خانه

نکاتی در مورد خرید های اینترنتی

  • خرید و فروش اینترنتی روز به روز افزایش پیدا می کند. چون این کالا های اینترنتی ارزان تر از کالاهای بیرون هستند و خرید آن ها راحت و بی دردسر است، بین مصرف کنندگان نیز محبوبیت خاصی پیدا کرده و اکثر افراد خرید اینترنتی را ترجیح می دهند.

    علاوه بر خرید راحت و بی دردسر، فروشگاه های اینترنتی از بسیاری از جهات به نفع مصرف کنندگان هستند. اولین مورد این که خرید اینترنتی برای افرادی که وقت، انرژی یا حس و حال رفتن به مراکز خرید را ندارند، مناسب تر است. گذشته از دسترسی آسان، اینترنت یک محل خوب برای پیدا کردن اجناس ارزان قیمت و مناسب است. به خاطر تنوع اجناس، خریداران این آزادی را دارند که یک کالا یا آیتم را بر اساس سبک، برند و یا رنگی که دوست دارند انتخاب کنند. در خریدهای اینترنتی نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

    1.همیشه جزئیات محصول را بررسی کنید
    حتماً توضیحات مربوط به محصول را بخوانید. یکی از مشکلات رایج این است که اکثر مصرف کنندگان، یک کالا یا محصول را بر اساس تصویری که می بینند، خرید می کنند و برای خواندن محتوای آیتم وقت نمی گذارند. برای این که از خرید خود پشیمان نشوید، قبل از اضافه کردن کالای مورد نظر به سبد خریدتان، اطلاعات مربوط به آن را چک کنید. بعضی از این تصاویر ممکن است ادیت شده و فتوشاپی باشند و ممکن است ظاهر واقعی کالا را تغییر داده باشند، پس مراقب باشید فریب آن ها را نخورید.

    2.هزینه حمل و نقل کالا را بررسی کنید
    روال کار به این صورت است که فروشگاه های اینترنتی باید کالا را بلافاصله پس از خرید (با توجه به ساعات و روزهای کاری) بفرستند. اما اگر در مواردی بازه زمانی مشخص نشده باشد، کالای مورد نظر حداکثر تا 30 روز کاری باید به مشتری تحویل داده شود. هزینه های حمل و نقل نیز بر اساس موقعیت شما، اندازه کالا و تاریخی که می خواهید کالای خود را دریافت کنید متفاوت است. اکثر شرکت ها برای سفارشات عمده یا سفارشاتی که از یک تعداد خاصی بیشتر باشند، هزینه حمل و نقل رایگان دارند. این یک راه خوب برای صرفه جویی در هزینه هاست، ولی برای مصرف کننده ای که فقط می خواهد یک یا دو عدد از کالای مورد نظر را بخرد مناسب نیست.

    3.قیمت های محصولات مشابه را مقایسه کنید
    هدف شما از مقایسه قیمت کالای مورد نظر در سایت های مختلف، این است که بهترین محصول را با بهترین قیمت بخرید. بعضی از مصرف کنندگان پول خود را خرج کالاهای ارزان قیمت و تخفیف خورده می کنند، ولی بعضی دیگر نسبت به این قیمت ها و تخفیف ها محتاط تر هستند. فکر نمی کنید قیمت پایین به معنای کیفیت پایین است؟ بهترین روش این است که بتوانید رابطه بین قیمت محصول و کیفیت آن را تشخیص دهید.

    4.بازدید محصولات را بررسی کنید
    یک راه ساده برای پیدا کردن بهترین محصول یا آیتم، بررسی بازدید ها از آن محصول است. راهنمای خرید و بازدید محصولات به شما کمک می کند اطلاعات زیادی را درباره کالایی که می خواهید بخرید به دست بیاورید. برخی از نظرات کاربران یک چشم انداز واقع بینانه و جامع از کالای مورد نظر به شما می دهد. در این صورت راحت تر می توانید تصمیم بگیرید محصول یا کالای مورد نظر را می خواهید بخرید یا نه.

    5.حقوق خود را بدانید
    هر فروشگاه اینترنتی سیاست ها و اهداف خاصی را درباره روند خرید کالاهایش دارد. مثلاً در بعضی از این فروشگاه ها برگشت دادن بعضی از کالاها ممنوع است، مثل کالاهای الکترونیکی یا محصولات شخصی، در صورتی که بسته کالا باز شده باشد. به عنوان یک مشتری این حق شماست که بدانید قوانین پس دادن یا بازگشت محصولات در فروشگاه مورد نظر به چه صورت است. می توانید صفحات راهنمای سایت را بخوانید یا با خدمات مشتریان یا پشتیبانی تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

    6.مراقب کلاهبرداران باشید
    در نهایت مراقب باشید فریب نخورید. حریم خصوصی و امنیت مسئله ای جدی در میان کاربرانی است که نگران کلاهبردارانی هستند که از روش های مختلف برای دسترسی به اطلاعات شخصی مثل نام کاربری و کلمه عبور، استفاده می کنند. بسیاری از وب سایت های کلاهبردار خودشان را به جای فروشگاه های اینترنتی معرفی می کنند تا به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کنند. اما چطور می توانید مطمئن شوید که یک وبسایت مطمئن است یا کلاهبردار؟ با استفاده از فروشگاههای اینترنتی مورد تأیید گوگل، یک سیستم رسیدگی برای تمام فروشگاه های اینترنتی و آنلاین، که کاربران از طریق آن می توانند تشخیص دهند کدام فروشگاه قابل اعتماد است.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها خرید ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان