خانه

ویتامین هایی مفید و ضروری برای کودکان

  • کلسیم:
    کلسیم برای رشد استخوان و دندان ها بسیار لازم است و باعث بهبود عملکرد و افزایش سلامت ماهیچه ها و عصب ها می شود و به جریان خون و روند تبدیل غذا به انرژی کمک می کند.

    اسیدهای چرب:
    اسیدهای چرب در ساخت سلول ها، تنظیم سیستم عصبی و تقویت سیستم قلبی و عروقی بدن، ساخت سیستم دفاعی و همچنین جذب ویتامین ها نقش بسیار  مهمی دارد، این ماده غذایی برای داشتن ذهنی خلاق و فکری باز ضروری است.

    آهن:
    آهن برای ساخت هموگولوبین خون، رنگدانه های حمل کننده اکسیژن در خون و میوگولوبین-رنگدانه ای که اکسیژن را در ماهیچه ها نگه میدارد، بسیار لازم است. کمبود آهن در بدن موجب کم خونی و کم خونی نیز منجر به خستگی، ضعف و تندخویی می شود.

    منیزیوم:
    این ویتامین باعث استحکام بیشتر استخوان ها و تپش منظم قلب می شود. منیزیوم از سیستم دفاعی بدن پشتیبانی و کمک می کند تا اعصاب و عضلات بدن به خوبی کار کنند.

    پتاسیم:
    پتاسیم به همراه سدیم در کنترل آب بدن نقش مهمی دارند که باعث می شود تا فشار خون در حالت تعادل قرار داشته باشد. پتاسیم به تپش منظم قلب و عملکرد بهتر عضلات نیز کمک می کند و در سالهای اخیر معلوم شده برای کاهش خطر سنگ کلیه و پوکی استخوان نیز لازم است.

    ویتامین آ:
    ویتامین آ در بینایی و رشد استخوان ها نقش اساسی دارد. این ویتامین به بدن کمک می کند تا در مقابل آلودگی ها مقاوم تر باشد. به رشد سلول ها و بافت های بدن هچون مو، ناخن و پوست نیز کمک زیادی می کند.

    ویتامین C:
    به شکل گیری و ترمیم سلول های قرمز خون، استخوان ها و بافت های بدن کمک می کند. باعث سالم ماندن لثه کودکان و تقویت رگ های خونی، کم شدن کوفتکی و کبودی، بهبود کارکرد سیستم امنیتی بدن می شود و کمک کننده بهبود سریع تر در برابر آسیب هاست. همچنین کمک می کند تا بدن آهن لازم از منابع سرشار از آهن را به خوبی جذب کند.

    ویتامینD:
    به جذب مواد معدنی همچون کلسیم و ساخت دندان ها و استخوان های قوی تر کمک میکند، این ویتامین برای داشتن تراکم استخوان بالا و داشتن نیرو مفید است، همچنین همچون هورمونی برای سلامت سیستم دفاعی و تنظیم رشد سلول ها عمل می کند.

    ویتامینE:
    در کاهش تولید رادیکال های آزاد که موجب آسیب سلول ها می شوند، نقش مهمی دارد، برای سیستم دفاعی بدن، ترمیم DNA و دیگر روندهای سوخت و ساز بدن بسیار لازم است.

    زینک:
    همراه با بیش از 70 آنزیم، برای سیستم  گوارش و سوخت و ساز بدن و همچنین رشد کودک لازم و مفید است.

    منبع: www.behtarinha.ir

       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان