خانه

نکات کلیدی برای گذراندن مدت زمان کوتاه در آشپزخانه

  • آیا بیشترین زمانتان در طی روز صرف غذا درست کردن، شست و شو و تمییز کردن می شود؟آشپزخانه، آشپزی، خانم، بی حوصله
    آیا چون دائما در آشپزخانه هستید برای اینکه با خانواده تان وقت بگذرانید زمان کم می آورید؟ در اینجا چند راه برای اینکه در زمانتان صرفجویی کنید و زمان بیشتری برای خود صرف کنید و کمتر در آشپزخانه باشید را به شما معرفی خواهیم کرد.
    1. گوشت و سبزیجات را پیش از بسته بندی خورد کنید:
    اگر دوست ندارید گوشت و سبزیجات خورد شده خریداری نمایید، می توانید خودتان آنها را خورد کرده سپس نگهداری کنید. پس از خرید مواد مورد نیازتان زمانی را در طی روز به اینکه همه آنها را خورد کرده و در فریزر قرار دهید اختصاص دهید. خورد کردن همه مواد مورد نیازتان از قبل در مقایسه با اینکه هرزمان نیاز بود اقدام به خورد کردن میزان مورد نظرتان بکنید زمان کمتری از شما خواهد گرفت.
    2. سعی نکنید در طی هفته دستور پخت جدیدی را امتحان کنید:
    در روزهای غیرتعطیل همان غذاهایی که در پختنشان تبحر دارید را آماده کنید. وسوسه نشوید غذایی را که تا به حال درست نکرده اید و با طرز پختش آشنا نیستید امتحان کنید مخصوصا وقتی کارهای روزمره تان روی هم تلنبار شده اند. پختن یک غذای جدید نیاز به آزمون و خطا دارد و شاید به مواد اولیه جدیدی نیاز داشته باشد، همه اینها باعث می شود تهیه آن زمان زیادی را از شما بگیرد.
    3. آشپزخانه تان را خوب بچینید:
    یکی از مهمترین نکاتی که کمک می کند زمان کمتری را در آشپزخانه سپری کنید اینست که آشپزخانه تان را خوب چیده باشید. اینکار باعث می شود زمان کمتری برای یافتن وسایل مورد نیازتان صرف کنید. مثلا اگر می دانید هر روز به پوست کن نیاز دارید آن را در قمست بالای کابینت که برای دسترسی به آن نیاز به نردبان دارید قرار ندهید.
    4. هر روز آشپزی نکنید:
    چه چیزی می تواند بهتر از این باشد که در طی هفته فقط دو یا سه بار آشپزی کنید. خواه بیرون از خانه کار می کنید یا نه، لازم نیست هر روز به آشپزخانه بروید و غذا درست کنید. از مزیت فریزر استفاده کنید و غذایتان را برای روزهای مشخصی از هفته فریز کنید. با اینکار علاوه بر اینکه آشپزی نخواهید کرد نیازی نیست کارهای مرتبط با آن مثل روشن کردن ماشین ظرفشویی یا تمییز کردن کانتر آشپزخانه را نیز انجام دهید.
    5. در تمییز کردن آشپزخانه تان زیرکانه عمل کنید:
    اگر تمییز کردن لکه های بزرگی که در اثر ریختن غذا روی سطح آشپزخانه به وجود آمده اند و شستن قابلمه ها را به بعد از میل کردن غذایتان موکول کنید بعد از خشک شدن لکه کف آشپزخانه یا باقی مانده غذا روی دیواره قابلمه شستن آنها مصیبت بار خواهد شد. لکه هایی مانند اینها پس از گذشتن زمان خشک شده و پاک کردنشان سخت تر شده و زمان بیشتری از شما می گیرند. اینجور لکه ها را در حین آشپزی تمییز کنید تا مجبور نشوید بعدا ظرف یا سطح مورد نظرتان را بسابید تا لکه پاک شود.
    6. فعالیتهای روزانه را تقسیم کرده و به دیگری محول کنید:
    تقسیم کردن کارها در آشپزخانه یکی از بهترین راههای صرفه جویی در زمان است. لازم نیست یک زن استثنایی باشید و همه کارها رو خودتان به تنهایی انجام دهید. بچه ها می توانند در خالی کردن ماشین ظرفشویی به شما کمک کنند، همسرتان هم می تواند چیزهایی که خریداری کرده اید را در کابینت بچیند یا گوشت و سبزیجات را خورد کند. کارها را با توجه به توانایی افراد به آنها اختصاص دهید.
    7. همه قابلمه و ماهیتابه ها را قبل از خشک شدن مواد داخل آن تمییز کنید یا بگذارید باقی مانده غذا داخلشان بماند:
    اگر سبزیجات یا گوشت را داخل ماهیتابه سرخ نمایید، در کف ماهیتابه تان لایه ای باقی می ماند. اگر این لایه بیشتر از چند دقیقه در معرض هوا قرار گیرد پاک کردنش بسیار سخت می شود. برای جلوگیری از این اتفاق و برای آنکه زمان کمتری را در آشپزخانه بگذرانید بعد از خالی کردن محتویات قابلمه یا ماهیتابه داخل آن آب ولرم بریزید یا باقی مانده غذا را دوباره به داخل قابلمه یا ماهیتابه بازگردانید. این کار باعث نرم شدن آن لایه کف ظرف می شود و تمییز کردن آن را آسانتر خواهد کرد.
    مترجم اختصاصی زیباکده: آذر امینی

       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان