت برای آن مشکل آفرین می باشد .

    اگر برای مدت طولانی آب بدن تامین نشود شخص به بیماری های نظیر: آرتریت روماتوئید، میگرن، آنژین صدری، کولیت، سوءهاضمه، فشار خون بالا، چاقی، بواسیر، سرطان پستان، سل ریوی، سنگ کلیه، سینوزیت، و سرطان رحم مبتلا می شود .
    با نوشیدن آب پس از بیدار شدن از خواب علاوه بر جلوگیری از بیماریهای فوق در طول روز می توانید هیدراته بدن را حفظ نمایید .

    چگونه آب تصیفه بدن را انجام می دهد ؟

    از نظر علمی به اثبات رسیده است که با مصرف آب می توان به درمان  اختلالات بدن، اختلالات قاعدگی، و بیماری های مربوط به چشم پرداخته شود ، علاوه بر این موضوع در طول روز مصرف آب به شما قوت می بخشد .
    نوشیدن حدود 160 میلی لیتر آب بلافاصله پس از خواب دارای چهار برابر اثر بیشتری نسبت به نوشیدن آن قبل از مسواک زدن می باشد .
    پس از نوشیدن آب بهتر است تا 45 دقیقه پس از آن چیزی میل ننمایید .

    توصیه می شود  30 دقیقه قبل از غذا آب میل نمایید ، اما پس از صبحانه ، ناهار ، شام تا دوساعت پس از آن آب میل ننمایید .

    اما فواید میل کردن آب با معده خالی :

    مصرف آب به دفع سموم بدن کمک می کند :

    با مصرف آب روده دارای کار کرد بهتری خواهد بود ،در نتیجه سموم بدنتان به راحتی دفع می شوند ،با مصرف آب با
    معده خالی سلولهای عضلانی و سلولهای خونی افزایش پیدا می کنند .
     
    بهبود سوخت و ساز بدن :

    مصرف آب با معده خالی سوخت و ساز بدن را حداقل 24% افزایش می دهد ، اشخاصی که از رژیم غذایی سخت استفاده می کنند از این عامل می توانند استفاده کنند تا میزان سوخت و ساز بدن را افزایش دهند .
    افزایش سوخت وساز زمانی صورت می گیرد که عملکرد سیستم گوارش بهبود یابد که این امر با مصرف آب صورت می گیرد ،با مصرف آب پس از بیدار شدن از خواب موجب می شود که تصفیه روده بزرگ رخ دهد در نتیجه جذب مواد مغذی آسان تر می شود .

    کاهش وزن :

    مصرف آب با معده خالی سبب حذف تمامی سموم بدن شده و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد بنابراین شما کمتر گرسنه می شوید در نتیجه در طول روز کمتر به سراغ غذا رفته که  موجب شده از افزایش وزن ناشی از پرخوری جلوگیری شود .

    کاهش سوزش سر دل :

    زمانی که اسیدیته در بدن افزایش می یابد سوء هاضمه رخ می دهد ، سوزش معده به علت رفلاکس سبب آسیب رسیدن به معده می شود ، با مصرف آب با معده خالی می توانید اسیدیته را کاهش داده در نتیجه مشکل سوزش معده حل می گردد.

     بهبود رنگ پوست و درخشندگی

    کم شدن آب بدن سبب ایجاد چین و چروک زود رس می شود ، مصرف 500 میلی لیتر آب با معده خالی علاوه بر افزایش جریان خون سبب درخشندگی پوست می شود .

    موهای سالم ،صاف و براق :

    کم شدن آب تاثیر مستقیمی بر کاهش رشد مو دارد ، مصرف آب از ایجاد موهای شکنده و نازک جلوگیری می کند ، با مصرف آب با معده خالی کیفیت موی خود را تقویت نمایید .

    جلوگیری از سنگ کلیه و عفونت مثانه :

    مصرف آب بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب از ایجاد سنگ کلیه و عفونت مثانه جلوگیری می کند ، زیرا مصرف آب با معده خالی سبب کاهش اسید رقیق معده می شود .

    تقویت سیستم ایمنی بدن :

     مصرف آب با معده خالی تعادل سیستم لنفاوی برقرار می گردد در نتیجه سطح ایمنی بدن شما افزایش می یابد ، سیستم ایمنی قوی موجب حفظ بدن شما از تمام بیماری ها می شود در نتیجه کمتر به بیماری مبتلا می شوید .

    سلامتی شما همراهان عزیز آرزوی قلبی ماست شاد سر بلند باشید .

     مترجم اختصاصی زیباکده فرزانه کریمی

    برچسب ها سلامتی ,
       4

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان