خانه

نمیتوانید خوب بخوابید و خسته اید ؟

  • نمیتوانید خوب بخوابید و احساس خستگی میکنید ؟

    ممکن است  بعضی روزها بر خلاف دیگران حالتان زیاد جالب نباشد و احساس خستگی شدید کنید و یا در این زمان ها با استرس فراوانی روبرو شوید.و هر چقدر به عقب برمیگردید تا متوجه شوید عامل این خستگی شما چه میتواند باشد اما به نتیجه ای نمیرسید ، بنابراین ممکن است وجود یک ماده ی مغذی پروتئینی در بدنتان کم باشد.
    کمبود پروتئین یکی از موادی است که گروه های بسیاری را تحت تاثیر خود قرار میدهد و آنها را شامل میشود . اغلب کسانی که در این گروه قرار میگیرند دانشجویان، گیاهخواران و دیگر کسانی هستند که به دلیل مشغله های کاری نمیتوانند یک رژیم غذایی متعادلی را برای خود ایجاد کنند.
    بدون هیچ ترسی این مقاله را دنبال کنید تا علائم و راه های جبران این پروتئین را بدانید.

    علائم کمبود پروتئین :

    اکنون با دانستن این علائم میتوانید راه های جبران را دنبال کنید.

    چگونه کمبود پروتئین را میتوان درمان کرد ؟
    در اینجا سه راه را معرفی میکنیم تا بتوانید کمبود پروتئین را جبران کنید . اولین راه استفاده از مکمل های غذایی است که پیشنهاد میشود . هوس چه نوع غذایی را کرده اید ؟ و آیا میخواهید با غذایی که هوس کرده اید شروع به خوردن کنید ؟ ممکن است فکر کنید که هوس کردن غذا فقط مختص خانم های باردار است اما باید بگوییم که اینطور نیست چرا که بدنتان با این نشانه ها به شما میگویند که وجود کدام ماده ی مغذی در بدنتان کم است. در اینجا به چند نمونه اشاره میکنیم که لیستشان در اینترنت وجود دارد و یا در صورت تمایل میتوانید با پزشک مشورت کنید تا متوجه شوید وجود چه نوع ماده ی مغذی در بدنتان کم است.

    1/ هوس مواد غذایی زیر را میکنید _ کمبود این مواد مغذی را دارید :
    شیرینیجات _ گوگرد، کروم ، کربن ، فسفر ، تریپتوفان
    نان _ نیتروژن
    اسنک های چرب _ کلسیم
    قهوه _ فسفر ، گوگرد ، آهن ، نمک
    الکل _ پروتئین ، کلسیم ، پتاسیم ، آونین ، گلوتامین
    نوشابه های گازدار _ کلسیم
    غذاهای شور _ کلرید
    توتون و تنباکو _ سیلیکون ، تیروزین

    پروتئین های بیشتری را به وعده غذاییتان اضافه کنید:

    2/این دومین راه برای جبران کمبود پروتئین است . ممکن است برای شروع بخواهید گوشت قرمز را وارد سبد غذاییتان بکنید اما در صورتی که در مصرف گوشت قرمز محدودیت داشته باشید نگران نباشید چرا که با جایگزین کردن دیگر مواد مغذی میتوانید کمبود پروتئین را جبران کنید . به عبارتی میتوانید از جایگزین های غیرگوشتی مانند پنیر ، نخودفرنگی ، تخمه ها ، ماست ، کره بادام زمینی و برنج قهوه ای استفاده کنید.
    گزینه های مختلفی وجود دارد تا به وعده ی غذاییتان پروتئین های غیرگوشتی  اضافه شود . استفاده از دانه  و بنشن های مختلف به وعده های غذایی همچون ناهار و شام میتواند پروتئین مورد نیازتان را تامین کند. میوه های همچون آووکادو و آناناس از جمله میوه هایی هستند که دارای پروتئین بسیارند .

    3/ راه سوم این است که یک نوشیدنی شامل همه نوع پروتئین را به وعده ی غذاییتان اضافه کنید.
    تهیه یک نوشیدنی پروتئینی و خوشمزه در صبح است که حاوی همه نوع پروتئینی میباشد میتواند پروتئین مورد نیاز روزانه تان را تامین کند. دستورالعمل های مختلفی برای این نوع نوشیدنی ها وجود دارد. یعنی با آسیاب کردن این مواد پروتئینی و مخلوط کردن آنها با یکدیگر میتوانید یک نوشیدنی پروتئینی تهیه کنید.
    اگر از مکمل ها استفاده میکنید حتما با پزشکتان مشورت کنید تا خوردن بیش از حد آن باعث ایجاد عوارض در شما نشود. از طرفی هنگام که وعده های غذاییتان را تهیه میکنید مطمئن باشید که از خشکبار هم در آنها استفاده میشود و بدین صورت پروتئین مورد نیاز روزانه تا را تامین کنید. 

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی

    برچسب ها تغذیه ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان