خانه

هفت پنجره به روی سرطان

  • اما چیزی که با اطمینان می توان پذیرفت، این است که با اعمال تغییراتی هر چند کوچک در دوره زندگی ، می توان خطر ابتلا به سرطان را کاهش داد این تغییرات عبارتند از:

    از استعمال دخانیات بپرهیزید:
    1- اگر تا کنون به فکر ترک سیگار نبوده اید، از همین امروز اقدام کنید، زیرا این تصمیم، از مهم ترین اقداماتی است که برای سلامت خود انجام می دهید و نقش مهمی در پیشگیری از سرطان های زیر داد:
    الف)سرطان مثانه
    ب)سرطان مری
    ج) سرطان کلیه
    د)سرطان لبها
    ه)سرطان دهان
    ز)سزطان لوزالمعده
    ی) سرطان نای و حنجره

    البته قابل ذکر است که فقط کشیدن سیگار خطر ابتلا به سرطان را افزایش نمی دهد، بلکه استنشاق بوی سیگار نیز، عامل تهدید کننده ای به شمار می رود پس سیگار نکشید و از معاشرت با آدم های سیگاری نیز بپرهیزید از فراوانی غذاهایی که برای سلامت مفیدند غافل نمانید هرچند غذاهای سالم ومفید شما را در برابر سرطان بیمه نمی کند، ولی ریسک ابتلا به سرطان را تا حد ممکن کاهش می دهد پس یه این نکات توجه کنید:

     الف) در سبد غذایی روزانه خود تا حد امکان، از مواد گیاهی و سبزیجات استفاده کنید:
    استفاده حداقل 5 وعده میوه و سبزی برای بدن بسیار مفید است ، همچنین در تهیه برنامه غذایی خود ازحبوبات و غلات غافل نشوید، یا اگر مشکل اضافه وزن ندارید وزن خود را تثبیت کنید. مصرف میوه سبزی ، به شما در مقابله با سرطان های روده ، مری ،ریه و شکم کمک زیادی می کند.

    ب) از چاقی بپرهیزید:
    سعی کنید بیشتر از غذاهای سبک و کم چرب استفاده کنید به خصوص در مورد غذاهایی که با گوشت قرمز و سفید تهیه می شوندزیرا غذاهای پرچرب کالری زیادی داشته و سبب ایجاد افزایش وزن می شوند که همین موضو ، خط سرطان را افزایش می دهد.

    ج) از مصرف نوشیدنی هایی الکلی خوداری نکنید:
    چرا که مصرف این مواد، ارتباط مستقیمی با بروز سرطان های دهان، نای، مری، کلیه، کبد و سینه دارد، به خصوص در  سنین بالای 65 سال که فرد را با خطر جدی روبه رو می کند.

    از رفتار های مخاطره آمیز بپرهیزید:
    از رفتارهای مخاطره آمیزی که باعث انتقال عفونت های ویروسی می شوند و در نهایت خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند بپرهیزید و ویزوس هایی که از طریق تماس جنسی با فرد مبتلا یا استفاده از سرنگ های آلوده واردبدن می شوند عبارتند از:
    HPV: که این ویروس ، اغلب باعث پیدایش سرطان های نخایی می شودو می تواندریسک ابتلا به سرطان های قسمت فوقانی بدن را افزایش دهد.
    HIV: یا همان ایدزکه افراد زیادی در دنیا از آن رنج می برند نیز در اثر تماس جنسی با فرد مبتلا به این ویروس یا استفاده از سرنگ ها و سوزن های آلوده منتقل می شود و معتادان را بیشتر از همه تهدید می کنداین ویروس ، خطر ابتلا به سرطان های نخاعی ،غدد لنفاوی و کبد را افزایش می دهد.
    هپاتیت C.B: نیز ریسک ابتلا به سرطان کبد را افزایش می دهد و راافزایش می دهد و راه انتقالشان همانند راههایی است که در بالا به آنها اشاره شد.

    چکاپ به طور مرتب:
    چکاب ها و معاینات شخصی به طور متناوب باعث می شوند فرد زودتر از بیماری خود با خبر شود و این آگاهی، موجب می شود مرحله درمان با موفقیت بیشتری انجام شود چون فاکتور زمان در این بیماری و در مراحل درمان، نقش بسیار مهمی را بازی می کند در آقایان از سرطان های شایع، به سرطان پروستات می توان اشاره کردو در مورد خانم ها هم به سرطان سینه، بنابراین توصیه می شود آزمایش ها و معاینات دوره ای را به هیچ وجه فراموش نکنید.

    منبع: مجله ی زندگی ایده ال
     

    برچسب ها بیماری , زندگی , سلامتی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
  • هلناجون ۱۳۹۷/۵/۱۴
    آخ گفتی سیگااار این عموی من سر همین سیگار سرطان مثانه گرفته ولکنشم نیست ولی خداروشکر تازگی یه دکتر خوب پیدا کردیم اسمش رنجبریه خدا خیرش بده یکم متقاعد کرده سیگار بذاره کنار
  • هلناجون ۱۳۹۷/۵/۱۴
    آخ گفتی سیگااار این عموی من سر همین سیگار سرطان مثانه گرفته ولکنشم نیست ولی خداروشکر تازگی یه دکتر خوب پیدا کردیم اسمش رنجبریه خدا خیرش بده یکم متقاعد کرده سیگار بذاره کنار
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان