خانه

لباس کارآموزی

  • وقتی شغل جدیدی پیدا می کنید و باید کارتان را به عنوان کارآموز در آن شرکت شروع کنید، مهم ترین کار برای رسیدن به هدفتان این است که توانایی ها و  مهارت های خود را اثبات کنید، ولی غیر از این موضوع سبک لباس پوشیدنتان هم می تواند تأثیرگذار باشد.
    اگر از دستور العمل های درستی استفاده کنید، می توانید در کنار سلیقه شخصی خودتان، یک لباس اداری که هم شیک و هم مناسب باشد را انتخاب کنید.  
     
    1.درباره شغل مورد نظر آشنایی کامل داشته باشید
    یکی از مهم ترین نکات درباره سبک لباس پوشیدن در محل کار، این است که قبل از شروع فعالیتتان در آن شرکت، در مورد شیوه لباس پوشیدن در حیطه آن شغل مطلع باشید. اگر می خواهید برای یک شرکت حقوقی کار کنید، باید خیلی رسمی تر و محافظه کارانه تر لباس بپوشید. ولی اگر می خواهید برای یک شرکت تبلیغاتی یا یک فضای هنری کار کنید، آزادی عمل و حق انتخاب بیشتری خواهید داشت. فقط یادتان باشد که همیشه متناسب با شغلی که انتخاب می کنید لباس بپوشید.

    2.یک کفش شیک در عین حال کاربردی را انتخاب کنید
    انتخاب کفش مناسب می تواند خیلی تأثیرگذار باشد. کفشی بپوشید که با سبک لباستان هماهنگ باشد. البته فراموش نکنید که در تمام طول روز باید با آن کفش ها راه بروید! به عبارت دیگر، کفشتان نباید خیلی مجلسی یا کفش مهمونی باشد. کفشی را انتخاب کنید که پاشنه نداشته باشد یا حداقل پاشنه اش کوتاه باشد، پا در آن راحت باشد و با شلوارتان هم هماهنگ باشد، طوری نباشد که به مرور زمان پایتان تاول بزند.

    3.اکسسوری های مناسب را انتخاب کنید
    اگر خلاقیت به خرج ندهید، لباس سر کار بتدریج خسته کننده و یکنواخت می شود. برای از بین بردن این یکنواختی به جای این که از لباس های براق و زرق و برق دار یا نامناسب استفاده کنید، می توانید اکسسوری های مناسب و معقولی را انتخاب کنید.
    مثلاً می توانید از یک گردنبند یا گوشواره، کیف، ساعت یا دستبندهای زیبا استفاده کنید تا جذاب تر شوید. انتخاب یک ساعت مناسب و شیک، معرف شخصیت شماست.

    4.لباس های تابستانی و خنک بپوشید
    شاید فکر کنید لباس های تابستانی خیلی مناسب محل کار نیستند، اما این درست نیست. البته جین هایی که طرح پارگی دارند یا خیلی کوتاه هستند، مناسب محل کار نیستند، اما لباس های تابستانی بسیاری وجود دارد که می توانید در محل کار بپوشید. لباستان را باید بر اساس ضخامت پارچه انتخاب کنید.
    لبه پاچه های شلوار باید بر اساس وزن و ضخامت پارچه باشد. اگر می خواهید شلوار انتخاب کنید، باید دقت کنید که در عین خنک بودن کیفیت پارچه آن هم خوب باشد و لبه پاچه های شلوار خیلی بلند و ضخیم نباشد. اگر فکر می کنید لباسی که انتخاب می کنید بیش از حد کوتاه است یا رسمی نیست یا در کل مناسب محل کار نیست، با توجه به این که تازه در آن شرکت مشغول به کار شدید، بهتر است سبک لباستان را عوض کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها مد ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان