خانه

پروبیوتیک های لازم بدن

  • پروبیوتیک های لازم بدن

    مواد غذایی دارای پروبیوتیک بسیار محبوب هستند . اما آیا شما این مواد غذایی را وارد رژیم غذاییتان کرده اید ؟

    اکثر افراد تجربه ی کمبود این باکتری های مفید را در بزرگسالی تجربه میکنند و هر چیزی مانند چاقی مفرط ، رژیم های غذایی و آنتی بیوتیک ها میتوانند باعث از بین رفتن این باکتری های مفید در بدن شوند. بنابراین برای اینکه این پروبیوتیک ها همواره در بدنمان باشند لازم است از مواد غذایی و یا مکمل های حاوی پروبیوتیک استفاده کنیم. وجود این پروبیوتیک ها میتواند به هضم غذا و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بسیار کند .

    در چه مواد غذایی پروبیوتیک وجود دارد ؟ برخی از افراد به جای استفاده از مواد غذایی طبیعی تمایل دارند که این ماده را از طریق خوردن قرص به دست بیاورند و یا به خوردن ماست های پروبیوتیک پناه میبرند که این هم ممکن است بعد از مدتی باعث دلزدگی شوند و تمایل به خوردن آن از بین برود. بنابراین در این مقاله به منابع پروبیوتیک ها اشاره میکنیم :

    1/ خواص قدرتمند پوی (POI)

    POI از جمله مواد غذایی است که ممکن است. هر جایی در دسترس نباشد اما اگر به جزایر هاوایی سفر کنید این ماده ی غذایی در آنجا به وفور و به شکل های مختلفی دیده میشود. پوی از پخته شده ی گیاه تارو به عمل میاید و به شکل های مختلفی از جمله خمیر ، رب و یا مایع مصرف میشود. این ماده ی غذایی معمولا، با دست خورده میشود و و سرشار از پروبیوتیک است و حتی بسیار بیشتر از ماست، پروبیوتیک در خود دارد.

    اگر میخواهید این خوراکی را خودتان تهیه کنید باید بگوییم که گیاه تارو به وفور در همه ی سوپرمارکت های آنجا وجود دارد و به دلیل اینکه ارزش غذایی فراوانی دارد فرآوری آن در خانه از مرحله ی پخت و پز تا تخمیر ارزش وقت گذاشتن و زحمت کشیدن را دارد.

    2/  "کیمچی"

    آیا میدانید که در کره افراد در لحظه ی عکس گرفتن به جای واژه ی سیب از واژه ی کیمچی را تلفظ میکنند ؟ شاید یکی از دلایل به کار بردن این کلمه این است که این ماده ی غذایی از ارزش بسیاری در میان آنها برخوردار است .

    کیمچی چیست ؟ کیمچی در واقع کلمی است که به به حالت خمیری در آمده و به دلیل خواباندن آن در سرکه ، فلفل تند ، مایع تخمیر و سایر ادویه جات مزه ی تندی را به خود گرفته است. این ماده ی غذایی نه تنها منبعی از لاکتوباسیل پروبیوتیک است بلکه میتواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد و همچنین از ابتلا به سرطان معده جلوگیری نماید.

    3/ توفو(کشک لوبیا)

    توفو یکی از مواد غذایی است که سال ها پیش به عنوان سالمترین غذا در سازمان بهداشت جهانی انتخاب شد به طوری که در بیرون از آسیا به دلیل طعم لذیذ و همچنین به دلیل ارزش غذایی بالایش مورد توجه بسیاری قرار گرفت. این خوراکی در واقع مخمر یک لوبیاست که به صورت کشک در آمده است و با نام " سو فو" و یا  "دو فور رو " شناخته میشود . و نحوه ی تهیه ی آن با اضافه کردن باکتری و یک نوع کپک قارچی به توفویی است که حاوی مخلوطی از رب سویا ، شراب برنج ، نمک، ادویه جات به دست می آید.

    بسیاری از افراد توفو را به عنوان یک سس و یا به عنوان طعم دهنده ای که در آش ها و یا سوپ ها اضافه میشود میشناسند.

    4/ کفیر

    کفیر یک محصول لبنی است مانند ماست است و فقط کمی رقیقتر و به صورت مایع می باشد. در واقع مراحل فراوری آن همانند ماست است و تنها ترکیب شیرو کمی از مخمر باکتریال به آن اضافه میشود . کفیر همچنین شامل شکر ، نمک ، پروتئین و کمی چربی است. نوشیدن یک لیوان از کفیر در رژیم غذایی میتواند همان ارزش غذایی ماست را برای شما تامین کند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها تغذیه ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان