خانه

چای سبز را بیشتر بنوشید.

  • چای سبز از جمله نوشیدنی هایی است که طعم و مزه ی خوبی را برای دیگران تداعی نمیکند. اما کسانی که چای سبز را جزو برنامه ی اصلی خود قرار داده اند از کمک آن به کاهش وزن و سلامتیشان آگاهند. اکنون این مقاله تمام تاثیرات بعد از خوردن نوشیدن چای سبز را می گوید.
    چای سبز دارای آنتی اکسیدانهایی است که سلامتی را از خیلی جهات مثبت، می تواند تحت تاثیر قرار دهد اکنون به یافته هایی در مورد تاثیر چای سبز بر روی بدن میپردازیم :

    1/ کیفیت پوست را بهتر میکند.
    آیا میدانستید که نوشیدن چای سبز باعث میشود که در طول روز از اشعه های UV در امان باشید؟ و یک هماهنگی خوبی را برای باقی روز ایجاد میکند ؟ بعد خواندن این مطلب تصمیم گرفتم این چای را به صورت موضعی بر روی پوست خود امتحان کنم بنابراین شبها قبل از استفاده از مرطوب کننده به صورت موضعی از چای سبز استفاده میکردم.  پس از دو هفته مصرف به طرز باورنکردنی تغییراتی را در پوست خود مشاهده کردم درواقع پوست صورتم صافتر شده بود ، قرمزی هایش دیگر به چشم نمیخورد و الاسیته ی پوست صورتم تا حدی بهتر شده بود.
    بر اساس تحقیقاتی که در آلمان صورت گرفت دریافتند آن دسته از خانم هایی که روزانه 6 فنجان چای سبز مینوشند کمتر مبتلا به قرمزی پوست میشوند.

    2/ اگر کلسترول بالایی دارید.
    یافته های بسیاری حاکی از آن است که نوشیدن چای سبز کلسترول را کمتر میکند :
    " محققان دریافته اند که ترکیبات موجود در چای سبز به کاهش کلسترول بد در بدن کمک میکند و باعث افزایش کلسترول خوب (HDL)  میشود.
    طبق تحقیقات به عمل آمده بر روی تعدادی از مردانی که روزانه یک کپسول 375 میلی گرمی  از چای سبز را به مدت 12 هفته استفاده میکردند متوجه شدند که به طور چشمگیری از میزان کلسترول بد کاسته شده و در عوض میزان کلسترول خوب افزایش پیدا کرده است .

    3/ کاهش وزن
    اگر بخواهیم روراست باشیم همه ی ما میدانیم که چای سبز را بسیاری از افراد نه به خاطر طعم آن بلکه به خاطر خواص بسیار زیادی که دارد استفاده میکنند. اما اگر شما هم به صورت آنلاین در مورد خواص چای سبز جست و جو  کرده باشید در هیچکدام از مطالعات مطلبی مبنی بر اینکه چای سبز فوری میتواند باعث کاهش وزن شما شود پیدا نمیکنید در واقع این چای تنها به دلیل خواصی که دارد میتواند در کاهش وزن موثر بوده و رژیم غذایی سالمی را ارائه دهد.

    4/ اگر استخوانهای شما به اندازه کافی قوی نیست .
    بسیاری از شما با مفهوم پوکی استخوان آشنایی دارید و میدانید که این بیماری میتواند دلیل بسیاری از نافرمی های استخوانی باشد . طبق تحقیقات انجام شده در هنگ کنگ محققان دریافتند که چای سبز میتواند از بسیاری از بیماری های استخوانی پیشگیری به عمل آورد و احتمال شکستگی را پایین آورد.

    5/ بهداشت دهان و دندانتان رضایت بخش نیست .
    طی تحقیقاتی عظیمی که بر روی 940 نفر انجام شد مشاهده شد که کسانی که به طور مستمر از چای سبز استفاده میکنند به سلامت دهان و دندان خود کمک بسیاری میکنند . چرا که کتچین های موجود در چای سبز میتواند باکتری های دهان و بوی بد دهان را از بین ببرند.

    6/ اگر بخواهید که از آلزایمر و پارکینسون جلوگیری شود.
    شواهد قابل توجهی نشان داده است که رادیکال های آزاد نقش مهمی در افزایش احتمال به آلزایمر دارد که پلی فنول موجود در چای سبز میتواند از این پدیده جلوگیری کند . محققان دریافته اند که پلی فنول میتواند از پروتئین هایی که باعث آسیب رساندن به مغز میشوند جلوگیری کنند و در نتیجه مانع از بین رفتن حافظه شوند.

    7/ اگر مستعد به ابتلای سرطان هستید .
    بسیاری از مطالعات نشان داده است که نوشیدن چای سبز میتواند از بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان مثانه ، تخمدان ، مری و پستان جلوگیری کند در ضمن میتواند از بازگشت این سرطان ها هم جلوگیری به عمل آورد.

    8/ اگر دیابت دارید
    دیابت یکی از بیماری هایی است که بسیاری از افراد را به ستوه آورده است . بسیاری از شواهد نشان داده است که نوشیدن چای سبز میتواند از دیابت پیشگیری کند.
    یک مطالعه بر روی ژاپنی های بزرگسالی که روزانه بیش از 6 فنجان چای سبز مینوشند، نشان داده است که 33 درصد کمتر نسبت به کسانی که روزانه یک فنجان چای سبز مینوشند به دیابت نوع 2 دچار میشوند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها تغذیه ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان