خانه

چقدر و چطور قند بخوریم تا وزن کم کنیم

  • قطعاً می دانید اگر در حال کم کردن وزن هستید، خوردن کیک و شیرینی بعد از هر وعده غذایی، کار درستی نیست. اما شاید ندانیدحتماً نباید برای لاغر شدن قند را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. غذاهای سالمی مثل میوه ها و سبزیجات حاوی قند هستند، پس برای شما نیز مفید هستند. این که چیزهای شیرین چقدر در وزن شما تأثیر می گذارد، تا حد زیادی به این که چه غذاهای شیرینی می خورید، چه موقع آن ها را می خورید، و چه چیزی به همراه آن ها می خورید، بستگی دارد. بنابراین به جای این که قند را حذف کنید، برای خوردن چیزهای شیرین این استراتژی های سالم را انجام دهید تا هم زمان بتوانید وزن هم کم کنید.

    1. قندهای طبیعی را به جای قندهای دیگر انتخاب کنیدرژیم
    یک نوع قند لزوماً بهتر از انواع دیگر نیست، اما قطعاً در غذاهایی که حاوی قند طبیعی هستند باغذاهایی که قند اضافه شده دارند تفاوتی وجود دارد. نکته: یک موز شیرین نسبت به یک دونات،مواد مغذی بیشتر و بهتر، کالری کمتر، چربی های اشباع شده و چربی ترانس دارد. در واقع یک موز نسبت به یک دونات قند بیشتری دارد، اما غذاهایی که حاوی قند طبیعی هستند، معمولاً مواد مغذی دیگری مثل فیبر، پروتئین و چربی های سالم نیز دارند. به جای این که مقدار قند موجود در غذاهای شیرین را حساب کنید، به ارزش تغذیه ای غذاها توجه کنید.

    2. قند را به همراه فیبر، پروتئین و چربی های سالم بخورید
    کربوهیدرات و قند را به همراه پروتئین، فیبر و چربی های سالم به اندازه متعادل مصرف کنید. هر سه گروه این مواد مغذی سرعت جذب قند را به داخل جریان خون کند تر می کنند که این باعث می شود افزایش یا افت قند خون و سطح انرژی کمتر شود. یعنی شما 30 دقیقهبعدازغذاخوردن احساس ضعف، لرزش و گرسنگی نخواهید کرد.چون افزایش قند خون در دراز مدت باعث التهاب، مقاومت در برابر انسولین و افزایش وزن می شود.به علاوه ثابت نگه داشتن سطح انرژی، فیبر، پروتئین و چربی ها، باعث می شوند بعد از خوردن غذاهای فوق العاده شیرین احساس رضایت بیشتری داشته باشید.در زمان کاهش وزن این نکته خیلی به شما کمک می کند، چون وقتی شکمتان پر از مواد غذایی مغذی است، وقتی یک تکه کوچک کیک بخورید، دیگر نمی توانید بیشتر از آن بخورید.

    3. موقع تمرینات ورزشی غذاهایی با قند بالا بخورید
    تمرینات ورزشی کمک می کند تا از شر قندهای اضافه خلاص شوید. یک جلسه تمرین با دستگاه و وزنه تأثیر غذاهای شیرین را در سطح قند خون زنان تا 15 درصد، حداقل برای 12 ساعت، کاهش می دهد.تأمین قند بدن از کربوهیدرات های تصفیه شده مثل نان سفید و پاستا، باعث می شود بیشتر بتوانید ورزش کنید،چون در موقع کاهش وزن، انرژیلازم را برای انجام تمرینات سخت فراهم می کند.

    4. با قهوه چیزهای شیرین نخورید
    شاید کار سختی باشد، اما قهوه و شیرینی اصلاً با هم سازگار نیستند. کافئین موجود در قهوه مانع از توانایی بدن در عملکرد قند در صبحانه تان می شود. مطالعات نشان داده که وقتی مردان یک ساعت قبل از خوردن غذاهای شیرین یک یا دو فنجان قهوه می خورند،  قند خون آن ها 16 درصد بیشتر از مواقعی که یک یا دو فنجان قهوه بدون کافئین را قبل از غذا می خورند، افزایش پیدا می کند. کافئین باعث می شود سلول های بدن کمتر به انسولین پاسخگو باشند و باعث مقاومت کوتاه مدت به انسولین می شوند.

    5. دارچین زیاد بخورید
    اگرروی غذاهای بسیار شیرین کمی دارچین بریزید، از سنگینی بعد از غذا و خوراکی ها جلوگیری می کند. به علاوه مطالعات نشان داده که خوردن دارچین روی هر نوع غذایی، از جمله غذاهای شیرین، به کاهش میزان قند خون کمک می کند. که این امر باعث کاهش وزن نیز می شود چون مقاومت به انسولین که می تواند باعث اضافه وزن شود را از بین می برد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها تغذیه ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان