خانه

چگونه در هوای گرم و شرجی آرایش کنیم؟

  • آب و هوای گرم و شرجی باعث می شود قیافه و آرایشِ روی صورت کمی به هم ریخته و کثیف به نظر برسد. موها یا صاف می شوند و حالت خودشان را از دست می دهند یا مجعد و وز می شوند. آرایشتان به هم می ریزد و هیچ وقت ثابت و تمیز روی صورتتان نمی ماند. گرما و شرجی باعث می شود که آرایشتان کثیف بشود یا روی صورتتان بماسد. سایه چشم از گرما خط می افتد و خط چشم زیر چشمتان می ریزد و سیاه می شود. چگونه در هوای گرم و شرجی آرایش کنیم؟
    به هر حال می توانید با استفاده از پرایمر، آرایش سبک و ضد آب و استفاده از محصولاتی که چرب نیستند، از این آشفتگی تا حدی جلوگیری کنید.
    • مرحله اول
    اول با پرایمر آرایشی شروع کنید و با استفاده از اسفنج اپلیکاتور، آن را به کل صورتتان بزنید. پرایمر سطح پوستتان را صاف کرده و باعث می شود آرایشتان ثابت بماند.
    • مرحله دوم
    با استفاده از اسفنج اپلیکاتور، یک لایه سبک از مرطوب کننده رنگی، که چرب هم نباشد، به صورتتان بزنید. بعد به کمک یک برس آرایشی بزرگ، کمی فاندیشن پودری روی آن بزنید. چون فاندیشن های مایع و کرمی روی صورتتان لایه ای ضخیم و سنگین ایجاد کرده و در گرما حالت ماسیده پیدا می کنند. مرطوب کننده های رنگی، هم تون رنگی به پوست می دهند هم یک لایه نازک روی پوست ایجاد کرده تا پوست بتواند نفس بکشد. فاندیشن های پودری نیز به همین صورت عمل می کنند.
    • مرحله سوم
    از یک کانسیلر بدون چربی برای پوشاندن لکه های روی صورت استفاده کنید. برای محو کردن سیاهی های زیر چشم نیز می توانید از آن استفاده کنید. البته حتماً باید بدون چربی باشد. چون اگر چرب باشد، در هوای گرم براق و ماسیده به نظر می رسد.
    • مرحله چهارم
    با استفاده از یک برس بزرگ، کمی پودر فشرده یا غیر فشرده روی صورتتان بزنید تا چربی و رطوبت اضافه را از روی پوست جذب کند و پوستتان چرب و براق به نظر نرسد.
    • مرحله پنجم
    با استفاده از یک برس آرایشی بزرگ، کمی از پودر صورتی یا هلویی روشن را روی برجستگی گونه هایتان بزنید.
    • مرحله ششم
    قبل از سایه زدن، روی پلک هایتان پرایمر چشم بزنید. البته این کار در آرایش کردن خیلی متداول و رایج نیست، اما باعث می شود که سایه روی پلکتان ثابت بماند و خط نیندازد.
    • مرحله هفتم
    با استفاده از یک برس اپلیکاتور کوچک، برای پوشش پلک ها، یک لایه نازک سایه چشم بزنید. سایه چشم های پودری معمولاً طولانی تر از سایه چشم های کرمی روی پلک می مانند. اما نکته مهم این است که باید از یک رنگ روشن استفاده کرده و آن را نازک بزنید.
    • مرحله هشتم
    برای چشمتان از یک خط چشم مایع استفاده کنید. چون روی پلک ثابت می ماند و نسبت به مداد چشم هایی که چرب هستند، زیر چشم نمی ریزد و آن را سیاه نمی کند.
    • مرحله نهم
    برای مژه ها از ریمل ضد آب استفاده کنید. چون ریمل ضد آب در برابر آب مقاوم است و از ریمل های معمولی مدت زمان بیشتری روی مژه ها می ماند.
    • مرحله دهم
    همیشه همراه خودتان پد کنترل چربی داشته باشید. اگر متوجه شدید که پوستتان عرق کرده یا براق شده، از این پدها استفاده کنید تا چربی و عرق پوست را جذب کند. بعد از این کار می توانید کمی پودر فشرده روی صورتتان بزنید.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان