خانه

نوشیدن هر روز آب عسل چه اثراتی را به دنبال دارد

  • نوشیدن آب برای بدن لازم است.حتما شما هم شنیده اید که هر چه قدر آب بیشتری بنوشید به نفعتان است.بنابراین با همه ی این تفاسیرنتیجه میگیریم که آب یک ماده ی حیاتی برای بدنمان است.

    فراموش نکنید که 80 % بدن ما را آب تشکیل میدهد که شاید اگر بیشتر به این موضوع فکر کنید کمی عجیب به نظر برسد. در واقع باید گفته شود که آب اصلی ترین کارها را در بدن انجام میدهد از جمله حمل کردن مواد مغذی  و اکسیژن به نقاط مختلف بدن و همچنین به هضم غذا کمک میکند بنابراین به جرات میتوان گفت  که جهت بقای زندگی به آب احتیاج داریم.عسل

    اما اگر میخواهید که آب را به تنهایی ننوشید و آنرا طعم دار کنید توصیه ما به شما این است که کمی با عسل مخلوط کنید چرا که آب عسل فواید زیادی برای بدنتان دارد.
    شاید با خود بگویید که عسل قند زیادی دارد و چطور ممکن است برای سلامتی مفید باشد ؟! اما ما به شما میگوییم که خوردن کمی عسل با آب ولرم اگر هر روز نوشیده شود نه تنها سلامتی شما را افزایش میدهد بلکه از بروز بسیاری از بیماری ها هم جلوگیری میکند پس درنگ نکنید و شروع به خوردن آب عسل کنید.

    پوست صورتتان شفاف تر خواهد شد.
    عسل یک سم زدای طبیعی است که  باعث پاکسازی مواد زاید بدنتان میشود و به دلیل داشتن خاصیت آنتی باکتریایی پوست صورتتان روز به روز شفاف تر خواهد شد.
    در این مقاله به عملکرد عسل در بدن اشاره میکنیم و اینکه چگونه باعث شاف تر شدن پوستتان میشود !!!

    سیستم ایمنی بدنتان قویتر میشود.
    عسل دارای بسیاری از خواص است که سیستم ایمنی بدنتان را تقویت میکند .توصیه ما به شما این است که خریدن عسل طبیعی را هیچگاه فراموش نکنید چرا که با از بین بردن باکتری ها کمک شایانی به سیستم ایمنی بدنتان کرده اید و همچنین با دریافت بسیاری از آنزیم ها ، ویتامین ها و مواد معدنی که در عسل وجو دارد جسمتان را در مقابل بسیاری از باکتری های مضر حافظت میکنید.

    شاهد کم شدن وزنتان خواهید بود.
    شاید به نظرتان برسد که عسل که دارای مواد قندی است چگونه میتواند باعث کم شدن وزنتان بشود ؟! اما در حقیقت قندی که در عسل و جود دارد با قندی که در شکر سفید وجود دارد متفاوت است . قندی که درعسل وجود دارد از نوع طبیعی است  ومیتوانید با آب عسل جای کیک، نوشابه و هر نوع ماده خوراکی شیرین که در آن از شکر سفید استفاده شده است نیاز خود را به شیرینی تامین کنید و تا 64% از کالری که وارد بدنتان میشود جلوگیری کنید.

    باعث بهبود گلو دردتان میشود.
    عسلی که با آب داغ مخلوط شده باشد یک نوشیدنی عالی برای روزهای سرد زمستانی محسوب میشود علی الخصوص اگر به دلیل سرما خوردگی گلو درد داشته باشید علاوه بر تسکین درد گلویتان دارای خواص درمانی است و باعث بهبود مشکلات تنفسی وبرای درمان سرفه هم موثر است.
    سموم بدنتان دفع میشود.
    با نوشیدن آب گرم و عسل عمل سم زدایی دربدنتان اتفاق میفتد در حقیقت با سم های بدنتان خداحافظی میکنید و به یک سم زدا خوشامد میگویید همچنین با افزودن کمی آب لیموترش به محلول آب و عسلتان میتوانید دفع ادرار بهتری داشته باشید .

    قند خونتان تنظیم خواهد شد.
    همانطور که گفته شد قندی که در عسل وجود دارد مانند قندی که در شکر سفید موجود است مضر نیست.چرا که قند موجد در عسل  از دو ماده ی فروکتوز و لاکتوز تشکیل شده است که برای تنظیم قند خونتان موثر است همچنین باید گفته شودکه برای کاهش کلسترول هم بی تاثیر نیست.

    نفخ شکمتان کمتر میشود.
    اگر جزو افرادی هستید که شکمتان بسیار نفخ دارد و همچنان با این موضوع مشکل دارید توصیه ما به شما برای گرفتن نفخ شکمتان نوشیدن آب وعسل است چرا که در کوتاهترین مدت احساس سبکی خواهید کرد.

    از خطر بیماری های قلبی محافظت میشوید.
    فلانویید ها وآنتی اکسیدان های موجود در عسل باعث میشوند که احتمال ریسک خطرات قلبی در شما کاهش پیدا کنند و همچنین تحقیقات نشان داده است که عسل عمل اکسیداسیون کلسترول بد را کاهش میدهد و این موضوع مانع از رخ دادن حملات قلبی و حتی سکته های مغزی در افراد میشود.

    پس نوشیدن آب گرم و عسل را به تعویق نندازید

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها سلامتی ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان