خانه

نحوه صحیح آرایش چشم

  • یادگیری آرایش چشم کار راحتی نیست. به خصوص وقتی دوست داریم تمیز و اصولی آرایش کنیم. حتی برای کسانی که علاقه زیادی به آرایش کردن و یادگیری این حرفه دارند، آرایش چشم یکی از سخت ترین قسمت ها محسوب می شود.نحوه صحیح آرایش چشم
    چون شامل جزئیات زیادی است: ریمل، خط چشم، سایه و ... که هر کدام نکات ریز و مهمی دارند که برای یک آرایش تمیز، دقیق و حرفه ای باید بدانید.

    • استخوان ابرو (قسمت برجسته بالای پلک)
    اگر دوست دارید ابروهایتان بالاتر و چشمانتان بازتر و بزرگ تر دیده شود، از یک سایه چشم کم رنگ مات یا براق و یا مداد نوک پهن برای زیر ابروهایتان استفاده کنید.

    • پلک
    سایه اصلی چشم معمولاً روی پلک زده می شود، اما می توانید با استفاده از روش های خلاقانه از خط چشم نیز کمک بگیرید. بعضی از افراد پلک بلندی دارند، برخی نه. اندازه و بلندی پلک افراد با هم فرق دارد، به همین نسبت، آرایش چشم نیز در این افراد متفاوت و بسته به نوع پلک، اندازه و حالت چشم هاست. نوع خط چشم و رنگ سایه نیز باید بر اساس بلندی پلک و حالت چشم انتخاب شود.

    • خط بالای پلک
    این قسمت بین استخوان ابرو و پلک قرار دارد. در این قسمت بهتر است سایه ای تیره تر از سایه پلکتان بزنید، درست در امتداد خط بالای کاسه چشم یا همان خط بالای پلک. با این کار چشمتان بعد پیدا می کند. رنگ قهوه ای تیره برای این قسمت مناسب است. اگر پف چشمتان زیاد است و تا حد زیادی روی پلکتان را گرفته، باید حتماً برای نحوه سایه زدن خط بالای پلک، مدل های مختلف را امتحان کنید و سایه بزنید تا بفهمید چه مدل سایه ای بیشتر به چشمتان می آید. بعد از هر بار تست کردن چشمانتان را کاملاً باز کنید و خودتان را در آیینه، از فاصله های مختلف ببنید تا بفهمید کدام مدل بیشتر به چشمانتان می آید.

    • گوشه بیرونی چشم
    در این قسمت از چشم معمولاً خط چشم پهن تر از قسمت های دیگر کشیده می شود و به اصطلاح دنباله خط چشم در این قسمت تمام می شود. سایه چشم نیز در این قسمت باید تیره تر از قسمت های دیگر پلک باشد. دنباله خط چشم و سایه تیره در این قسمت معمولاً به شکل یک V خوابیده یعنی به صورت < در می آیند. (مانند عکس)
    البته اگر دوست دارید آرایش لایت تر و نرم تری داشته باشید این قسمت می تواند به شکل یک C برعکس باشد.

    • خط بالای مژه ها
    جایی که پلکتان شروع می شود، همان جایی که مژه ها رشد کرده اند، قسمتی است که خط چشم کشیده می شود. بعضی از افراد ترجیح می دهند علاوه بر سایه تیره خط چشم نیز داشته باشند. در این صورت باید بعد از سایه زدن چشم ها، خط چشم را بکشید که زیر سایه پنهان نماند. بعضی دیگر از افراد دوست دارند فقط از سایه تیره روی پلک خود استفاده کنند یا حتی سایه تیره را با استفاده از قلم موی باریک به صورت خط چشم می کشند. تمام این موارد بسته به سلیقه شما و البته اندازه و حالت چشمانتان است. کشیدن خط چشم باعث می شود چشمانتان پر رنگ تر و پر جلوه تر به نظر برسد.

    • خط داخل چشم
    اگر خط داخلی بالای چشم را با مداد تیره بکشید، باعث می شود مژه هایتان پر تر و پر رنگ تر به نظر برسد. ولی اگر خط داخلی پایین چشم را با مداد بکشید باعث می شود آرایشتان اسموکی به نظر برسد. اگر خط چشم کرم یا سفید را داخل قسمت پایینی چشم بکشید، چشمانتان بازتر و سر زنده تر به نظر می رسد. حتماً باید از خط چشم های ضد آب استفاده کنید.

    • ناحیه زیر مژه های پایین چشم
    آرایش این قسمت برای تمام افراد لازم نیست. هم می توانید از خط چشم استفاده کنید هم سایه. البته ممکن است به هر کسی نیاید. باز هم به سلیقه و حالت و اندازه چشم هایتان بستگی دارد. معمولاً کسانی که آرایش اسموکی دوست دارند از سایه تیره دودی یا قهوه ای برای این قسمت استفاده می کنند، البته بدون کشیدن خط چشم.

    • گوشه داخلی چشم
    در این قسمت از سایه کمرنگ و براق استفاده کنید. چون باعث می شود چشمانتان بازتر و سرحال تر به نظر برسد. می توانید از همان رنگ سایه ای که برای استخوان ابرو استفاده کردید در این قسمت هم بزنید.

    eyeshadow



    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان