خانه

پیلینگ (لایه برداری) در خانه بدون آسیب رساندن به پوست

  • اگر لایه برداری عمیق و با استفاده از مواد مناسبی باشد، سلول های مرده سطح پوست را از بین برده و پوست را صاف تر و درخشان تر می کند.درست است که لایه برداری باعث درخشندگی پوست می شود، ولی اگر آن را درست انجام ندهید، مشکلات پوستی شما را بیشتر می کند. با خواندن این مقاله متوجه می شوید چه کسانی می توانند لایه برداری کنند و چه کسانی نباید این کار را انجام دهند.  تمام نکاتی که برای لایه برداری در خانه باید بدانید را در این مقاله بخوانید.

    1. افرادی که مشکلات پوستی خاص  دارندپیلینگ
    هدف از لایه برداری در خانه این است که اگر پوستتان آکنه،جوش، جای جوش، لکه های تیره، تجمع رنگدانه های ناصاف و ناجور و چین و چروک دارد، آن ها را از بین ببرید. احتمالش خیلی کم است که رنگ پوست های روشن تا متوسط،دچار عوارض جانبی شوند. رنگ پوست های تیره تر و برنزه، باید با احتیاط این کار را انجام دهند، چون لایه برداری شدید یا زیاده روی در این کار باعث تغییر رنگ پوست می شود.

    2. انواع پوست های حساس
    افرادی که پوست انفعالی یا حساسیت هایی مثل اگزما، درماتیت و روزاسه دارند، نباید لایه برداری کنند، چون احتمال دارد آسیب بیشتری به پوستشان رسانده و این شرایط را بدتر کنند. یکی دیگر از خطرات لایه برداری در خانه، فعال سازی زخم های سرد (تبخال دهانی) یا ویروس های هرپس سیمپلکس است. بنابراین اگر مستعد ابتلا به هر کدام از آن ها هستید، در خانه لایه برداری نکنید.

    3. مراقبت از پوست قبل از پیلینگ
    حداقل 24 ساعت قبل از  پیلینگ، هر نوع محصولی که باعث لایه برداری و پوسته پوسته شدن پوست می شود را استفاده نکنید، (چه طبیعی چه شیمیایی)، تا بعد از لایه برداری پوست ملتهب نشود. مواد تشکیل دهنده ی آن را با دقت نگاه کنید، چون گاهی اوقات حتی محصولات به ظاهر بی ضرر هم شایدمناسب نباشند. برای حفاظت از پوست از یک کرم ضد آفتاب روزانه با حداقل SPF 30 استفاده کنید.

    4. انتخاب لایه بردار مناسب
    برای گرفتن بهترین نتیجه، لایه برداری را انتخاب کنید که ترکیبی از اسیدهای گوناگون مثل اسیدهای بتا، اسیدهای آلفا هیدروکسی و اسید گلیکولیک باشد. مخلوط اسیدهای متعدد باعثبهبود مشکلات متعدد در یک بار استفاده می شود. این دستور العمل ها را عیناً دنبال کنید: یک اشتباه رایج و آماتور این است که لایه بردار طولانی تر از زمان گفته شده روی پوستتان بماند، به این امید که تأثیر بهتری داشته باشد. این کار اصلاً درست نیست، چون پوست بیش از حد تحریک شده و نتیجه کار نیز خراب می شود.

    توقعات واقع بینانه داشته باشید
    لایه بردارهای خانگی یک روش آسان و سریع، برای بهتر شدنشرایط پوست هستند. مثلاًکاهش منافذ پوست، از بین بردن دانه های سر سیاه و چربی های اضافه، بهبود رنگ و بافت پوست و محو شدن خطوط ریز. البته لایه برداری حرفه ای در مطب یا مراکز اسپا بهتر است، چونباعث از بین رفتن مشکلات بیشتری می شود مثل آسیب های تیره تر ناشی از خورشید، تیرگی عمیق باقی مانده از جای جوش و همچنین بیماری به نام ملاسما که تکه های تغییر رنگ یافته ای را روی پوست ایجاد می کند.

    نکته آخر: اگر لایه برداری برای شما مناسب باشد، تا زمانی که این دستور العمل ها را دنبال کنید و قبل و بعد از پیلینگ از پوستتان به خوبی مراقبت کنید، رنگ پوستتان بهتر شده و پوستی درخشان بدون هیچ مشکلیخواهید داشت و احتمال عوارض جانبی نیز کم تر می شود.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها پوست ,
       2

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
  • tarane rad ۱۳۹۴/۷/۴
    برای لایه برداری از میکرودرم دو یا سه جلسه استفاده کنید البته نزد یک متخصص پوست و سالی ی بار بهتره تابستون نباشه چون بعدش چند روز باید مراقبت بشه. سه جلسه هم تو فاصله زمانی یک هفته باشه بهتره یعنی کمتر نباشه. بعدشم حتمن باید از ضد آفتاب در بیرون از خانه و زینگ استفده بشه ک مارک سیکالفیت اون (cicalfate aven) خیلی خوبه و آبرسان اون و همچنین مرطوب کننده خوب و فاقد چربی استفاده بشه. تو طول دوره هم نباید صورت رو شیو، بند، وکس و... کرد. اگ مراقبت کنید و پیش ی متخصص خوب برید تا یکسال پوستتون عالیه.
  • baran25 ۱۳۹۴/۱۱/۷
    مرسی عالی بود
  • RiJo ۱۳۹۵/۶/۸
    مرسی، لطفا در مورد از بین بردن موهای زائد صورت در خانه مطلب بذارید
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان