خانه

گاهی رسانه های اجتماعی می توانند باعث نابودی زندگی شما شوند

  • در آغاز عصر اینترنت، هر چه اطلاعات بیشتری داشتیم بهتر بود. هر گونه اطلاعاتی می توانست مفید باشد. بعد از آن رسانه های اجتماعی به وجود آمدند.
    رسانه های اجتماعی قرار بود به عنوان ابزاری مفید و کاربردی استفاده شوند. روشی برای به اشتراک گذاشتن نظرات و ایده ها با دوستان و غریبه ها. مهم تر از آن، روشی برای این که افراد در کنار هم، موفقیت هایشان را جشن بگیرند یا از نا امیدی ها و شکست هایشان بگویند. در واقع صدایی برای همه برای بیان کردن و ابراز خود. اما این رسانه ها جنبه های منفی نیز دارند. هر چه افراد بیشتر مسائل خودشان را به اشتراک بگذارند، این جنبه جدی تر می شود. گاهی زندگی کردن به صورت آنلاین عواقب جدی برای هویت، روابط و آینده شغلی شما خواهد داشت.

    1.به اشتراک گذاشتن بیش از حد
    قبلاً وقتی کسی پست های زیادی در طول روز می گذاشت، نوعی سرگرمی محسوب می شد، اما حالا دیگر مطالب به اشتراک گذاشته شده مثل گذشته نیست. منظور عکس های معمولی مثل عکس از میز صبحانه و ... نیست. بیشتر افراد جزئیات زندگی خود را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند. آن ها در واقع زندگی خصوصی خودشان را به صورت عمومی به اشتراک می گذارند. اما افراط در این کار شما را به دردسرهای بزرگی می اندازد. مثل این می ماند که لباس های کثیف خود را برای دوستان، خانواده، همکاران و ... به معرض نمایش بگذارید و بعد از آن، دوستانِ دوستانتان و خانواده همکارانتان و افراد غریبه دیگر نیز با خبر خواهند شد.

    2. به اشتراک گذاشتن مطالب نامناسب
    قبلاً که دسترسی به رسانه های اجتماعی از طریق کامپیوتر امکان پذیر بود، بهتر بود.  مراحل پست گذاشتن در رسانه های اجتماعی به این صورت بود: فکر کردن به یک مطلب بامزه و خنده دار، درست کردن یک متن درباره آن در ذهنتان که بعداً بتوانید آن را مثلاً در فیس بوک بگذارید. وارد شدن به فیس بوک، فکر کردن دوباره به این که آیا آن مطلب به همان اندازه ای که خودتان فکر می کنید بامزه هست یا نه. اما حالا به این صورت است: فکر کردن به یک مطلب بامزه، پست گذاشتن و تکرار و تکرار. آن زمان با ارزش بین درست کردن یک جوک و پست کردن آن به صورت آنلاین دیگر وجود ندارد. ولی این زمان مهم است، چون به شما فرصت کوتاهی می دهد تا بفهمید که آیا مطلبتان واقعاً خنده دار و مناسب است یا فقط باعث می شود شما ابله به نظر برسید. مثلاً این زمان باعث می شود جوک های نامناسب یا جوک هایی در مورد اتفاقات دلخراش و ناراحت کننده نگذارید. و در نهایت باعث می شود که کسی شما را به خاطر مطلب اشتباهی که گذاشتید، مسخره یا تهدید نکند.

    3. اعتیاد به فیسبوک
    اعتیاد به فیسبوک در ابتدا مثل یک جوک بود، اما به تدریج به یک مشکل جدی تبدیل شد. در حال حاضر حتی افرادی که خیلی به فیسبوک علاقه ای ندارند، ناخودآگاه دوست دارند با لایک شدن مورد تأیید قرار بگیرند. این نه تنها باعث می شود نتوانید در لحظه حال زندگی کنید، بلکه شما را به نوعی دچار اضطراب و نا امنی می کند.

    4.معروف شدن در اینترنت
    هر کسی ممکن است دوست داشته باشد به نوعی در رسانه های اجتماعی معروف شود، چون افراد معروف وب سایت های شلوغ و پر بازدیدی دارند و خیلی از آن ها از این طریق میلیونر می شوند! اما این روش درست نیست. برای برخی شاید مفید باشد ولی در اغلب موارد، به این معنی است که حریم خصوصی شما برای همه آشکار می شود حتی خیلی زودتر از آن چیزی که بفهمید چه اتفاقی افتاده است! گاهی اوقات به خاطر این که مطالبی را بیش از حد به اشتراک می گذارید، در اینترنت معروف می شوید. اما گاهی هم یک نفر چه از روی کینه چه به دلایل نا مشخص یا حتی بدون دلیل تنها با یک پست، یک توییت یا یک تصویر برای شما دردسر درست می کند. ناگهان توسط صدها هزار نفر دیده و شناخته می شوید. به هر حال خیلی جدی باید مراقب مطالبی که پست می گذارید باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

    5.هیچ چیز خصوصی نیست
    خطر واقعی رسانه های اجتماعی این نیست که ممکن است مطلب اشتباهی را به اشتراک بگذارید، خطر واقعی این است که فردی بیکار،  می تواند اسم، شماره تلفن و آدرس خودتان، آدرس پدر و مادرتان و یا ایمیل یکی از فامیل ها، رییس یا همکارِ شما را پیدا کند و از تمام این اطلاعات برای خراب کردن زندگی شما استفاده کند. این کار اصلاً سخت نیست! به راحتی هر کسی می تواند با کمی جستجو، زندگی اجتماعی، روابط و شغل شما را یکجا خدشه دار کند.
    شاید در بعضی موارد رسانه های اجتماعی برای شما مفید باشند، اما با روش هایی که در حال حاضر استفاده می شود، ممکن است حتی زندگی شما را نابود کنند. پس یادتان باشد که همیشه مراقب پست هایی که می گذارید باشید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها موفقیت ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان