خانه

ماندگارترین فیلم های تاریخ سینما

  • پدرخوانده
    پدرخوانده
    به کارگردانی  فرانسیس فورد کوپولا که بر اساس رمانی به همین نام از ماریو پوزو که در سال ۱۹۶۹ نوشته شده، ساخته شد. بازیگران فیلم مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دووال، دایان کیتن و جیمز کان هستند. در سالهای بعد قسمت دوم و سوم این فیلم نیز ساخته شد.

     

    همشهری کین
    همشهری کِین اثر اورسن ولزمحصول سال 1941 است. تکینیک های خاص و ویژه نورپردازی، فیلم برداری، صحنه پردازی و تدوین این فیلم را در تاریخ سینما ماندگار کرد . اورسن این فیلم را در 26 سالگی ساخت.

     

    کازابلانکا
    کازابلانکا اثر مایکل کورتیز در سال 1942 ساخته شد، با نقش آفرینی همفری بوگارت و اینگرید برگمن که بعضی منتقدان آن را ماندگارترین فیلم عاشقانه تاریخ سینما می دانند.

     

    سانست بلوار
    سانست بلوار اثری به کارگردانی بیلی وایلدر و محصول سال 1950 است. داستان درباره مرد جوانی است که با ستاره سابق هالیود آشنا می شود که در تلاش است شهرت گذشته خود را به دست آورد...

     

    لورنس عربستان

    فیلم لورنس عربستان که بر پایهٔ زندگینامه یکی از معماران خاورمیانه ساخته شده، محصول ۱۹۶۲ بریتانیا است. پیتر اوتول نقش لورنس  و عمر شریف نقش مکمل را در این فیلم بازی کردند.

     

    شمال از شمال غربی
    شمال از شمال غربی به کارگردانی آلفرد هیچکاک داستان  مردی است که ناخواسته با شخص دیگری اشتباه گرفته می شود و درگیر ماجراهای فرار و توطئه می شود...

     

     جادوگر شهر اُز

     جادوگر شهر اُز به کارگردانی ویکتور فلمینگ بر اساس رمانی برای کودکان نوشته ال. فرانک باوم آمریکائی در سال ۱۹۳۹ ساخته شد. تولید این فیلم  پرهزینه ای استودیویی تا این زمان همواره توجه منتقدان و بینندگان را با خود داشته است.

     

    آنی هال

    آنی هال فیلمی کمدی به کارگردانی وودی آلن است. این فیلم علاوه بر دریافت چهار جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم، در گیشه نیز بسیار موفق بود.

    محله چینی‌ها
    محلهٔ چینی‌ها یک به کارگردانی رومن است. داستان فیلم در باره کارگاه خصوصی با کارگردانی جک نیکلسون است که در زمینه پرده برداری از ماجراهای زناشویی کار می کند ...

    آواز در باران

    فیلم موزیکال آواز در باران به کارگردانی جین کلی و استنلی دانن است. داستان فیلم درباره از بین رفتن سینمای صامت و مشکلاتی است که با روی کار آمدن سینمای ناطق برای بازیگران این صنعت ایجاد می شود.

     

     

    تهیه و ترجمه مریم شهریاری

    برچسب ها هنر ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان